anopin mielestä 2 lasta riittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mimmi

Vieras
on toisen lapsen syntymän jälkeen vähän väliä varmistellu että ei kai me enää tehdä lapsia,että kaksi on ihan hyvä luku että ei niitä lapsia enempää kannata tehdä.No,nyt odotan kolmatta,mitähän anoppi sanoo???? :) en ymmärrä tuota sen hössötystä meidän lapsiluvusta,mitä se sille kuuluu? Ollaan kumpiki yli 3 kymppisiä,ammattiin valmistuneita,molemmilla työpaikka ja kaikki asiat silleen kunnossa,että ei mun mielestä mitään syytä vaahdota lapsiluvusta.Ei olla vielä kerrottu anopille raskaudesta,mielenkiinnolla odotan reaktiota.

anopit nyt aina hössöttää kaikkee... se voi olla et onkin et ihanaa... ja toi hössö on vaan ollu siks et se on kuvitellu ettette haluu enempää eikä oo halunnu pahaa mieltä teille... mä ainakin otan aika kevyesti oman anoppini hössötykset...

Anopillehan asia ei kuulu mitenkään. Mutta voihan olla että ajattelee teidän jaksamista jos on vaikka ollut itsellään kovin rankkaa pikkulapsiaikaan. Onnea pikkukolmosesta!

Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:
Toivottavasti sitten itse teki vaan 2 :)

anoppi teki ite 4 lasta 6 vuoden sisään... :) eli ei oo varaa puhua.ellei sitte sen takia hössötä ku 4 alle kouluikäisen kanssa oli varmaa aika raskasta,varsinki ku pari pienintä kuulemma valvotti täysillä.jos täs joku järkevä juttu on taustalla nii pelko siitä että meille käy samoin.No,meillä esikoinen menee eskariin vuoden päästä joten en enää ehdi anopin kans tasoihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja jörn:
Ei se kuulukaan miteknään. Itse tekisin ihan kiusaksi 9 lasta.

mä avauduin tästä aiheesta yhdelle kaverille,ku anoppi oli oikein hiillostanu tätä lapsilukua, ja sanoin kans sille,että tekis kiusalla mieli tehdä oikein monta :D

Samaa mieltä oli minun anoppi ja äitini myös. Nyt on tulossa kuudes ja varsinkin oma äitini on kauhuissaan (ja huom. meillä hoidetaan lapset itse, anoppia ei ole koskaan pyydetty hoitamaan lapsia ja omat vanhempani ovat olleet hoitajina 13v aikana vain muutaman kerran). Lapset ovat aina mukana, jopa jouluostoksilla, lääkärissä, parturissa jne.

Mä luulen, että meillä vähän sama asenne edessä muutaman sukulaisen kanssa. Meille tulee ehdottomasti enemmän kuin 2 lasta, mikäli vaan onnistaa. Se ei varmaan kaikkia miellytä, mutta mielestäni asia ei muille kuulu. Emme ole koskaan pyytäneet rahaa, lastenhoitoapua tai mitään muutakaan sukulaisiltamme, joten siksikin kenelläkään ei pitäisi olla mitään aihetta puuttua asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jörn:
Ei se kuulukaan miteknään. Itse tekisin ihan kiusaksi 9 lasta.

Peesi.
Itse en taas halua enempää kun huomasin tän yhden jälkeen että lapset ei oo mun juttu. Ai että mä nautin kun anoppi kärvistelee tän asia kanssa koska hänen mielestään lasta ei saa jättää yksin kun hän on itsekin 3 tehnyt seuraksi toisilleen :D

meillä sama,että koskaan ei olla sukulaisilta pyydetty rahaa tai lastenhoitoapua,anoppi on ollu hoitamas lapsia vain kun on ite ollu pariin otteeseen sairaalassa ja miehen on ollu pakko mennä töihin ja kun synnytin kakkosen nii hoiti synnytyksen ajan esikoista.Muuten ollaan aina tultu omillamme toimeen,niin lastenhoidon kuin rahan suhteen.eli sellaisten asioitten takia anoppi ei ainakaan lukumäärää halua rajoittaa.Ei myöskään sen takia,että olis jo niin paljon lapsenlapsia,sillä on vain 4 lastenlasta (ja kuitenki 4 lasta ittelläki).Meillä tuskin kukaan muu sukulainen sanoo mitään sen kummempaa asiaan,mutta anopille voi olla kova pala :D

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Jätä ne anopin höpinät omaan arvoonsa ja teette niin kuin teille on paras. Nimim. kolmannesta sanottiin, että "eikös siitä voisi hankkiutua eroon?" :wave: :D

aika järkyttävä kommentti... meillä anoppi ei sentään tollasta sanois koska se on uskovainen eikä hyväksy aborttia.mutta varmasti se kauhistelee tilannetta,varsinki kun on vielä tää sikaflunssajuttuki tässä.

Yhteistyössä