Anopin uusin (valitusta...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja flower
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä olen niin kettuuntunut tähän asiaan että pitää saada vähän kiukkua puretuksi ennen kuin mies tulee kotiin etten marmata sitten hänelle. Mutta luulisi hänenkin olevan sisimmässään loukkaantunut asiasta, vaikkei koskaan näytä, että häntä häiritsisi äitinsä käytös, esittää vaan että kaikki on hyvin.
Meidän piti mennä sunnuntaina sinne vierailulle, mutta taidan tulla sairaaksi.
Viime kerralla hän haukkui mun värjätyn tukan, että se on liian tumma ja näytän kuulemma mustalaiselta.

Oletko pyytänyt tuota haalaria omilta vanhemmiltasi?

Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
ja vittuilis ees suoraan sulle, ostais sulle jotain paskaa lahjaks mut ku "kostaa" lapselle ! Älä vie lasta enää sen pirun luo ku ei vähääkään näytä lapsesta välittävän.

Niinpä. Raskausaikana, kun minä ja mies oltiin tohkeissaan pian syntyvästä vauvasta, anoppi tokaisi että totta kai te olette tohkeissanne mutta hän ei ole yhtään, hän on kokenut niin monta kertaa isoäidiksi tulon ettei sillä tavalla enää jaksa odottaa vauvan syntymää.

Paljon kertoo myös se, että tyttäreni ei ole nyt vanhempana uskaltanut kertaakaan mennä anopin syliin.

Minun mielestäni on ala-arvoista käytöstä. Vaikka lapsi ei nyt tajuaisikaan, onko haalari käytetty vai ei, niin millaista kohtelua lapsi saa sitten tulevaisuudessa, jos jo nyt suhtautuminen on tuota tasoa.
Ei kaiken tarvitsekaan olla uutta, mutta on hyvän tavan mukaista antaa edes lahjaksi uutta.
Muutenkin ap:n anoppi haiskahtaa ihan from hell -tapaukselta.

Viime kerralla hän haukkui mun värjätyn tukan, että se on liian tumma ja näytän kuulemma mustalaiselta.

Tuokin vielä. Ihme, että jaksat sietää anoppiasi edes sen vertaa että olette yhä puheväleissä.

mä sain joskus kaveripariskunnalta lahjaks kirpparilta ostetun käytetyn mustekynän. siis sellaisen mihin laitetaan mustetta.
kiitin kauniisti..
silloinen mieheni sai myös jotain kirpparijuttuja josta näky käyttö,en muista ny mikä se oli. hei thänks ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olen niin kettuuntunut tähän asiaan että pitää saada vähän kiukkua puretuksi ennen kuin mies tulee kotiin etten marmata sitten hänelle. Mutta luulisi hänenkin olevan sisimmässään loukkaantunut asiasta, vaikkei koskaan näytä, että häntä häiritsisi äitinsä käytös, esittää vaan että kaikki on hyvin.

No ei kai ne nyt kahdesta eripaikasta pyydä, jos oli jo miehen äidiltä pyydetty!

Alkuperäinen kirjoittaja essi:

No ei kai ne nyt kahdesta eripaikasta pyydä, jos oli jo miehen äidiltä pyydetty!

Itselläni nousee aina karvat pystyyn kun näen tämän tyyppistä valitusta. Osa ihmistä yrittää "ulosmitata" erilaisia lahjoja lahjanantajan varakkuudesta riippuen.

"...koska rahasta anopilla ei ole puute, omaisuutta ja varallisuutta on yllinkyllin..."

Alkuperäinen kirjoittaja what:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En minä nyt sanoisi, että lapsi kärsii käytetystä haalarista, vaikka ymmärränkin ap:n mielipahan.

Mä en missään tuollasta nähnyt, sanoko joku oikeesti niin?

Harmittaa vaan ihan vietävästi tyttären puolesta, että joutuu sitten kärsimään siitä, että anoppi ei siedä minua.

Se on kyllä lapsen kannalta kurjaa. Siis ei todellakaan se, ettei saanut uutta reimateciä, vaan tuo eriarvoisuus. Jossain vaiheessahan lapsi sen tajuaa itsekin. Miten se sitten arkisissa asioissa näkyy, jos lapsi tosiaan välttelee jo mummoaan?

Mä ostaisin itse uuden välikausipuvun ja oikein antaisin anopin nähdä, ettei se hänen ostamansa riepu todellakaan ole käytössä. Ihmetelköön sitä sitten. Kamala akka taitaa olla tuo anoppi!

Mä ostaisin itse uuden välikausipuvun ja oikein antaisin anopin nähdä, ettei se hänen ostamansa riepu todellakaan ole käytössä. Ihmetelköön sitä sitten. Kamala akka taitaa olla tuo anoppi!

Kukaan ei ole vielä nähnytkään ko. riepua, mitä jos se onkin ihan hyvä?

