Anopin mielestä olen laiska äiti...

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
koska en ole pariin päivään käynyt 3 viikkoisen vauvan kanssa ulkona vaunulenkillä. Täällä on ollut -22-25 astetta nyt muutaman päivän. Anopin mielestä silkkaa laiskutta ja tekosyiden etsimistä. Itse kuulemma nukutti aikoinaan helmikuussa syntynytta tytärtään heti parin päivän ikäisenä ulkona vaikka pakkasta oli -30 :O

Muutenkin tunteet pinnassa vielä niin harmittaa vietävästi heti nuo syytökset :( Pelkään itsekin saavani jonkun rintatulehduksen tuolla kylmässä kun tissit vuotaa niin vietävästi tota maitoo...
 
nojoo
Pöh höh. Unoha anopin höpinät. Pikkuvauvoillehan pakkasraja taitaa olla -10 astetta. Ja lisättäköön että itse en pitänyt tissejä lämpimänä syyskuussa kun alkoi ilmat viiletä ja tissitulehus tuli :(
 
no tän
täytyy olla provo. Tai sitten sulla on huono itsetunto ja halut kehuja tällä, että olet oikeassa ja plaa plaa plaa... EI kukaan voi olla niin tyhmä, että nukuttaa lasta ulkona -30 asteen pakkasessa. Ei edes anoppi.
 
kumikameli
Alkuperäinen kirjoittaja lapinonni:
Aina saat kuulla että jotain teet väärin, teet miten tahansa. Valitettavaa, mutta totta :(
jep, minua appiukko arvosteli siitä etten imettänyt (imetys ei onnistunut vaikka kuinka taistelin ja tappelin)

 
zxc
Jätä omaan arvoonsa! Ei noin pienen vauvan kanssa voi mennä pakkaseen...Ja on ihan totta, että rinatulehdus vaanii vuotavia tissejä...Tsemppiä sinulle ja nauti vauvasta ja syö herkkuja! Ellei anoppi lopeta typeriä puheita, pyydä miestäsi keskustelemaan äitinsä kanssa!
 
ap
Kyllä vaan anoppi voi olla jopa niin tyhmä että on oikeasti vauvaa nukuttanut 30 asteen pakkasessa. Tästä kertoillut jo aikaisemminkin, ennen kun meillä edes vauvaa oli. Tuntuu olevan asiasta ylpeä? "kyllä meidän lapset ulkoilu säässä kun säässä eikä tuntunut missään" Ite en kyllä vauvaa tälläsillä pakkasilla uskalla ulos viedä, enkä tosiaan noita maitotissejäkään :D
 
no juu
Meillä tas anoppi arvosteli sitä että olen ollut näillä pakkasilla ulkona joka päivä pienen hetken 2v4kk ja 9kk lasten kanssa! Ihmettelee muutenkin kun meillä ulkoillaan pari kertaa päivässä että onpa vaativia lapsia, ei hän ainakaan jaksaisi tuommosta touhua..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja no tän:
täytyy olla provo. Tai sitten sulla on huono itsetunto ja halut kehuja tällä, että olet oikeassa ja plaa plaa plaa... EI kukaan voi olla niin tyhmä, että nukuttaa lasta ulkona -30 asteen pakkasessa. Ei edes anoppi.
No suoraan sanottuna kyllä halusinkin kuulla että oon oikeassa ja anoppi idiootti :D Kun siis mustakin on ihan uskomatonta tuo anopin toiminta välillä, mutta kyllä hän vaan noin on tehnyt.
 
rfghjkl
Anopit on... niin no anoppeja. Koska useimpien lastenhoitotietämys on aika vanhaa ja siitäkin puolet unohtunut, niin niiden kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Meillä anoppi ei vaivautunut sairaalaan katsomaan vauvaa, koska sinne ei päässyt kuin illalla (tuli ravit), kotiin tuli viikon päästä katsomaan (pyytämään miestä leikkaamaan ruohon). Muutenkin ohjeet ja neuvot on mitä on. Lapsi, nyt 6kk on ollut kerran tai kaksi sylissä, mutta silti ihmettelee, että meillä pidetään lasta ihan lattialla eikä sylissä tai sitterissä. Esikoinen taas pääsee sinne yökylään, SITTENKUN (oppii kävelemään/kuivaksi/puhumaan/mitäköhän muuta näitä oli) eli ei ole siellä vielä ollut kuin pari kertaa muutaman tunnin hoidossa. Nekin kerrat ovat olleet työn takana järjestää, kun on niin kiire. (Nii-in, eläkeläisillähän on)

Mutta ihan sama - anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja tee niinkuin itse tiedät parhaaksi. Mies oikaiskoon asiat jos uskaltaa.
 
