Annatko tytön olla poikamainen?

  • Viestiketjun aloittaja pohtiva
  • Ensimmäinen viesti
pohtiva
Kun tuolla oli galluppia poikien pitkähiuksisuudesta ja pinkeistä vaatteista niin entäs toisinpäin? Onko ihan ok jos tytöllä on ajeltu hiukset parimillisiks ja vaatteet on sinisiä ja poikien osastolta?

Kun tuolla ketjussa oli niin tytön näköisiä poikia et en ihan ymmärtänyt..
 
Riippuu tytön iästä :D. Jos ikää on 15 v niin omapa on asiansa, mutta jos ikää on 5 v niin mun tytöllä ei tulla siilitukkaa näkemään. Eipä tuo pojalta haluaisikaan näyttää.

Ei mun poikaakaan kyllä tulla näkemään rusetit päässä ja vaaleanpunainen prinsessa-printtipaita päällä, vaikka vaaleanpunaiset vaatteet ja pitkä tukka pojilla onkin ihan jees (olettaen että tukka ei ole kolmen haivenen paksuinen liuhuletti :x tai lyhyt etutukka-pitkä takatukka- mallia :x ).
 
Antaisin. Itekin oon ollu sellanen poikamainen tyttö joskus ala-asteen lopulla... Mua luultiinkin pojaks muutaman kerran, ku olin lippis päässä ja liikuin tyttö-poika -porukassa. Hiukset oli lyhyet ja muodot vasta alkanu kehittyä. Seuraavan kerran leikkuutin letin lyhyeks ku muotoja oli. :LOL: En mä siilitukkaa pikkutytölle suostuis leikkuuttaan... Ehkä siinä menee raja.
 
Josa
Meillä tytöllä on pitkät hiukset ja tytön vaatteet, mutta muuten aikas poikamainen. Semmonen rasavilli tyttö, joka ei oikein hameita tykkää käyttää. Oon antanut olla sellainen kun on, kohta 9v.
 
no
Saa olla sellainen kuin haluaa. En kyllä sellaista pikkutyttöä ole vielä tavannut, joka parin millin sängen tukastaan haluis. Jos haluais niin täytyy sanoa, että tiukkaa tekis leikata. Mut niin tekis pojan kohdallakin, sellanen sänkin pienellä lapsella on musta ruma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
(olettaen että tukka ei ole kolmen haivenen paksuinen liuhuletti :x tai lyhyt etutukka-pitkä takatukka- mallia :x ).
Mä kammoksun tota lyhyet etuhiukset ja pitkät takaa -yhdistelmää... (pojilla siis) Siihen liittyen mulla onkin ongelma. Pojalla on ihananat kiharat ja hiukset kasvaa nopeesti. Ne kuiten kasvaa niin voimakkaasti eteen päältä, ettei millään pysy vielä sivulle kammattuna. On ollu pakko pätkästä pois silmiin menemästä, mut en haluis tehdä sitä loputtomiin. (tai sit pätkästään takaakin, mikä olis sääli)

Oisko siis jotain vinkkiä, millä pojan etuhiukset sais pysymään pois silmiltä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Josa:
Meillä tytöllä on pitkät hiukset ja tytön vaatteet, mutta muuten aikas poikamainen. Semmonen rasavilli tyttö, joka ei oikein hameita tykkää käyttää. Oon antanut olla sellainen kun on, kohta 9v.
Meillä sama peli.
Tytöllä on kaksoisveli ja isoveli joten kasvanut poikasakissa.
Onhan hällä pikkusisko mutta melko poikamainen on tuo iso tyttö.

Mun puolesta saa ollakin,itekin oon ollut.Enkä sitä kokenut huonona asiana.
Mopolla tuossa pihamaalla päristää kuin veljensäkin,ja rämäpäänä valmis kaikkeen villiin menoon aina!!
 
Saraldo
Mä en antaisi olla poikamainen tai pukeutua poikamaisesti. En muutenkaan ymmärrä tätä, että jotkut eivät käsittele lasten kanssa sukupuolia ja niiden eroja ollenkaan, vaan puhutaan esim. aikuisista ja lapsista, eikä naisista, miehistä, tytöistä ja pojista. Ja mun mielestäni on selkeästi tyttöjen leluja ja poikien leluja. En myöskään halua pukea lastani niin, että vieraan pitäisi ihmetellä, onko lapsi tyttö vai poika. No, olihan tytöllä viime vuonna tarhassa sininen toppapuku... Mutta vaaleanpunainen toppalakki ;) .
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pohtiva:
Kun tuolla oli galluppia poikien pitkähiuksisuudesta ja pinkeistä vaatteista niin entäs toisinpäin? Onko ihan ok jos tytöllä on ajeltu hiukset parimillisiks ja vaatteet on sinisiä ja poikien osastolta?

