Anoppi aikoo tunkea synnärille TUKEMAAN POIKAANSA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiskä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
anopilla ole oikeuksia soitella synnärille saati sinne tunkeutua jos ette sinne ylimääräsiä halua...

Ja mitä tulee ilmottamiseen niin kerrotte sitten ku vauva on syntyny... Kyllä aikusen ihmisen luulis tajuavan ettei siinä hässäkässä jaksa pohtia sitä et apua pitää mummille ilmottaa et lähetään

mulla kans rasittava anoppi, meinas keskeyttää ristiäiset jos ei lapsen nimi ole hänelle mieluisa :(

[QUOTE="joo";22557792]Kuulostaa kyllä pikemminkin Porvoon kuin Helsingin sairaalalta, jos anopille on tietoja annettu...[/QUOTE]

No joo, täällä meillä on saanut jopa POLIISILTA tietoa, jota eivät olisi saaneet antaa. Mä en luota kertakaikkiaan mihinkään salassapitovelvollisuuksiin sen koommin.

[QUOTE="vieras";22557705]Onneksi sairaalat eivät saa antaa tietoa missä sairaalassa olette kirjautuneena tai edes että oletteko missään kirjautuneena. Eikä todellakaan päästetä ketään synnytysosastolle teidän tulonne jälkeen, ellette erikseen sitä pyydä (ja siltikin se saatetaan evätä). Mutta miehesi kyllä kannattaisi sanoa äidilleen uudelleen, ettei halua tätä paikalle, niin että varmasti uskoo.[/QUOTE]

Nimenomaan näin. Laki kieltää kertomasta jos henkilö on kirjautuneena sairaalaan, eikä tietoa tietysissä tilanteissa saa antaa edes sairaalan tietoihin merkitylle lähimmälle omaiselle. Eli anoppisi ei saa tietää teidän olevan sairaalassa jos ette itse kerro. Myöskään hän ei pääse ilman teidän lupaa sairaalaan eikä välttämättä pääsisi luvallannekaan, koska useimmissa sairaaloissa on rajana yksi tukihenkilö. Mutta olen samaa mieltä että miehesi kannattaisi ärähtää äidilleen, että lopettaa hösyämisen. Siihen kun ei ole mitään muuta keinoa. Kokemusta on.

Anoppis on kattellu liikaa vauva tulossa- sarjoja, enpä oo moista ennen kuullutkaan! Eihän sillä nyt ole mitään asiaa sinne synnytykseen eikä välttämättä edes osastolle.. ainakin Taysissa tiukka vierailukielto muille kuin isille ja vauvan sisaruksille.

Miehes soittaa sille kun vauva on syntynyt, eihän teidän lähteissänne mitään tarvi ilmottaa! Mieti nyt jos synnytys venyy jostain syystä vaikka pari päivääkin ja anoppi soittaa puolen tunnin välein että no, jokojokojoko..

Tehkää homma selväksi. Teidän elämä. Sairaalaan ei saa tulla muut kuin äiti ja isä. Loukkaantukoon jos on niin pienisieluinen ihminen. Oikeesti. Kyllä hän antaa anteeksi, jos oikeesti haluaa joskus nähdä lapsenlapsensa. Sun miehen tehtävä on pitää kurissä äitinsä.

No tuostahan pääsee sillä, että anoppi saa tietää lapsen syntymästä, KUN olette päässeet kotiin. :D

Tosin monessa sairaalassa on nykyisin sääntönä, ettei osastolle edes lasketa muita kuin iskä ja sisarukset, että siinä jäis anoppi rannalle ruikuttamaan muutenkin. =)

Taitaa anoppisi olla ihan täpinöissään, että on menettänyt asian suhteen kontrollinsa. Anopillasi ei ole oikeutta tulla häiritsemään teitä millään tavoin, jos haluatte rauhassa tutustella vauvaan osastolla ja kotonakin. Ilmoitatte kantanne suoraan ja kertokaa, että kutsutte sitten kun olette saaneet kotiutua rauhassa vauvan kanssa.
Synnytyssaliin ei kellään ulkopuolisella ole asiaa, joten ei tarvii pelätä, että anoppisi sinne pääsisi. Voihan miehesi ilmoittaa tilannetietoja puhelimitse synnytyksen edistymisestä, mutta kertokaa synnärin henk.kunnalle, ettei kenellekään saa kertoa, että olette ko. sairaalassa, jotta saatte olla rauhassa.

