Annoin virpojalle proteiinipatukan ja tämän äiti raivostui. Mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikä meni vikaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="joo";28212582]Oletko vähän tyhmä? Proteiini ei ole sama kuin proteiiniPATUKKA. monissa noissa patukoissa jopa lukee, että pidettävä poissa lasten ulottuvilta.[/QUOTE]

Suurimmassa osassa ei lue, koska sopivat yhtä hyvin kaikenikäisille. Parempia ne yleensö ovat kuin väriainesokerikyllästeinenkofeiinisuklaalisäainekuorrutekarkit. ;)

[QUOTE="aloittaja";28212522]Jaa.. No enpä ole ikinä kuullutkaan, että proteiinipatukoissa olisi jotain vaarallisempaa kuin vaikka karkissa ja suklaapatukoissa:O Ei siis tullut mieleenkään, että joku pitäisi niitä jotenkin "haitallisena".

Mut siis millä tavalla se protskupatukka nyt muka lasta vahingoittaa enemmän kuin vaikka karkki?[/QUOTE]

niissä on esim haitallisia ja vaaralliseksi luokiteltuja lisäaineita.

[QUOTE="vieras";28212566]Lapsi ei tarvi noin paljon proteiinia. Se on tarkoitettu treenaajille, LIHASMASSAN kasvattamiseen.
Sama asia kuin energiajuomat. Ei lapsi siihen kuole, mutta tarkoitettu aikuisille. Haloo, maalaisjärki!

Mieluummin hedelmä ;)[/QUOTE]

Mutta sokeria toki tarvitsee?;) En osta vieläkään.

Ja siis paljon proteiinia? Mitä ihmettä? Ei kai kukaan ihminen syö joka päivä samalla tavalla, että pieni protskulisä jotenkin tuhoaisi elimistön? Ei yhdessä patukassa ole kuin pieni osa päivän proteiinintarpeesta. Edes lapselle. Se lapsihan voi saada "liikaa" proteiinia vaikka siitä, että syö jonakin päivänä pari lihapullaa enemmän. Tää on jo hullua.

Ja ihan näin treenaajana kommentin nyt myös, että ei niillä patukoilla lihasta kasvateta enempää tai vähempää kuin vaikka lihalla tai raejuustolla.

Faktahan on, että niitä energiajuomia, prostkupatukoita, karkkeja ja muita nameja ei tarvitse aikuinen tai lapsi.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Miksi niille lapsille pitää antaa "palkaksi" hedelmiä joita saa kotonakin. Pääsiäinen on lasten juhla ja silloin lapsille kuuluu aantaa virpomis palkaksi suklaamunia!

[QUOTE="Joo";28212483]Monissa proteiinipatukoissa on aineita/ pitoisuuksia,, joita ei suositella lapsille.[/QUOTE]

itse olisin kiittänyt kauniisti ja syönyt sen itse jos on niin vaarallinen sille lapselle. jos menet virpomaan niin täytyy varautua siihen ettei kaikilla ole antaa juuri sitä teidän kullanmurun herkkua. meillä ei ole koskaan ollut mitään virpojia varten. sit hädässä jonkun keksin tai rahan annan. onneks tänä vuonna ei olla edes kotona.

Miksi niille lapsille pitää antaa "palkaksi" hedelmiä joita saa kotonakin. Pääsiäinen on lasten juhla ja silloin lapsille kuuluu aantaa virpomis palkaksi suklaamunia!

No eiköhän ne lapset niitä suklaamunia ja muitakin karkkeja saa myös siellä kotona :)

Mä annan munia ja pääsiäispatukoita, mutta kuten jo kerroin, oman muksuni mielestä paras oli appelsiini, jonka hän sai.

[QUOTE="...";28212595]Proteiinipatukat ovat pelkkää teollisesti tehtyä lisäainemössöä. Tarkoitettu aikuiselle ihmiselle, ei todellakaan pienille lapsille. Raejuustojen, lihan ja kananmunan proteiinit ovat kaukana näistä proteiinipatukoiden tavarasta.

Meidän liikuntakeskuksessa näiden tuotteiden myyminen alle 18-vuotialle on kiellettyä, jonka ymmärrän täysin.