NANA
Onkohan meillä sama anoppi :D Hälle suuri ylpeyden aihe on se että kaikki lapset on nukkuneet ulkona vaikka kuinka kovilla pakkasilla ja naureskelee vaan "nykyajan hysteerisille äideille" kun ei uskalleta -20 asteeseen vauvaa laittaa ulos nukkumaan. Olen kuullut melko lailla samanlaista kommenttia siis kun ap... tsemppiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä vaan anoppi voi olla jopa niin tyhmä että on oikeasti vauvaa nukuttanut 30 asteen pakkasessa. Tästä kertoillut jo aikaisemminkin, ennen kun meillä edes vauvaa oli. Tuntuu olevan asiasta ylpeä? "kyllä meidän lapset ulkoilu säässä kun säässä eikä tuntunut missään" Ite en kyllä vauvaa tälläsillä pakkasilla uskalla ulos viedä, enkä tosiaan noita maitotissejäkään :D
mua on nukutettu aikoinaan neuvolan ohjeiden mukaan kovassa pakkasessa ja mulla on kylmästä aiheutuva nokkosrokko :/ yksi lääkäri sanoi että jos vauvana altistuu kovalle pakkaselle, niin se voi olla altistava tekijä. Tiedä sitten onko asia oikeasti näin? :/ mulla tuo immuunijärjestelmä ei muutenkaan toimi ihan niinku pitäis.. mut voit vedota tuohon kun anoppi seuraavan kerran valittaa :D
 
Hetkinen, kyllä joku eli minä voin olla niin tyhmä, että nukutan lastani ulkona pakkasessa, se -30 on mulla raja, mutta kyllä, tänäänkin vauvani nukkui ulkona kun pakkasta oli -25. Ja hyvin nukkui, reilu pari tuntia. Oli ihan lämmin ja tyytyväinen kun heräsi. Ehkä pakkanen sitten on erilaista täällä Lapissa mutta miten te kuvittelette, että lapsia täällä nukutetaan kun pakkanen on jatkuvasti yli -10???? Kysehän on vain siitä, miten lapsen pukee... Molemmat lapseni ovat nukkuneet säässä kuin säässä ulkona ihan vauvasta asti, n. 3-viikkoisesta alkaen. Molemmat ovat syntyneet tammikuussa. Että näin meillä. :wave:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miten on mahdollista, että anoppi tietää milloin käyt tai et käy lenkillä lapsen kanssa? Ei asia kuulu hänelle.
No ei kuulu tietty anopille, mutta kun oli käymässä ja uteli multa asiaa kun vauva sisällä nukkui. Ja siis sehän EI ole normaalia että pieni vauva nukkuu sisällä. Vauvojen on aina nukuttava ulkona, vain ja ainoastaan! *huoh* tää ainakin nukkuu päivästä vielä suurimman osan joten ois kyllä ulkona sit koko päivän melkein :D
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä vaan anoppi voi olla jopa niin tyhmä että on oikeasti vauvaa nukuttanut 30 asteen pakkasessa. Tästä kertoillut jo aikaisemminkin, ennen kun meillä edes vauvaa oli. Tuntuu olevan asiasta ylpeä? "kyllä meidän lapset ulkoilu säässä kun säässä eikä tuntunut missään" Ite en kyllä vauvaa tälläsillä pakkasilla uskalla ulos viedä, enkä tosiaan noita maitotissejäkään :D
mua on nukutettu aikoinaan neuvolan ohjeiden mukaan kovassa pakkasessa ja mulla on kylmästä aiheutuva nokkosrokko :/ yksi lääkäri sanoi että jos vauvana altistuu kovalle pakkaselle, niin se voi olla altistava tekijä. Tiedä sitten onko asia oikeasti näin? :/ mulla tuo immuunijärjestelmä ei muutenkaan toimi ihan niinku pitäis.. mut voit vedota tuohon kun anoppi seuraavan kerran valittaa :D
Joo, luu kurkkuun anopille! :D
 
maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Hetkinen, kyllä joku eli minä voin olla niin tyhmä, että nukutan lastani ulkona pakkasessa, se -30 on mulla raja, mutta kyllä, tänäänkin vauvani nukkui ulkona kun pakkasta oli -25. Ja hyvin nukkui, reilu pari tuntia. Oli ihan lämmin ja tyytyväinen kun heräsi. Ehkä pakkanen sitten on erilaista täällä Lapissa mutta miten te kuvittelette, että lapsia täällä nukutetaan kun pakkanen on jatkuvasti yli -10???? Kysehän on vain siitä, miten lapsen pukee... Molemmat lapseni ovat nukkuneet säässä kuin säässä ulkona ihan vauvasta asti, n. 3-viikkoisesta alkaen. Molemmat ovat syntyneet tammikuussa. Että näin meillä. :wave:
Tuu on oikeasti ihan totta että pakkanen on etelässä (tai ainakin täällä rannikolla) ihan erilaista kuin Lapissa. Täällä tuntuu ihan tosi kylmältä kun on -10, mutta Lapissa samalta tuntuu ehkä -30.
 
...enkä siis ole todellakaan sitä mieltä, että ap:n anoppi olisi oikeassa! Olen samaa mieltä, että näin kovalla pakkasella noin pienen kanssa ei tartte todellakaan lähteä ulos, jos ei välttämättä itse halua!! Ja mainittakoon, että mulla on samanlainen, rasittava anoppi... :/
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Hetkinen, kyllä joku eli minä voin olla niin tyhmä, että nukutan lastani ulkona pakkasessa, se -30 on mulla raja, mutta kyllä, tänäänkin vauvani nukkui ulkona kun pakkasta oli -25. Ja hyvin nukkui, reilu pari tuntia. Oli ihan lämmin ja tyytyväinen kun heräsi. Ehkä pakkanen sitten on erilaista täällä Lapissa mutta miten te kuvittelette, että lapsia täällä nukutetaan kun pakkanen on jatkuvasti yli -10???? Kysehän on vain siitä, miten lapsen pukee... Molemmat lapseni ovat nukkuneet säässä kuin säässä ulkona ihan vauvasta asti, n. 3-viikkoisesta alkaen. Molemmat ovat syntyneet tammikuussa. Että näin meillä. :wave:
Toki voi pienikin vauva pakkasessa nukkua. On tää meidänkin nukkunut jo ihan viikon-pari vanhana mut musta -25 on kyllä liikaa näin pienelle. Yli huomenna siis tulee 3vk täyteen. Ja mekin asutaan Pohjois-Suomessa joten pakkasia on luvassa kyllä jatkossakin.
 
Hetkinen, kyllä joku eli minä voin olla niin tyhmä, että nukutan lastani ulkona pakkasessa, se -30 on mulla raja, mutta kyllä, tänäänkin vauvani nukkui ulkona kun pakkasta oli -25. Ja hyvin nukkui, reilu pari tuntia. Oli ihan lämmin ja tyytyväinen kun heräsi. Ehkä pakkanen sitten on erilaista täällä Lapissa mutta miten te kuvittelette, että lapsia täällä nukutetaan kun pakkanen on jatkuvasti yli -10???? Kysehän on vain siitä, miten lapsen pukee... Molemmat lapseni ovat nukkuneet säässä kuin säässä ulkona ihan vauvasta asti, n. 3-viikkoisesta alkaen. Molemmat ovat syntyneet tammikuussa. Että näin meillä. :wave:



Toki voi pienikin vauva pakkasessa nukkua. On tää meidänkin nukkunut jo ihan viikon-pari vanhana mut musta -25 on kyllä liikaa näin pienelle. Yli huomenna siis tulee 3vk täyteen. Ja mekin asutaan Pohjois-Suomessa joten pakkasia on luvassa kyllä jatkossakin.
...juu niin minäkin totutin vähitellen lapset, ensin pari minuuttia ja siitä sitten eteenpäin... Missä päin asutte? Pohjois-Suomi on melko laaja käsite...
 
