Joo, siis itselläkin on poikatyttö, siis siinä mielessä et on poikia kavereina ja kiinnostunut poikien leikeistä jne.
Mut silti tyttömäisesti leikattu hiukset ja tyttömäisiä vaatteita pitää(myös sinistä ja vihreetä mut tyttömäisillä kuvioilla), eli kukaan ei pojaks kyllä luule ulkonäön perusteella.
Mun mielestä on jotenkin "julmaa" tehdä lapsen ulkonäöstä sellainen et luullaan eri sukupuolta olevaks kuin on, lapsen kiinnostuksen kohteet ja kaverit on eri asia.
Tiedän ainakin yhden pojan jota luulis tytöks ulkonäön perusteella ja se on tosi kova tappelee ja sellainen "pikkukovis", ja jotenkin tulee mieleen et sillä vois olla tekemistä sen kaa et kaikki aikuisetkin luulee sitä aina eka tytöks..Eli sen pitää sit olla kovaa jätkää muuten.
Ei kaikkien kohdalla noin tietty oo, mut miks pojan pitää olla pitkätukkainen ja vaaleanpunainen paita päällä? Jos vastaus on et "kun se tahtoo" niin joo, meidän tyttö tahtois et hiuksia ei ikinä pestäis tai kammattais, ja silti ne pestään ja kammataan säännöllisesti.Tai haluis laittaa kaverin luo mennessä kesäsandaalit talvella, no ei voi laittaa vaan talvikengät. Tai haluis kaupasta epäkäytännöllisimän vaatteen mitä löytyy, joo ei saa kun haluan et lapsi osaa itse pukea sen päälleen. Kun ei pieni lapsi voi päättää tuollaisia asioita itse..