Kohteliaisuudesta olisin varmaan antanut lapseni ottaa tämän virpomispalkan, mutta roskiin olisi kyllä kotona mennyt. Itsekin treenajana otan proteiinit mielummin terveellisimmistä lähteistä.[/QUOTE]

Ja karkit eivät ole pelkkää teollista lisäainemössöä?

Tottakai näin, mut nyt hei huomatkaa konteksti! Siis jos kyse on herkusta, niin lienee aika sama onko se satunnainen herkku prostkupatukka tai karkkipatukka. Yhtä huonoa ravintoa molemmat. Nyt oli kyse virpojan palkasta, joka yleensä on karkkia, mut sitä ei nyt ollut. Niin en näe, että protskupatukka on tuossa tilanteessa mitenkään eri asia kuin karkki.

No, joo, proteiini ei tietenkään ole vaarallista, se on selvä ja suklaa ja karkit nyt eivät tietenkään ole terveellisiä, jos nyt tästä siis oli edes kysymys. Siltikään eitulisi pieneen mieleenkään antaa virpojalle palkaksi aikuiselle tarkoitettua proteiinipatukkaa ja joo, lapseni saavat kyllä pääsiäisenä syödä virpomispalkkioinaan suklaamunia. Tuo proteiinipatukka nyt vaan ei millään tavalla kuului lapsille, olkoonkin proteiini terveellistä, eikä tosiaan sovi pääsiäisenä palkaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhhyyyymäää;28212597:
Suurimmassa osassa ei lue, koska sopivat yhtä hyvin kaikenikäisille. Parempia ne yleensö ovat kuin väriainesokerikyllästeinenkofeiinisuklaalisäainekuorrutekarkit. ;)

Mitä nyt nopeasti fitnestukun erimerkkisistä tuotteista katsoin, niin useimmissa tuo varoitus on. eli ei tuo nyt fiksuin mahdollinen lahja pikkulapselle ole. Tai ei ainakaan kannata ihmetellä, jos lapsen äiti ei ole lahjasta innoissaan.

[QUOTE="Joo";28212738]Mitä nyt nopeasti fitnestukun erimerkkisistä tuotteista katsoin, niin useimmissa tuo varoitus on. eli ei tuo nyt fiksuin mahdollinen lahja pikkulapselle ole. Tai ei ainakaan kannata ihmetellä, jos lapsen äiti ei ole lahjasta innoissaan.[/QUOTE]

mut vaikkei nyt ollut paras palkinto virpojalle ni kyllä käytöstavat kannattaa opetella ennekuin lähtee virpomaan. miksi sitä patukkaa ei vain voi ottaa ja sanoa et kiitos ja nurkan takana sanoo lapselle et jos äiti syö tän kun ei oo lastenruokaa. en ikinä kehtaisalkaa vieraalle meuhkaamaan tuollaisesta, varsinkin kun on itse ollut kerjäämässä palkintoa jostain risusta.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="aloittaja";28212540]Kuten mitä aineita ja millaisia pitoisuuksia? Tuoteselosteestahan ne kaikki näkee ja eipä ne nyt eroa juurikaan karkkipatukoista (paitsi että on paremmat ravintoarvot). Täyteaineet jne. samoja mitä esim. karkeissa ja muissa välipalapatukoissa.[/QUOTE]

Esim säilyvyyteen/makeutukseen/väriin käytettyjä aineita.

[QUOTE="aloittaja";28212669]Ja karkit eivät ole pelkkää teollista lisäainemössöä?

Tottakai näin, mut nyt hei huomatkaa konteksti! Siis jos kyse on herkusta, niin lienee aika sama onko se satunnainen herkku prostkupatukka tai karkkipatukka. Yhtä huonoa ravintoa molemmat. Nyt oli kyse virpojan palkasta, joka yleensä on karkkia, mut sitä ei nyt ollut. Niin en näe, että protskupatukka on tuossa tilanteessa mitenkään eri asia kuin karkki.[/QUOTE]

Karkit ei todellakaan ole yhtä paha kuin proteiinipatukat. Ok, nekin sisältävät lisä- ja väriaineita, mutta eivät siinä määrin kuin teollisesti tuotettu proteiini. Vrt. limu/mehu - energiajuomat. Mehua voin antaa lapseni juoda, mutta en todellakaan energiajuomaa.

