Anopin mielestä 2 lasta on riittävästi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katmat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on mun mummu.

sillä tuli toisen lapsen jälkeen kommenttia nyt kun on tyttö ja poika niin ei tarvitse enään tehdä. teille 2 lasta on hyvä lähetti ehkäsy leikkeleitä + sukupuolisairauksista soitti jos tuli joku dokumentti kyseisestä aiheesta.
mein kolmas lapsi tuli pienell ikäerolla 1v5kk ja jännitin kertoa mummulleni vähän kauhisteli ja muuta
nyt oon rv 19 enkä oo vielä uskaltanut kertoo tätä raskautta.

Meillä töissä on nähty kovasti vaivaa meidän perheen koosta :D Anoppi ei päätä perheen koosta eikä kukaan muukaan. Itse en kyllä kehtais mennä edes kenenkään perhekokoa arvostelemaan, tai noh.. ei se kyllä mua kiinnostakaan minkä kokoinen perhe jollakin on :D

Alkuperäinen kirjoittaja :
mulla on mun mummu.

sillä tuli toisen lapsen jälkeen kommenttia nyt kun on tyttö ja poika niin ei tarvitse enään tehdä. teille 2 lasta on hyvä lähetti ehkäsy leikkeleitä + sukupuolisairauksista soitti jos tuli joku dokumentti kyseisestä aiheesta.
mein kolmas lapsi tuli pienell ikäerolla 1v5kk ja jännitin kertoa mummulleni vähän kauhisteli ja muuta

Meillä on kans tuo, on poika ja tyttö, niin moni on sanonu että ei tartte enempää lapsia tehdä kun on jo kumpaakin yksi. Ihan kuin se olis joku kriteeri.En tiedä ajatteleeko anoppi samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja katmat:
mulla on mun mummu.

Meillä on kans tuo, on poika ja tyttö, niin moni on sanonu että ei tartte enempää lapsia tehdä kun on jo kumpaakin yksi. Ihan kuin se olis joku kriteeri.En tiedä ajatteleeko anoppi samoin.

No mutta se on niin kuin mun mummu sanoi :

perheen pelastus, kun poika syntyy. Tytöistä ei ole kuin harmia :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
mulla on mun mummu.

No mutta se on niin kuin mun mummu sanoi :

perheen pelastus, kun poika syntyy. Tytöistä ei ole kuin harmia :D :D

Meille syntyi ensin poika ja sitten tyttö että järjestys on vanhan kansan mielestä oikea :laugh: mua muuten ärsytti ku jotkut iäkkäät sukulaiset ja tutut puhui meidän esikoisesta korostaen aina sen sukupuolta, ihan kuin se olis jotenkin arvokkaampi poikana kuin tyttönä.Tosi tosi rasittavaa mun mielestä.

Meillä isomummo kokoajan muistuttanut että ette anna sitten vahingon enää tapahtua, samoin arvostellut kun tytö ovat niin vaikeita, olisitte edes poikia tehneet. Kuopusta kun odotin, niin piti sellaisen saarnan siitä kun maailma on tässä tilassa ja me puuhataan kolmatta :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Laihduttaja:
Meillä isomummo kokoajan muistuttanut että ette anna sitten vahingon enää tapahtua, samoin arvostellut kun tytö ovat niin vaikeita, olisitte edes poikia tehneet. Kuopusta kun odotin, niin piti sellaisen saarnan siitä kun maailma on tässä tilassa ja me puuhataan kolmatta :snotty:

voi että :hug: mun omalla mummolla on vain kaksi lasta 14 vuoden ikäerolla, se on kauhistellu sitäki että miten jaksan nyt kun on kaksi lasta 3 vuoden ikäerolla.Voin kuvitella, että sekin on jossain määrin kauhuissaan kuullessaan tästä kolmannesta :D mutta se on kyllä sitä mieltä, että tytöt on helpompia kuin pojat, varsinki ku on kattellu meidän lapsia. Meillä poika on villi tuulispää joka on 10 paikas minuutin sisällä ja saa aina aikaan jotain kommelluksia (vähä niinku Eemeli) ja tyttö taas rauhallinen hissukka josta ei paljon vaivaa oo.

Meillä anoppi ei oo sanonu mitään, mun äiti sen sijaan varmaan oottais vielä lisää lastenlapsia ja me ollaan tällähetkellä ainoita joilta se vois oottaa lisää :)
Mua vaan pelottaa et miten sitä jaksais kolmannen kans ku nuo kaks on aika villejä tapauksia ja jaksaisko niitä yövalvomisia ja kaikkee vielä kolmannen kerran :snotty:

No meillä eivät isovanhemmat ole koskaan juosseett hätiin edes hätätilanteessa, meillä tuossa tilanteessa miehen oliisi pitänyt vaan jäädä pois töistä.

Jos oikeasti ei turvaverkoja ja apuja ole, jättää kyllä ihan suosiolla sen lapsimäärän kahteen. sekin on siinä tilanteessa hurjan paljon työtä. Kaikilla eivät ole sukulaiset apuna.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
No meillä eivät isovanhemmat ole koskaan juosseett hätiin edes hätätilanteessa, meillä tuossa tilanteessa miehen oliisi pitänyt vaan jäädä pois töistä.

