Ei mun 2- vuotias esitä kohteliasta eikä se esitä tyytyväistä, mutta on yleensä kyllä tyytyväinen, kun saa jotain.Tiesi ihan hyvin etukäteen mitä maksaa ja siitä huolimatta väenväkisin sen toivelahjan halusi mennä ostamaan. Rahasta ei ollut kiinni, oli vaan pihinä mennyt ostamaan sen "perusversion", kun kuvitteli sen ajavan saman asian.
Ja lapsi oli anopin kanssa toisella puolen huonetta, kun heitti sen samantien pettyneenä menemään, kun ei toiminut odotetusti. Sama kun olisi saanut rikkinäisen lelun, ei juuri puhunut mitään vielä silloin, mutta siitä vähästä kyllä ymmärsi, että rikkonaisena piti. Ilme kertoi myös kaiken pettymyksen. Kenen 2 v muka osaa esittää kohteliasta ja tyytyväistä, kun on oikeasti hyvin pettynyt?
En tiedä miten sinä olet tilanteessa toiminut, mutta, jos mun lapsi käyttäytyisi noin, niin varmasti saisi kuulla kunniansa. Jotenkin kuulostaa sille, että sun mielestä on ihan ok, että jos ei saa justiinsa sitä, mitä haluaa, niin sitten sillä on oikeus käyttäytyä ihan miten vaan.
Mä olen yrittänyt opettaa omilleni, että aina ei saa juuri sitä, mitä haluaa, eikä asiat mene niin, kuin itse haluaa.