Karkkeja ei myöskään ole kielletty alaikäisiltä, toisin kuin monet lisäravinteet. Siihen on syynsä...

Ei ne karkit ja suklaamunatkaan terveellisiä ole, joten en oikein ymmärrä jos yhdestä proteiinipatukasta nousee kamala haloo mutta niitä karkkeja ja suklaata annetaan kyllä syödä varmaan vähän enemmänkin kerralla. Ei ne karkitkaan terveelliseen ruokavalioon kuulu.

Karmee haloo taas.. Täällä tää kyllä ehdottomasti osataan.. Ikinä ei saa olla toista mieltä ku muut tai aletaan joukolla haukkumaan puolin ja toisin.. Huhhuh, oikein esimerkillistä käytöstä aikuisilta ihmisiltä.. Vielä ihmetellään kuinka koko aika koulukiusaaminen lisääntyy..

Fiksu äiti olisi ottanut vastaan patukan mutisematta ja vaihtanut sen vaivihkaa johonkin lapselle sopivampaan. Ajatus on tärkein tässäkin asiassa ja turha alkaa riehua ja siten pilata lapsenkin virpomisreissu.

Pääsiäisestä ja virpojista tulikin mieleeni, että montakohan ketjua lähipäivinä syntyneekään, jossa verrataan virpomista kerjäämiseen ja naureskellaan sillä mitä ihmeellisempiä asioita on tullut annettua virpojille palkaksi. Tähän voisikin laittaa pohjustuksen, että jos et pidä virpomiskulttuurista, niin älä avaa ovea ja lukittaudu ihan vapaasti asuntoosi. Älä kuitenkaan jaksa kirjoittaa ja vaahdota siitä tänne muille, jotka pitävät tästä kulttuurista.

No ensi kerralla osaat sanoa, jos et ole varautunut mitenkään. Tympeää käytöstä lapsen äidiltä, joskaan minä en proteiini lisiäni anna lapsille. Lapset saa omat määränsä ruoasta ja itselle lisänä proteiinivanukasta, juomaa jne. Ja itse lasken proteiinipatukas lisäravinteeksi, jota lapsi ei tarvitse.

kyllà se elàmà on rankkaa monelle, tulee niità virpojia kevààllà, syksyllà halloweenissà lapset kysyvàt namuja ja hàiritsevàt ja mità kaikkea muutakin. kaikkien olisi syytà ottaa rennommin, antaa lapsien olla lapsia ja yritetààn mekin olla leppoisin mielin eikà niin kauhean vakavamielisià pàivàstà toiseen.

Täällä oli joku aiemmin sitä mieltä, että lapsille KUULUU varata pääsiäismunia, koska pääsiäinen on lasten juhla..niin tästä vaan sen verran, että mielestäni pääsiäinen ei mitenkään erityisesti ole lasten juhla, pääsiäinen on lähinnä uskonnollinen juhla, aiemmin ei-uskonnollinen pakanallinen kevään juhla. Totta kai lapsille silloin voi ostaa niitä pääsiäismunia, mutta ei se milkään erityisesti lapsille "suunnattu" juhla ole. Itse olen virponut lapsena, omat tytöt olen vienyt virpomaan tuttavia, eikä koskaan ole tullut mieleen valittaa niistä palkkioista, itse kun olin lapsi, palkkio oli tapana maksaa vasta viikon päästä pääsiäisenä. Itse olen lapsena saanut palkkioksi virpomisesta mm. omenia, tuoreita kananmunia ym. sekä myös sitä suklaata.

Kyllä minua harmittaa, kun meillä päin ei virpojia käy. Täällä nähtävästi asustaa niitä äitejä, jotka eivät anna lastensa käydä tuntemattomien luona. Minä ainakin kävin, samoin kävi KAIKKI ystäväni enkä näe siinä mitään ihmeellistä ja tulen antamaan lapsienikin käydä. Varasin viime vuonna ensimmäistä kertaa pääsiäismunia, että jos vaikka tänä vuonna tulisi virpojat, mutta ei... No menihän ne pääsiäismunat sitten mieheni suuhun, kerta minä en niistä välitä.

Yhteistyössä