ap
Ainiin pakko vielä lisätä kun valituksen makuun pääsin, että anopista myös esim. harson pitäminen vaunun suuaukon eessä on turhaa ja hölmöä... "eihän ennenvanhaankaan pidetty" Mä kun kuvittelin et se suojais vauvaa tuulelta...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Hetkinen, kyllä joku eli minä voin olla niin tyhmä, että nukutan lastani ulkona pakkasessa, se -30 on mulla raja, mutta kyllä, tänäänkin vauvani nukkui ulkona kun pakkasta oli -25. Ja hyvin nukkui, reilu pari tuntia. Oli ihan lämmin ja tyytyväinen kun heräsi. Ehkä pakkanen sitten on erilaista täällä Lapissa mutta miten te kuvittelette, että lapsia täällä nukutetaan kun pakkanen on jatkuvasti yli -10???? Kysehän on vain siitä, miten lapsen pukee... Molemmat lapseni ovat nukkuneet säässä kuin säässä ulkona ihan vauvasta asti, n. 3-viikkoisesta alkaen. Molemmat ovat syntyneet tammikuussa. Että näin meillä. :wave:



Toki voi pienikin vauva pakkasessa nukkua. On tää meidänkin nukkunut jo ihan viikon-pari vanhana mut musta -25 on kyllä liikaa näin pienelle. Yli huomenna siis tulee 3vk täyteen. Ja mekin asutaan Pohjois-Suomessa joten pakkasia on luvassa kyllä jatkossakin.
...juu niin minäkin totutin vähitellen lapset, ensin pari minuuttia ja siitä sitten eteenpäin... Missä päin asutte? Pohjois-Suomi on melko laaja käsite...
Yleensä en asuinpaikkaani paljasta, mutta sanottakoon nyt että kemijärveltähän me :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lappitar:
Hetkinen, kyllä joku eli minä voin olla niin tyhmä, että nukutan lastani ulkona pakkasessa, se -30 on mulla raja, mutta kyllä, tänäänkin vauvani nukkui ulkona kun pakkasta oli -25. Ja hyvin nukkui, reilu pari tuntia. Oli ihan lämmin ja tyytyväinen kun heräsi. Ehkä pakkanen sitten on erilaista täällä Lapissa mutta miten te kuvittelette, että lapsia täällä nukutetaan kun pakkanen on jatkuvasti yli -10???? Kysehän on vain siitä, miten lapsen pukee... Molemmat lapseni ovat nukkuneet säässä kuin säässä ulkona ihan vauvasta asti, n. 3-viikkoisesta alkaen. Molemmat ovat syntyneet tammikuussa. Että näin meillä. :wave:
Menee vähän ot mut mä oon varmaan ihan kamala äiti kun kuopus on nukkunu päiväunensa n. 3kk eteenpäin sisällä :eek: minkäs teet kun ei nukkunu vaunuissa, kun ei niissä mahtunut tarpeeksi heilumaan. ja heti kun oppi kääntymään niin on aina nukkunu mahallaan, enkä mä uskalla jättää vauvaa joka osaa jo kääntyä vaunuihin ilman että on kiinni :ashamed:
 
Hetkinen, kyllä joku eli minä voin olla niin tyhmä, että nukutan lastani ulkona pakkasessa, se -30 on mulla raja, mutta kyllä, tänäänkin vauvani nukkui ulkona kun pakkasta oli -25. Ja hyvin nukkui, reilu pari tuntia. Oli ihan lämmin ja tyytyväinen kun heräsi. Ehkä pakkanen sitten on erilaista täällä Lapissa mutta miten te kuvittelette, että lapsia täällä nukutetaan kun pakkanen on jatkuvasti yli -10???? Kysehän on vain siitä, miten lapsen pukee... Molemmat lapseni ovat nukkuneet säässä kuin säässä ulkona ihan vauvasta asti, n. 3-viikkoisesta alkaen. Molemmat ovat syntyneet tammikuussa. Että näin meillä. :wave:



Toki voi pienikin vauva pakkasessa nukkua. On tää meidänkin nukkunut jo ihan viikon-pari vanhana mut musta -25 on kyllä liikaa näin pienelle. Yli huomenna siis tulee 3vk täyteen. Ja mekin asutaan Pohjois-Suomessa joten pakkasia on luvassa kyllä jatkossakin.



...juu niin minäkin totutin vähitellen lapset, ensin pari minuuttia ja siitä sitten eteenpäin... Missä päin asutte? Pohjois-Suomi on melko laaja käsite...



Yleensä en asuinpaikkaani paljasta, mutta sanottakoon nyt että kemijärveltähän me :)
...Me ollaan vielä pohjoisempaa... :xmas: Ei tän pohjoisemmaksi oikeestaan paljoakaan pääse =)
 

Yhteistyössä