Onneksi omat sukulaiseni ymmärsivät halumme tutustua esikoiseen rauhassa ja ekat vieraat kävi meillä tytön ollessa 10 pv ikäinen.

Meillä on ainakin selkeä sääntö, että synnytykseen tulee YKSI tukihenkilö. Eli anoppis ei pääsisi. Ja jos haluat niin sano kätilölle, että kieltää anopin tulon jos et itse pysty sanomaan. Mä en päästä saliin ketään ketä äiti ei halua.

[QUOTE="joo";22557792]Kuulostaa kyllä pikemminkin Porvoon kuin Helsingin sairaalalta, jos anopille on tietoja annettu...[/QUOTE]

Eihän missään sanottu, että anopille olisi tietoja annettu, tämä vaan oli soitellut kaikki paikat läpi :D

Nyt vaan tiukkana,kerrotte anopille kun vauva on syntynyt ja toivotatte tervetulleeksi vierailemaan kotiin.Eihän teidän tarvitse kertoa missä sairaalassa ja millä osastolla olette.

Valitettavasti mullakin on kokemusta anopista joka latelee omia sääntöjään, loukkaantuu kaikesta ja haukkuu ja syyttää kaikesta minua. Ei tosin koskaan tehnyt sitä suoraan minulle, vaan raivosi pojalleen kuinka minä olen kamala ihminen ja estän miestä tekemästä oman halunsa mukaan. Kuulemma yritin erottaa miestä perheestään ja jopa ehdotti miehelleni, että meidän pitäisi erota. Mie yritti selvittää asioita sopuisasti, mutta kun jo muutaman vuoden ajan äitinsä keksi suuttua milloin mistäkin säännöllisesti joka toinen kuukausi, miehellä loppui kärsivällisyys ja hän ärähti äidilleen kunnolla. Ilmoitti ihan suoraan, että jos jatkuva räkytys ja valitus ei lakkaa, niin me ei olla missään tekemisissä hänen kanssaan. Kahden kuukauden mökötyksen ja mykkäkoulun jälkeen anoppi otti taas yhteyttä. Riitaan ei viitannut sanallakaan, mutta asenne oli ihan toinen. Tajusi viimein että jos jatkaa samalla linjalla hän on yhtä lasta ja yhtä lapsenlasta köyhempi. Eli oikeasti miehesi on sanottava äidilleen. Niin tiukasti että ymmärtää ja senkin uhalla että välit menee lopullisesti. Lapsellekin on helpompi kokonaan ilman mummoa kuin mummon kanssa joka kiukuttelee joka asiasta.

Tuosta ärähdyksestä on aikaa puolitoista vuotta. Viimeksi käydessämme anoppi totesi, että kiva kun käytte nykyään useammin. Olin purra kieleni poikki, kun ehdin livauttaa, että kun teillä on nykyään paljon mukavampi käydä kuin ennen. Anoppi onneksi osasi ottaa huumorilla ja vain naurahti ja toivoi meidän tulevan pian taas käymään.

Hoh-hoijaa, niin tuttua, niin tuttua. Meillä ei anoppi ollut tunkemassa synnytykseen, mutta muuten meidän elämään kyllä. On "imettänyt" vauvaa nurkan takana, tullut repimään sen minun tissiltä pois, rynninyt saunaan ja ottanut lapsen multa sylistä yms. yms. Eli varaudu vaan vaikka mihin sitten synnytyksen jälkeen. Parasta olisi tehdä jo tuossa vaiheessa selväksi, kuka määrää ja mitkä on teidän rajat. Jos välit menee poikki, niin sitten menee, mutta tuollaisen päsmärin kanssa ei kyllä kannata antaa periksi!