Jos oikeasti ei turvaverkoja ja apuja ole, jättää kyllä ihan suosiolla sen lapsimäärän kahteen. sekin on siinä tilanteessa hurjan paljon työtä. Kaikilla eivät ole sukulaiset apuna.

Meillä on kyllä joitakin sukulaisia, jotka tulevat hätiin jos pyytää. Mutta meillä on se periaate että pyydetään lastenhoitoapua sukulaisilta vain hätätapauksessa, kuten tuo sairaalaesimerkki.Jos haluan mieheni kanssa kaksi humputtelemaan niin meillä on sitä varten MLL:ltä lastenhoitaja (aina sama vakihoitaja).Emme vaivaa anoppia tai ketään muutakaan sukulaista omien virkistysmenojemme vuoksi.

Muillakin samoja "ongelmia". Meillä toinen lapsi oli vielä ok, kolmannesta jo vähän että aha, neljännen jälkeen oli mieheltä kysynyt että ette kai enää...

Muuten on maailman paras mummu, mutta nämä on jäänyt vähän kaivertamaan mieltä. Itse lapsemme hoidetaan, ja mieli tekisi viidettä :)

Mun anoppi aina päivittelee jos jollakin on 4 tai enemmän lapsia, et "ei jumala tarkottanu et hein tarvii tää maa täyttää." On tosin varmaan katkera kun ite ei tehny kun 2 lasta vaiks ilmeisesti ois halunnu vielä kolmannen. Syyttää aina nuorimmaistaan siitä kuin tämä oli niin hanakala lapsi et siks heil ei oo enempää.

Alkuperäinen kirjoittaja tyuio:
Ja anoppia on kuunneltu mistä lähin?
Ja mitäpä tuota ees kertomaan, annat sen ite hoksata.
Mua ei jaksais kaivella, mitä joku on mieltä meijän lapsiluvusta

Juu mä en ainakaan tee niinku anoppi sanoo, mieluummin just päinvastoin :laugh: on monesta asiasta ollu eri mieltä kuin minä, esim ei tajua ollenkaan että imetin vielä 1vuotiasta lasta, tai että ostetaan tytölle omat, tyttöjen vaatteet, eikä käytetä isoveljen vanhoja.Tai että toppahaalareita pitää olla kaks yhden sijaan ja että ei osteta sitä halvinta mahdollista versiota.Tai että vauvat on nukkuneet meillä perhepedissä niin kauan ku ovat syöneet yöllä.

Tästä raskausasiasta oon sanonu että mies saa ite kertoa sitte ku haluaa.vielä raskaus ei näy mihinkään ja mulla on sellainen ruumiinrakenne että raskaus on yleensä alkanu näkyä vasta ku on menty reilusti puolenvälin yli.Että jos ei kerrota niin ei huomaa vielä piitkään aikaan (nyt viikkoja 14+5).

a

Tästä raskausasiasta oon sanonu että mies saa ite kertoa sitte ku haluaa.vielä raskaus ei näy mihinkään ja mulla on sellainen ruumiinrakenne että raskaus on yleensä alkanu näkyä vasta ku on menty reilusti puolenvälin yli.Että jos ei kerrota niin ei huomaa vielä piitkään aikaan (nyt viikkoja 14+5).

se näkyi kyllä jo ennen joulua :)

Meillä taas kysellään toisen lapsen perään (sekä omat että miehen vanhemmat, sukulaiset jne.), huoh. |O Meillä on siis yksi lapsi ja olemme kaikille kyselijöille ilmoittaneet, että olemme tyytyväisiä näin.

Alkuperäinen kirjoittaja vee:
Mutta onhan se totta, että nykymaailmassa kaksi lasta on jo melkein liikaa. Ei ympäristö kestä teidän lapsitehtaita. Vaikka onkin niin kiva lusmuilla siellä kotona kun tekee sopivin väliajoin mukulan, pitää kantaa vastuu yhteiskunnasta ja ympäristöstä.

Onko sulla lapsia? Itse olen ollut muutaman vuoden kotona ja työelämästäkin alkaa vuosia olla takana ihan kiitettävästi, joten äläpäs yleistä, että kotona vaan lusmuillaan ja "paetaan työelämää". Entäs jos olisin laittanut kaikki muksuni 9 kk iässä hoitoon, olisitko silloin ollut tyytyväinen, että en lusmuile kotona vai olisitko sanonut, että "mitäs lapsia teet, kun et edes jaksa niitä kotona hoitaa". Ympäristöasioistakin alkaa monet jo olla aika hyvin perillä ja ympäristöä yritetään ainakin minun ystäväpiirissäni kunnioittaa kierrättämällä, tekemällä itse vaatteita, valitsemalla ympäristöystävällinen lämmitysmuoto tai pienempipäästöinen auto jne.

Yhteistyössä