Anoppi aikoo tunkea synnärille TUKEMAAN POIKAANSA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiskä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En jaksa enempää asiaa kommentoida, ku että hirvee anoppi ja tuo, että mikään sairaala ei anna tietoja kuin lähiomaisille. Pakko sanoo, että joillakin sairaaloilla/ osastoilla ei pidä kyllä paikkaansa täällä Pirkanmaalla ainakaan =/ Minun omassa kokemuksessani ei kyse ollut synnytysosastosta vaan ensiapu/kirurginen osasto.

Meilläkin on Pirkanmaalla esikoisen kohdalla vuonna 2006 synnärillä annettu tietoja mummolle, kun ei sitä erikseen hoksattu kieltää. Toisella kerralla laitettiin synnytystoivelistaan alleviivattuna että tietoja meidän sairaalassaolosta tai vauvasta EI SAA luovuttaa kenellekään, oikeus tietää on vain meillä itsellä eli äidillä ja isällä, emmekä ota vierailijoita vastaan, ja se piti.

Älkää ilmoittako kun lähdette synnyttämään vaan vasta kun lapsi on syntynyt. Minusta miehen olisi hyvä olla tässä kohtaa se joka sanoo äidilleen suoraan miten menetellään, ei sinun. Kannattaa tosiaan tässä kohtaa ne rajat asettaa eikä vasten sitten kun lapsi syntynyt ja yrittää tunkea moneen muuhun nenänsä.

Tuskin anopilla itsellään on ollut anoppi synnytyksessä mukana, tää vois olla ihan hyvä pointti hälle sanoa.. Ja se että mieskään (hänen poikansa!) ei halua häntä sinne mukaan! Ei ole mitään syytä tulla. Jos anoppi tästä huolimatta yrittää tunkea niin itsekkäistä syistähän se silloin on.

[QUOTE="era";22557983]Hoh-hoijaa, niin tuttua, niin tuttua. Meillä ei anoppi ollut tunkemassa synnytykseen, mutta muuten meidän elämään kyllä. On "imettänyt" vauvaa nurkan takana, tullut repimään sen minun tissiltä pois, rynninyt saunaan ja ottanut lapsen multa sylistä yms. yms. Eli varaudu vaan vaikka mihin sitten synnytyksen jälkeen. Parasta olisi tehdä jo tuossa vaiheessa selväksi, kuka määrää ja mitkä on teidän rajat. Jos välit menee poikki, niin sitten menee, mutta tuollaisen päsmärin kanssa ei kyllä kannata antaa periksi!

Mitä synnytykseen mukaantuloon tulee, niin meillä ainakin saa olla vain yksi tukihenkilö, joten senhän voit hänelle ilmoittaa ystävällisestikin. Ja sairaalaan voit ilmoittaa, ettet halua häntä paikalle missään vaiheessa, jos se tuntuu vielä siinä vaiheessa tarpeelliselta. Ja ilmoituksen lapsen syntymästä voi tosiaan antaa missä vaiheessa vaan, ei tartte ilmoittaa kun olette menossa...

Tsemppiä sinulle ap ihan kamalasti. Mulle esikoisen eka vuosi oli tosi rankkaa aikaa juuri anopin takia syntyneiden ristiriitojen ja huolen takia. Toivottavasti saat miehesi kanssa sovittua, missä rajoissa ja miten tapaamiset hoidetaan, niin ei tarvitse situä vauvahormoneissa riidellä. Ei nimittäin tee hyvää parisuhteelle (kokemusta on)... Koita jaksaa ja ihanaa synnytystä ja vauva-aikaa kaikesta huolimatta![/QUOTE]

:laugh::laugh::laugh: Imettänyt vauvaa... Aivan loistavaa! Anteeksi, mutta pääsi hyvät naurut.

Tässä mun anopin parhaat:
- valitsi nimen vauvalle, jota huuteli vielä ristiäisissäkin
- Suuttui kun en suostunut vauvalle laittamaan ristiäisiin hänen mekkoaan.
- Suuttui kun ei saanut järjestää ristiäisiä ja valita vieraita.
- Suuttui kun ei saanut valita synnytyssairaalaa.
-Haukkui minua itsekkääksi ja pinnalliseksi kun halusin perhehuoneen.
-Riisti lapsen sylistäni monta kertaa, ekan kerran synnärillä sektion jälkeen.
- Kutsui itseään lapseni äidiksi
-Loukkaantui kun en heti sektion jälkeen vienyt lasta tutustumaan mummolaan tunnin ajomatkan päähän.
-Loukkaantui kun ei saanut järjestää häitäni.
-Ehdotti kauniimpaa nimeä kuopukselle ristiäisissä.
-Kertoi että olen mennyt sekaisin raskaudesta ja synnytyksestä.

...ja tässä vain muutamia mainitakseni. Mulla on aika HC-anoppi. Pankaa tytöt paremmaksi :)

KYSissä ei ainakaan 2008 saaneet isovanhemmat tulla edes osastolle vauvaa katsomaan, vaan siitä osaston lasioven läpi saattoi näyttää.

Eli anoppi ei ihan tosta vaan ole tervetullut edes osastolle, kaikkiin sairaaloihin.

En jaksa enempää asiaa kommentoida, ku että hirvee anoppi ja tuo, että mikään sairaala ei anna tietoja kuin lähiomaisille. Pakko sanoo, että joillakin sairaaloilla/ osastoilla ei pidä kyllä paikkaansa täällä Pirkanmaalla ainakaan =/ Minun omassa kokemuksessani ei kyse ollut synnytysosastosta vaan ensiapu/kirurginen osasto.

Ja paskan marjat, minun tietoja oli kyllä annettu eräälle tuttavalleni, kun hän oli väittänyt olevansa siskoni... meillä on melkein identtiset nimet. Eikä minulla edes ole sisaruksia :whistle: Jaa mutta silloin ei kyse ollutkaan synnytyssairaalasta, että varmaan siitä johtui : /

[QUOTE="joo";22557792]Kuulostaa kyllä pikemminkin Porvoon kuin Helsingin sairaalalta, jos anopille on tietoja annettu...[/QUOTE]

Synnytin esikoiseni vuonna 2009 Oysissa, ja ainakin silloin synnäriltä oli äidilleni kerrottu, että olemme mieheni kanssa siellä. Tuli siis niin kiire lähtö, etten ehtinyt äidilleni ilmoittaa kun pikaisesti viestillä, että lähdimme synnyttämään. Äitini sitten huolissaan soitti sairaalaan kun meistä ei mitään kuulunut, ja puhelimessa sanottiin, että olemme synnytyssalissa, muuta ei kuitenkaan ollut kertonut, eikä äitini muuta ollut kysellytkään.:)

Yhteistyössä