Anoppi pitää lapsen syttärit!

[QUOTE="Kifa";27192843]Öh, mikäli ymmärsin aloitusviestin oikein niin aloittaja ei siis kuitenkaan ole itsekään vielä mitään juhlia järjestellyt tai muutenhan anopin olisi kai kuulunut niistä tietää? Eli jos lapsen oikea synttäripäivä on viikon päästä eikä anopille ja muille miehen sukulaisille ole mistään toisista juhlista mitään ilmoitettu niin eikös ole aika loogista olettaa ettei niitä sitten aiotakaan pitää jollei anoppi itse järjestä?

[/QUOTE]

Ei sovi olettaa.

Meillä on sellainen tapa, että synttärit pidetään ilman eri kutsumisia aina oikeana päivänä. Sen tietää suku ja sen tietää anoppi.
Tänä vuonna lapsen kuntoutusjakso osuu sille päivälle, mutta sitä toki edeltää viikonloppu, jolloin ajattelin nämä kahvittelut suvulle pitää- ja pidänkin. Ajattelin ilmoitella siitä tämän viikonlopun aikana (koska kaikki asuvat lähellä, että ei tarvitse sitä nyt olettaa :D)

Pitää kysyä. Se on ajatus. Mutta anoppi oletti- kysymättä. JA koska hän on samanlainen tuulihattu kuin tyttäreni, tämmöiset pikku tiedottamiset tahtoo jäädä väliin :D

Ja nythän jännät juhlat ovat tulossa, koska anoppi on kutsunut sinne vain osan niistä ihmisistä jotka tapaavat meillä synttäreillä käydä- jättäen toiset isovanhemmat tyystin huomiotta, samaten kuin kummit, lapsen tädit- eli vip juhlat ovat :D

Niin ja ei kaverisynttärit, vaan osasukulaissynttärit.....

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja tulitikkutyttö;27193347:
Siis mitä eroa on kaverisynttäreilla ja synttäreillä? :confused:

Sirkus.

Me ollaan erilaisia (nuoria) ja kaverisynttärit eivät ole mikään 'pakko'- eikä ainkaan missään massahysteriamielessä, kuin ne on nykyaikana kehittyneet.
En järjestänyt kaverisynttäreitä vielä tarhaiässä, enkä kerhoiässä, vasta koulussa 1. ja 2. luokilla. Jää sitä joskus jotain muutakin 'pakollista' väliin.

Kun elämä on.

Et oo. Mustakin tuntui lievästi sanoen kummalta, ettei kaverisynttäreitä ollut tulossa. Itse oisin ainakin ollut lapsena enemmän kuin pettynyt, jos ei synttärijuhlia olisi tullut. Okei, anopin olisi pitänyt kertoa asiasta, mutta varmasti on lapselle kivempi kuitenkin, että ne juhlat tulee. Vai mikä olisi ollut se ap:n oma suunnitelma synttärien suhteen? Kaverisynttärit kun ton ikäisille kuitenkin on aika tärkeä juttu.
Eipä kaikki lapset ole samasta puusta veistettyjä.
Mulla ei ole IKINÄ ollut KAVERISYNTTÄREITÄ lapsena,enkä niitä ole halunnut tai kaivannutkaan. :D

Keittiönoita
[QUOTE="Vieras";27193779]NIINPÄ, ärsyttää nämä nuorten kommentit. Mutta he huomaavat sitten aikanaan.[/QUOTE]
Huomaavat mitä? Jokainen anoppi voi ihan itse pitää huolen siitä, ettei miniöiden tai vävyjen tarvitse netissä nurista anopin tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Ei veemäinen anoppius ole mikään ennalta määrätty kohtalo vaan anopin oma valinta.

Niih. Sen verran mä olen jo ääneen vannonut, että mä en sitten kyllä varppina aio asua naapurissa, joten jälkikasvu on hyvä ja muuttaa kauemmas.
JA että miehen on turha kuvitella mitään ennakkoperintöjä järjestävänsä, tai unelmoida rakentavansa mitään syytinkitupaa, tai remppaavansa mitään mummonmökkiä meille jommankumman tenavan naapurista.

Eih!

Yhteistyössä