Mitä synnytykseen mukaantuloon tulee, niin meillä ainakin saa olla vain yksi tukihenkilö, joten senhän voit hänelle ilmoittaa ystävällisestikin. Ja sairaalaan voit ilmoittaa, ettet halua häntä paikalle missään vaiheessa, jos se tuntuu vielä siinä vaiheessa tarpeelliselta. Ja ilmoituksen lapsen syntymästä voi tosiaan antaa missä vaiheessa vaan, ei tartte ilmoittaa kun olette menossa...

Tsemppiä sinulle ap ihan kamalasti. Mulle esikoisen eka vuosi oli tosi rankkaa aikaa juuri anopin takia syntyneiden ristiriitojen ja huolen takia. Toivottavasti saat miehesi kanssa sovittua, missä rajoissa ja miten tapaamiset hoidetaan, niin ei tarvitse situä vauvahormoneissa riidellä. Ei nimittäin tee hyvää parisuhteelle (kokemusta on)... Koita jaksaa ja ihanaa synnytystä ja vauva-aikaa kaikesta huolimatta!

[QUOTE="era";22557983]Hoh-hoijaa, niin tuttua, niin tuttua. Meillä ei anoppi ollut tunkemassa synnytykseen, mutta muuten meidän elämään kyllä. On "imettänyt" vauvaa nurkan takana, tullut repimään sen minun tissiltä pois, rynninyt saunaan ja ottanut lapsen multa sylistä yms. yms. Eli varaudu vaan vaikka mihin sitten synnytyksen jälkeen. Parasta olisi tehdä jo tuossa vaiheessa selväksi, kuka määrää ja mitkä on teidän rajat. Jos välit menee poikki, niin sitten menee, mutta tuollaisen päsmärin kanssa ei kyllä kannata antaa periksi!

Mitä synnytykseen mukaantuloon tulee, niin meillä ainakin saa olla vain yksi tukihenkilö, joten senhän voit hänelle ilmoittaa ystävällisestikin. Ja sairaalaan voit ilmoittaa, ettet halua häntä paikalle missään vaiheessa, jos se tuntuu vielä siinä vaiheessa tarpeelliselta. Ja ilmoituksen lapsen syntymästä voi tosiaan antaa missä vaiheessa vaan, ei tartte ilmoittaa kun olette menossa...

Tsemppiä sinulle ap ihan kamalasti. Mulle esikoisen eka vuosi oli tosi rankkaa aikaa juuri anopin takia syntyneiden ristiriitojen ja huolen takia. Toivottavasti saat miehesi kanssa sovittua, missä rajoissa ja miten tapaamiset hoidetaan, niin ei tarvitse situä vauvahormoneissa riidellä. Ei nimittäin tee hyvää parisuhteelle (kokemusta on)... Koita jaksaa ja ihanaa synnytystä ja vauva-aikaa kaikesta huolimatta![/QUOTE]

hyi siis imettänyt sinun lasta" olevinaan" apua,yök...olisin katkassu välit....sairas!!!!!

[QUOTE="kkkk";22557694]miksi ihmeessä sille pitäis ilmottaa ku lähtee vääntämään?

Oisko niin, että miehes on pikkasen liian jumissa äitiinsä?[/QUOTE]

Samaa mieltä. Hittoako se ukko soittaa äidilleen heti kun vähän supistuksia ilmenee. Ilmoitatte sitten, kun synnytys on ohi, sillähän tuosta selvitään.

[QUOTE="vieras";22558078]hyi siis imettänyt sinun lasta" olevinaan" apua,yök...olisin katkassu välit....sairas!!!!![/QUOTE]

Joo, todellakin on sairas ihminen! Meillä puolestaan meni esikoisen syntymästä pari vuotta, että nähtiin ehkä pari kertaa vuodessa ja silloinkin aina niin, että minun vanhemmat oli paikalla, kun silloin pysyi anopin "temppuilut" paremmin aisoissa. Nyt pystytään taas jotenkuten olemaan heillä yötä kerran vuodessa, kun lapset on jo 3 ja 5 v ja kieltävät mummua itse esim. syöttämästä heitä (mitä tekisi molemmille edelleen joka kerta kun silmä välttää). Mutta näinköhän välit menee taas poikki kun kolmonen syntyy tuossa vuoden alussa. Tosin minä olen nykyään ärhäkkä sanomaan, kun rajoja rikotaan tai lähden lasten kanssa vaan pois. Siten on pysynyt homma hanskassa. Välien rikkoutumista en enää pelkää, kun se on kerran koettu.

