Anoppi haluaisi miehensä siskon sairaalaan ja häihimme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
anopille miehensä (eli appiukkoni) sisko on paras ystävä. hän kysyi jo ennen synnytystä, että voisiko tuo henkilö (jonka olen nähnyt kerran vain vilaukselta, mieheni tuntee kyllä tätinsa) tulla katsomaan vauvaa sairaalaan. sanoin, että tuskinpa jaksan ottaa tuntemattomia sinne katselemaan, että isovanhemmat saa tulla toki. anoppi siihen että "kyllä minä olen kolme sektiota käynyt läpi, ei se olo huono ole"... no, itse synnytin ja ponnistusvaihe 2h14min, menetin verta ja jouduin kaavintaan, en tosiaankaan olisi halunnut ketään tuntemattomia vierailulle sairaalaan.

sama homma nyt häissämme: anoppi kysyy, että eikö tuo miehen sisko voisi tulla häihimme, kun se on anopille tärkeä ja ollut mieheni perheen perhejuhlissa mukana. vaikka nimenomaan ollaan rajattu juhlat niin, että vain meidän vanhemmat ja sisarukset +lapsemme tulee häihin, eli rajaus on tiukka. ärsyttää kun anoppi ei tajua!! sitten jäi selittelemään, että "no kun hän on niin tärkeä ihminen"... olen itse nähnyt tuon ihmisen kahdesti, mieheni näkee häntä harvoin, vaikka anoppi on sen kans läheinen niin tartteeko meidän ottaa se kaikkeen mukaan??

Sitten vaan ystävällisesti selität ko. henkilölle, että juhlat ovat teidän ja te haluatte sinne vain kutsutut ihmiset. Ei se sen vaikeampaa ole.

Minä olen ennen jokaista synnytystä ilmoittanut, etten halua sairaalaan ketään, paitsi lapsen isän ja lapsen sisarukset. Nyyttiä ehtii vallan mainiosti tulla katsomaan vasta kotiin.

Onko toisaalta hirveän kallis hinta tyytyväisestä anopista, että hänelle tärkeä ihminen saa tulla mukana? Epävarmoja ihmisiä on moneen lähtöön, ehkä anoppisi vaan todella kaipaa ystäväänsä rinnalleen. Et voi tietää mitä kaikkea asiaan liittyy.

Ja onko se niin vieras ihminen muka, appiukon sisko, eli hyvänen aika, isäsi täti?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko toisaalta hirveän kallis hinta tyytyväisestä anopista, että hänelle tärkeä ihminen saa tulla mukana? Epävarmoja ihmisiä on moneen lähtöön, ehkä anoppisi vaan todella kaipaa ystäväänsä rinnalleen. Et voi tietää mitä kaikkea asiaan liittyy.

Ja onko se niin vieras ihminen muka, appiukon sisko, eli hyvänen aika, isäsi täti?

Niin - ja sitten kun aletaan antaa periksi, niin sille ei loppua näykään. Anoppia pitää hyvitellä ja huolehtia että hän ei vaan pahoita mieltään. Lopulta on itse ihan umpisolmussa.

Eihän sitä anoppia tarvitse joka välissä hyvitellä ja hänen toiveitaan noudattaa. ja nyt tulee tietysti niitä'ei ihme ettei anopit pidä yhteyttä kun on noin v**mäinen miniä'-komentteja, itse en esim. kuitenkaan halua anoppia sairaalaan kun vauva syksyllä syntyy. En jaksa seurustella ja vauvan hän näkee sitten myöhemminkin. Ei voi olla muutamasta päivästä kiinni. Eikä miehen täti välttämättä ole mikään läheinen sukulainen jos mies ei hänen kanssaan ole tekemisissä. Vieras voi olla vaikka oman äitinsä kanssa jos niikseen tulee.

Jos tuolle tielle lähdetään niin sitten loukkaantuvat muut tädit ja sedät kun heitä ei ole kutsuttu.

sen kummemmin asiaan kommentoimatta,mutta eikös se kuitenkin ole ap:n miehen täti???
:D

Tuota... Eikö miehesi isän sisar nyt kuitenkin ole sukua, siis miksi hän ei pääse häihinne ym.? oon varmaan ihan maalainen palikka, mutta nyt en ymmärrä. Kun sanot, ettet tahdo "vieraita ihmisiä" mukaan. Hänhän on miehesi sukulainen-täti, siis lähisukulainen...

Alkuperäinen kirjoittaja sippi:
Tuota... Eikö miehesi isän sisar nyt kuitenkin ole sukua, siis miksi hän ei pääse häihinne ym.? oon varmaan ihan maalainen palikka, mutta nyt en ymmärrä. Kun sanot, ettet tahdo "vieraita ihmisiä" mukaan. Hänhän on miehesi sukulainen-täti, siis lähisukulainen...

noh jos ei ole ikinä tekemisissä niin ymmärrän täysin jos ei halua kutsua, en mekään kutsunu äitini sisaruksia...eikä anopin sisarista kutsuttu kuin yksi perheineen, ne kenen kanssa ollaan tekemisissä...yritä vaan kauniisti anopille selittää, uskon että voi olla vaikeeta anopit ne osaa jyrätä :p

Yhteistyössä