Annatteko Kahvia vieraille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PipariSuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PipariSuu

Aktiivinen jäsen
14.08.2008
9 182
0
36
Kuinka moni teistä tarjoilee kahvia/teetä/mehua tjms vierailleen? Entä jotain kastamista (keksiä, pullaa tjms.)?

Itse tarjoan aina jotain vierailleni, mutta olen huomannut, että edes mun kaikki kaverit ei tarjoa mulle edes mitään juotavaa. (Ei edes lapselleni). Yksi oli jopa niin röyhkeä, että teki itselleen ruokaa samalla ja söi meidän aikana itse, tarjoamatta edes vettä meille.. No jääpähän sille kaverille tästäedes kahvit tarjoamatta ja taidan itse juoda kahvit hänen nenän edessään... Sinänsä ei haittaa vaikkei nyt kahvia tms saanutkaan, mutta kummastutti tuo, että itse söi meidän aikanaan... Itse vaan olen kotoo oppinut, että vieraille tarjoillaan aina jotain, mutta ilmeisesti näin ei ole kaikilla.

Mutta mitäs teille? Ne jotka itse tarjoavat vieraille jotain niin pahastuisitteko jos kaverinne ei tarjoaisi teille juuri koskaan mitään?

-muutin otsikon kuvaamammaksi-

Tarjoan ja en tarjoa.. yllärivieraat saa välillä olla ilman kahvitarjoilua, sillä yllätysvieraisiin suhtaudun niin, että talo elää tavalaan. Tosin jos silloin laitan itselleni ruokaa tai keitän kahvia niin toki silloin tarjoan.. Jos pyydän jonkun käymään tai joku ilmoittaa tulevansa niin keitän kahvit ja laitan jotakin tarjottavaakin pöytään.

Kahvit aina keitetään, ja jos joku ei juo, pyydettäessä saa teetäkin. :) Kylmää juotavaa,mehua, vettä, tms ei tarjota, mutta tottakai saa jos pyytää.

Pullaa, keksiä tai muuta makeaa kyllä saa jos vain kaapissa sattuu olemaan.
Näin myös kaikilla missä vierailen.

Aina tarjoan jotain. Ruokapöytään katan uuden lautasen, jos ruoka-aikaan tulee paikalle. Ahne ei tule kylläiseksi koskaan, antelias taas täyttää mahansa, vaikka jakaisi ruokansa useamman ihmisen kanssa. Itse en juo kahvia, mutta on mulla kahvia vieraiden varalta. Jos ilmoittavat etuottiin tulostaan, yleensä varaan useampaa laatua kahvipöytäsyömisiä tai laitan illallisen.

Tulipa meille kuka hyvänsä milloin hyvänsä niin aina kysyn et otatko kahvia. Tarjoomiset sen mukaan onko aamu (pakastepiirakoita, pasteijoita, leipää tms) vai päivä jolloin usein vaan keksiä tai ehkä pakastepullaa. Meillä tosin käy harvoin vieraita et ne jaksaa kyllä kahvittaa.

Jep,aina pannu porisee kun tulee vieraita ja jotain kökköstäkin kahvin seuraksi pöytään löytyy. :wave: Jos vieras ei halua syötävää/juotavaa,olen sen verran "röyhkeä" että keitän kahvit itselleni,olen kahvin suurkuluttaja! :kieh: Keitän kyllä sit aina sen verran reilummin et siitä on tarjota vieraalle vielä toisenkin kerran,ettei jää just sellanen fiilis et "kylläpä toi on sika,itse juo eikä mulle tarjoa".

Mä tarjoan aina vieraille kahvia sekä jotain kastettavaakin löytyy. Yleensä pakastimessa on jotain kahvileipää tai jos ei ole niin ainakin leipää ja leikkelettä on tarjolla. Ei meiltä tarvi kuivin suin pois lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Tarjoan ja en tarjoa.. yllärivieraat saa välillä olla ilman kahvitarjoilua, sillä yllätysvieraisiin suhtaudun niin, että talo elää tavalaan. Tosin jos silloin laitan itselleni ruokaa tai keitän kahvia niin toki silloin tarjoan.. Jos pyydän jonkun käymään tai joku ilmoittaa tulevansa niin keitän kahvit ja laitan jotakin tarjottavaakin pöytään.

Peesailen.
Tosin harvoin meillä yllätysvieraita käy, suunnilleen kaikki osaa jo käyttää puhelinta ja kysyä ollaanko kotona ja sopiiko tulla.

kahvit saa aina ja mehuakin löytyy aina jääkaapissa
pullaa ym on harvemmin jos ei tiä tulosta. mutta eilenkin miejen isä +veli tuli yllätysvierailulle niin kyllä sieltä keksi paketti kaapin perältä löyty (ei olleet lapset huomanneet)

Tarjoan useimmiten, mutta jos tulet yllätysvieraana ja meidän perhe on just siivoamassa ja ruokaa laittamassa ja rupeamassa syömään, ei ruokaa tai vierasvaraa ole välttämättä älytty sulle varata. Soittelepa ensi kerralla, niin et osu juuri ruoka-aikaan ja osataan varata kahvileipääkin.
ps. inhoan yllätysvieraita

Tarjoan aina jotain. Se että olisin tarjoamatta mitään tuntuu tosi oudolle. Kahvia/teetä ainakin, jos e sitä niin ainakin annan jotain kylmää juotavaa, vikka vettä. Pulla/keksi puoli on aika heikoilla jos en ole varannut valmiiks jotain, jäätelöä löytyy tosin melkein aina. Käyn leipomossa tai leivon jos tiedän että on vieraita tulossa. Ruoka-aikaan vieraatkin ruokitaan.

Aika moni tarjoaa kahvit. Mikäköhän mun kavereita vaivaa kun vain osa keittelee kahvit, osa syö itse, vaikka on tiedossa hyvin, että tulemme kylään, eikä todellakaan olla mitään ylläreitä..

No vielä kysymys, että kuinka moni pahastuisi (ne jotka itse keittelee kahvit), jos toinen syö itse, mutta ei viitsi edes kahvia keittää sulle?

Tarjotaan aina MUTTA esim kerran tuli eräs ei niin toivottu pari yllätyskylään noin vartin varoituksella. Ei ole autoakaan joten ei voinu hurauttaa hakeen pullaa kun kaapissa ei ollut. Panikoitiin vaan siivoten kotia. Sanottiin suoraan et tulitte mniin yllättäen et nyt ois pelkkää kahvia jos haluatte...

Yhteistyössä