Viimeksi muokattu:
No huh! on melkoinen anoppi :0 ette ilmoita ennenkuin lapsi on syntynyt,ja sairaalaan tieto ettei kyseistä ihmistä saa päästää osastolle! mä antasin sulle neuvon anoppia ajatellen: teet selväksi että SINÄ ja MIEHESI määräätte ketkä tulee ja milloin vauvaa tullaan katsomaan. SINÄ ja miehesi teette niinkuin itse haluatte kaiken lastenhoitoon/kasvatukseen liittyen,tarvittaessa kysytte neuvoa.SINULLE ja miehellesi ei tulla neuvoja jakelemaan ja opettamaan. ja kyseessä on SINUN JA MIEHESI LAPSI,ei hänen! itselläni on ollut myös nämä neuvot kalliit :) omistan myös "ihanan" anopin. Ja nimenomaan jos nämä säännöt ei ala koskea anoppia,niin porttikielto ja annatte vähän aikaan miettiä kannattasko kuitenkin toimia teidän säännöillä! elkää antako anopin mitenkään päästä niskan päälle,vaan TE ITSE päätätte miten toimitaan. Uhg,olen puhunut:)

tosiaan kannattaa pitää huoli että mies hoitaa itse äitinsä kurittamisen. Äläkä motivoi miestä haukkumalla anoppia miehelle, ettei koe jäävänsä vetoleluksi. Muuten käy herkästi niin, että vastamäessä sitten liittoutuvat sua vastaan.

No täällä meidän sairaalassa ei ainakaan saa olla kuin yksi tukihenkilö ja lisäksi synnyttäneiden vuodeostastolle pääsee VAIN lapsen isä ja sisarukset. TÄllaisessa sairaalassa, vaikka se anoppi olis tunkemassa sinne niin henkilökunta pitää huolen, että se pysyy sairaalasta poissa. Kannattaa vähä kysellä millaisia käytäntöjä siellä on minne oot menossa synnyttämään, ja valita paikka (jos mahdollista), jossa on noi periaatteet. Silloin sun ja sun miehes EI tarvii sanoa anopille että et pääse kun sen tekee henkilökunta. Lisäksi minä en kyllä ilmoittais etukäteen että nyt ollaan menossa synnyttämään vaan ilmoittaisin sit kun vauva on syntynyt ja toteaisin että tuli niin kiire ettei ehditty laittaa viestiä :D

Jos anoppis on jo tuossa vaiheessa tollanen niin mitähän teiän elämä on sitte kun vauva on syntynyt ja arki alkaa. Sori mut en voi sanoa kun että otan osaa... :/ Taitaa olla lapsenlapsi anoppisi ensimmäinen kun noin kauhee mummokuume on päällä.

Aika "yliaikaseksi" on raskaus menny :D, niinkuin otsikko jo sanoo. Kiva provo, herättää keskustelua, monilla on anoppeja from hell..
Niin, ja mikään sairaala ei anna tietoja jos niihin soittelee, kun sille henkilölle joka on merkitty lähiomaiseksi..

[QUOTE="Äiskä";22557670]vielä sen, että anoppi on myös ilmoittanut tulevansa tukemaan omaa poikaansa synnytyksen ajaksi. Mieheni tulee ensimmäistä kertaa isäksi, anoppi luulee että mieheni tarvitsee äidinsä lämmintä syliä ja tukea. Mieheni ei kuulemma kestä tapahtumaa ilman omaa äitiään. Luoja sentään, mieheni on täysin erimieltä asiasta.[/QUOTE]

Hyi. Mies on siellä tukemassa sinua. Ällöä, ettei anoppi tajua, että se on tosiaan sinun MIES, eikä mikään tuttisuu vauva.

