anoppi ja vauvalle nimi

Meillä kahden viikon ikäinen vauva ja anopin kanssa on erimielisyyttä nimestä. Meillä oli valmiina täysin sopiva nimi, mutta koska mieheni pikku serkulla on samanniminen lapsi, emme vai omalle antaa anopin mielestä samaa nimeä. Tai siis niin että kolmesta etunimestä kaksi on samoja.

Harmittaa ku se oli niiiiiin hyvä nimi. Mies on valmis antamaan siltikin tuon meidän valkkaaman nimen vaikka onkin sukulaisella sama. Anoppi on sitä vastaan. Mä taas tiedän että jos emme vaihda nimeä jää asia anopin hampaan koloon jäytämään mun ja anopin välejä, koska tietysti nimi juttu on mun vika ettei sitä vaihdettu.

Vaikea selittää, mutta toivottavasti joku jotain tajus.

Miten teillä puuttuuko anopit/isovanhemmat nimeen? Entä miten reagoitte?
 
Meidän tytöllä on sama etunimi kuin serkullaan, eli miehen siskon tytöllä. Asia ei ole koskaan ollut kenellekään ongelma.
Mun äiti yritti ehdottaa meidän pojalle kolmanneksi nimeksi samaa mikä mun isällä ja veljelläkin on, mutta ei kuitenkaan protestoinut kun kerroin että se nimi ei valitettavasti tule ainakaan tälle lapselle, seuraavalle pojalle ehkä. Sen enempää kukaan sukulainen ei ole lasten nimiin puuttunut.
 
vieras
Jospa sopisitte miehen kanssa, että mies sanoo äidilleen, että haluaa sen nimen lapselleen. Pikkuserkut on kaukaisia sukulaisia, joten mitäpä sama nimi haittaa. Onko sukunimi sama ja millainen ikäero on lapsilla?

Muilta ei ikinä pitäisi kysyä mielipidettä lapsen nimeen. Nyt vain alatte kutsua lasta nimeltä ja sillä siisti.
 
me ei kerrottu edes anopille eikä mun äidille nimee (koko nimee ) ennen kuin aika oli;)
Ei tullu turhii valituksii jne...
Mun äiti kyl tosin tais tietää etu nimen ku joskus oon kertonut mitkä nimet lapsille antaisin jos olis tyttö tai poika..ja jos ukko suostuis:D

Pidätte päänne vain..
Teidän lapsi ja teidän päätös:) :flower:
 
Mä en ainakaan kuuntelisi kenenkään mielipidettä lapseni nimeen liittyen(paitsi tietty miehen). Tietysti laitatte sen minkä haluatte. Mitä se kellekään muulle kuuluu?
Aika pikkumainen anoppi jos nimestä ottaa nokkiinsa.
 
Oletteko tekemisissä pikkuserkun lapsen kanssa? Voisitte ehkä kysyä heiltä, onko ok jos annatte saman nimen. Jos ette ole tekemisissä, niin silloin tuskin väliä. Henk. koht. en haluaisi lapselle peräti kahta samaa nimeä kuin jollain sukulaisella on (etenkään samaa ikäluokkaa olevalla).
 
On se yhtä perkelettä että välillä pitää antaa "suvun nimiä" ja välillä ei saa olla sinne päinkään :eek:
Laitatte juur sen minkä haluutte, tuskin te olette päivittäin tekemisissä pikkuserkun ja hänen lastensa kanssa.
 
ölömölö
Meille on aina ehdoteltu nimiä, mutta ollaan ystävällisesti nyökkäilty ja sitten annettu tasan tarkkaan ne nimet jotka ollaan itse haluttu! Vaihtoehtoinahan sulla on että annatte ne haluamanne nimet ja asia jäytää sun ja anopin välejä, tai sitten annatte vain toiseksi parhaat nimet ja se jäytää SINUA lopun elämääsi! Lastasi näet sentään joka päivä, anoppia vain silloin tällöin. Teet niin kuin TE itse haluatte, ja jos anoppi keljuilee niin miehesi kuuluu sanoa ja selvittää hänelle niin ettei hän enää tee sitä! Voimia!
 
Edellisen lapsen tein yksin, vaihdoin sukunimeni äidin tyttönimeen ja äiti sano et sillä ehdolla että teen pojasta ainaki joltain nimeltä HERMANNIN. Minä kilttinä tyttönä tein Niilo Herman pojan. Niilolta poika vaan näytti laitoksella, nimestä ei tienny ku mun paras ystävä ja pappi ennenku se ääneen sanottiin. =)
 
teidän päätettävissähän se nimi on! meillä kans äiti ei tykännyt tost pojalle antamasta nimestä ni mä vaan sanoin sille et se on meidän juttu et mikä nimi me sille annetaan!mun mutsi ku nyt sattuu olemaan semmonen viel et sille ku ei mikä tahansa juttu kelpaa siis niin ku yleensäkkin kaikessa mahdollisessa asioissa/jutuissa.
 
vieras
Nyt et kuuntele anoppia yhtään, oikeasti!! Mä olisin ehdottomasti halunnut tyttöni toiseksi nimeksi Ilonan ja erehdyin mainitsemaan nimen äidilleni ennen ristiäisiä. Äitini nauroi tuolle nimelle ja sanoi, että eihän lapsen elämää voi tuollaisella pilata. Tuo jäi vaivaamaan mieltäni, ja niin kävi, että vaihdoimme nimen tylsään Sofiaan. Tyttö on nyt melkein kaksivuotias ja näyttää ihan Ilonalta. Mua harmittaa vietävästi, että äitini tyhmän kommentin takia menin vaihtamaan nimeä.
 
Ei kuulu anopille eikä kenellekään muullekaan perheen ulkopuoliselle minkä nimen annatte.
Mun äiti ja anoppi sekä appi ovat kyllä yrittäneet tunkea tytöille omat vaihtoehtonsa mutta niitä ei olla kuunneltu.
Jos olisimme niin vanhin tyttö olisi Linnea :x ja toinen Aino-Maria Elisabet (inhoan Elisabet nimeä ).
 

Yhteistyössä