Kukaan ei ole vielä nähnytkään ko. riepua, mitä jos se onkin ihan hyvä?

Totta tämäkin. Mutta onhan tuossa muutakin, tämän ko. puvun lisäksi.

Pointtini oli, että jossain vaiheessa tämä eriarvoisuus ja erikoinen kohtelu alkaa valjeta tyttärellemmekin. Hän ei varmaankaan ymmärrä, miksi toiset lapsenlapset saavat kivempaa tavaraa kuin hän, eikä hän varmaankaan ymmärrä, että miksi anoppi nimittelee rumasti äitiä. Vierailukäyntien nihkeä ilmapiiri myös välittyy lapselle, ja jonkinlainen epäluottamus toista mummia kohtaan on jo syntynyt, kun hän ei kerta kaikkiaan suostu menemään mummin syliin vaan rupeaa itkemään kuin syötävä. Tyttäremme ei ole vierastavaa sorttia, viime kyläreissulla paikalle osunut naapurin täti kelpasi pienen tutustumisen jälkeen polvella hyppyyttäjäksi.

Jos nämä vaatejututkin ovat vain osa anopin manipulaatio-yrityksiä (voisin kertoa tuhat ja yksi muuta esimerkkiä) niin en halua antaa hänelle vaikutelmaa, että kärsisin siitä. Sitenhän hän olisi saavuttanut päämääränsä. Joten en aio miehelleni motkottaa asiasta yhtään, ja kyläilyreissulle pistetään ne harmaat potkarit jotta anoppi näkee että ne ovat käytössä. Ja kiitellään kovasti niistä haalareista. Niin - mistäpä tietää, kuinka hyvät ne ovatkaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mitä sillä on sua vastaan? Onko sun miehellä joku exä mihin se on ollu kovinkin ihastunu vai mikä mättää?

ap:hän mainitsi mahdollisena syynä 14 vuoden ikäeron

Millä tavoin ikäero on hankala, onko ap 15 v. ja mies 29 v.?
Erosiko mies entisestä vaimostaan ap:n takia?

Mitä sillä on sua vastaan? Onko sun miehellä joku exä mihin se on ollu kovinkin ihastunu vai mikä mättää?

Ei ole mitän exiä tai muita juttuja. Anoppi vain sattuu olemaan kaikille omalla tavallaan ilkeä, esim. mieheni sisko on monta kertaa purkanut sydäntään, kuinka hänen äitinsä on niin paskamainen hänelle, ja on kehottanut mua pistämään kaikki jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos - se on kuulemma hänen selviytymiskeinonsa. Anopin tyyli on tosiaan aina arvostella kaikkea ja kaikkia, ja hän nauttii saadessaan tehdä kaikenmoisia temppuja muille ihmisille. Jostain syystä minä vain satun olemaan yksi hänen suosikkikohteistaan tällä hetkellä. Jopa minun vanhempiani hän on arvostellut mm. häistämme. Vanhempani kustansivat peripohjalaiseen tyyliin häämme morsiuspukua lukuunottamatta, ja anoppi kehtasi häissä sanoa pihlajanmarja-aiheisesta juhlapaikan koristelusta, että "teillähän on täällä halpa koristelu".
Sanomattakin on selvää, että anoppi ei osallistunut sentin vertaa häitten kustantamiseen.

ap:hän mainitsi mahdollisena syynä 14 vuoden ikäeron

Millä tavoin ikäero on hankala, onko ap 15 v. ja mies 29 v.?
Erosiko mies entisestä vaimostaan ap:n takia?

Ei se kellekään muulle olekaan hankala kuin anopille. Hän heittää jollain tavoin herjaa asiasta lähes joka kerta kuin näemme. Kerran hän kyseli minun vanhempieni ikää ja sanoi siihen että "no onneksi ne on sentään vähän vanhempia kuin miehes".

Suhteemme alussa hän sanoi heti kättelyssä, että ei noin suuren ikäeron johdosta teillä voi olla paljoakaan yhteistä. Hän myös muistaa aina kerrata erään tutttavapariskuntansa eroa, jossa nainen oli 15 v miestä nuorempi ja lähti sitten nuoremman miehen kelkkaan.

Minua hän on jo ehtinyt varoitella kuinka joudun sitten omaishoitajana pesemään miestäni sängyssä kun hän on jo toinen jalka haudassa ja minä olen vielä nuori ja vahva. Ja tämä on ihan totta! Ehkä tähän viimeiseen vaikuttaa se, että anoppi oli miehensä omaishoitajana n. 1,5v.

Kyllä anopin käytös vaikuttaa tahalliselta ilkeilyltä. Esim. kyllä lankoja löytyy muitakin kuin harmaata! Ja jos ostelee muille lapsenlapsille selkeesti hienompia lahjoja. Inhottavaa tollanen piilovittuilu! Tulee paha mieli ihan. :(

Yhteistyössä