Ehdotan, että ette kerro anopille, kun lähdette synnyttämään. Laitatte puhelimet kiinni.

No täällä meidän sairaalassa ei ainakaan saa olla kuin yksi tukihenkilö ja lisäksi synnyttäneiden vuodeostastolle pääsee VAIN lapsen isä ja sisarukset. TÄllaisessa sairaalassa, vaikka se anoppi olis tunkemassa sinne niin henkilökunta pitää huolen, että se pysyy sairaalasta poissa. Kannattaa vähä kysellä millaisia käytäntöjä siellä on minne oot menossa synnyttämään, ja valita paikka (jos mahdollista), jossa on noi periaatteet. Silloin sun ja sun miehes EI tarvii sanoa anopille että et pääse kun sen tekee henkilökunta. Lisäksi minä en kyllä ilmoittais etukäteen että nyt ollaan menossa synnyttämään vaan ilmoittaisin sit kun vauva on syntynyt ja toteaisin että tuli niin kiire ettei ehditty laittaa viestiä :D

Jos anoppis on jo tuossa vaiheessa tollanen niin mitähän teiän elämä on sitte kun vauva on syntynyt ja arki alkaa. Sori mut en voi sanoa kun että otan osaa... :/ Taitaa olla lapsenlapsi anoppisi ensimmäinen kun noin kauhee mummokuume on päällä.

Paitsi että nekin sairaalat joissa tuollainen sääntö on, eivät ole kovin tarkkoja kuitenkaan. Itse olen päässyt esim. Oysissa, jossa ohjeiden ja käytävien lappujen mukaan vain isä ja sisarukset saavat tulla tapaamaan äitiä ja vauvaa, tapaamaan useampaakin ystävää ja minuakin kävi katsomassa omat vanhempani ja veljeni. Kavereiden kohdalla pyysin sairaalan kukkakauppaa toimittamaan kukat kaverille, mutta käskivät mennä itse viemään osastolle ja osastolla taas kehottivat menemään itse tapaamaan kaveria. Eli en luottaisi tippaakaan siihen, että sairaala käännyttäisi automaattisesti ketään pois ovelta. Kyllä se on ap:n miehen tehtävä äidilleen rajat selviksi. Tosin en ymmärrä kyllä minäkään miksi tuossa tilanteessa edes ilmoittaa kenellekään olevansa lähdössä sairaalaan.

Paitsi että nekin sairaalat joissa tuollainen sääntö on, eivät ole kovin tarkkoja kuitenkaan. Itse olen päässyt esim. Oysissa, jossa ohjeiden ja käytävien lappujen mukaan vain isä ja sisarukset saavat tulla tapaamaan äitiä ja vauvaa, tapaamaan useampaakin ystävää ja minuakin kävi katsomassa omat vanhempani ja veljeni. Kavereiden kohdalla pyysin sairaalan kukkakauppaa toimittamaan kukat kaverille, mutta käskivät mennä itse viemään osastolle ja osastolla taas kehottivat menemään itse tapaamaan kaveria. Eli en luottaisi tippaakaan siihen, että sairaala käännyttäisi automaattisesti ketään pois ovelta. Kyllä se on ap:n miehen tehtävä äidilleen rajat selviksi. Tosin en ymmärrä kyllä minäkään miksi tuossa tilanteessa edes ilmoittaa kenellekään olevansa lähdössä sairaalaan.

No täällä ollaan kyllä tarkkoja. Synnytin kesällä ja tätini toi mulle vauvan turvakaukalon kun mies ei päässy meidän isompien lastemme kanssa sitä tuomaan (tulin taksilla vauvan kanssa kotiin). Eipä päässy osaston ovea pitemmälle, mun piti käydä sieltä ovelta hakemassa se kaukalo. Ei saanu ees sitä tuoda sinne osastolle. Täällä on muutaman kerran ollu yleisönosastopalstalla paikallislehdessä tuoreiden isovanhempien valitusta siitä ku olivat yrittäneet mennä kattoon lastenlasta niin oli käännytetty pois. Että täällä ollaan kyllä tarkkoja, muista sairaaloista en tietysti tiedä.

Yhteistyössä