Kun tuolla ketjussa oli niin tytön näköisiä poikia et en ihan ymmärtänyt..
Tottakai, muttei ulkonäöllisesti. Meillä ei kukaan kyni tukkaa 2milliseksi, vaatteet tosin on kaikkea muuta kuin pinkkiä. Ja pojalla vaatteet kaikkea muuta kuin sinistä.

Käytökseltä en siedä tytön olevan mikään pikkuprinsessa, voi yrjö. Onneksi oma ei olekaan vaan terveellä järellä varustettu vilkas tyttö joka osaa leikkiä muutakin kuin kaikkivaltiasta talon prinsessaa. Toisaalta myös onneksi pojastakaan ei ole kehittynyt mitään pikku-ukkoa.
 
ap
Joo, siis itselläkin on poikatyttö, siis siinä mielessä et on poikia kavereina ja kiinnostunut poikien leikeistä jne.
Mut silti tyttömäisesti leikattu hiukset ja tyttömäisiä vaatteita pitää(myös sinistä ja vihreetä mut tyttömäisillä kuvioilla), eli kukaan ei pojaks kyllä luule ulkonäön perusteella.
Mun mielestä on jotenkin "julmaa" tehdä lapsen ulkonäöstä sellainen et luullaan eri sukupuolta olevaks kuin on, lapsen kiinnostuksen kohteet ja kaverit on eri asia.

Tiedän ainakin yhden pojan jota luulis tytöks ulkonäön perusteella ja se on tosi kova tappelee ja sellainen "pikkukovis", ja jotenkin tulee mieleen et sillä vois olla tekemistä sen kaa et kaikki aikuisetkin luulee sitä aina eka tytöks..Eli sen pitää sit olla kovaa jätkää muuten.

Ei kaikkien kohdalla noin tietty oo, mut miks pojan pitää olla pitkätukkainen ja vaaleanpunainen paita päällä? Jos vastaus on et "kun se tahtoo" niin joo, meidän tyttö tahtois et hiuksia ei ikinä pestäis tai kammattais, ja silti ne pestään ja kammataan säännöllisesti.Tai haluis laittaa kaverin luo mennessä kesäsandaalit talvella, no ei voi laittaa vaan talvikengät. Tai haluis kaupasta epäkäytännöllisimän vaatteen mitä löytyy, joo ei saa kun haluan et lapsi osaa itse pukea sen päälleen. Kun ei pieni lapsi voi päättää tuollaisia asioita itse..
 
Tyttömäinen poika on ok tiettyyn pisteesee, mutta poikamainen tyttö ei missään tapauksessa.

Tietysti se on jokaisen lapsen oma asia sitten, kun haluaa päättää asioista. Mikä minä olisin sitä estämään jos 13v tyttö ajaa päänsä kaljuksi ja pukeutuu varpaista päähän siniseen.
 
kolmen äiti
No meidän 3,5 vee tyttö on melkosen poikamainen... käyttää toki myös pinkkejä vaatteita.... Ehkä se heijastuu enemmän käytöksestä, turha olisi edes viedä meidän typyä mihinkään balettitunneille...pallopelit ja muut "riekkumis" harrastukset onnistuvat paremmin :) Miks lapsista pitäis yrittää tehdä jotakin muuta kuin mitä ovat... Ei sen puoleen, en mä kyllä kasvattais meidän pojulle pitkää tukkaa, saati pukis sitä vaaleanpunasiin :)
 
armaselain
Antaisin. Kyllä miusta lapsen pitää antaa olla oma itsensä.
Se on kyllä väärin, jos vanhempi yrittää tehdä tytöstä poikaa tai pojasta tyttöä. Tiedän sellaisenkin tapauksen.
 
Antaisin. Itsekki olen ollut poikatyttö, ja oli siilitukka ala-asteella, hametta en päälleni koskaan suostunut laittamaan. Ainut mekko mun päällä on ollut hääpuku. Kavereina mulla aina ollut sekä tyttöjä että poikia.
 
"nonni"
Meidän 12v. tyttö on aina ollut vähän poikamainen balettiin kun yritti 4 veenä pistää niin ei suostunu menemään tunneille.Show tanssi tunneilla on kuitenkin käynyt 2vuotta ja telinevoimisteluissa ja jumpassa oli kuulemma kivaa kun sai kiipeillä ja tehdä temppuja. Tarhassa oli poikia ja tyttöjä kavereina. Ensimmäisellä luokalla oli prinsessa vaihe mutta se loppui lyhyeen...nyt kuudennella harrastaa cheerleadingiä ja pukeutuu yleensä aika tyttömäisesti mutta välillä näyttää siltä että ei olis koskaan hametta nähnytkään((; käytös on jo ihan toinen juttu, koulussa tyttöllä on ihan hirveästi kavereita(myönnän en vieläkään muista kuka on kuka) on mukana poikien kanssa käden väännössä, on siellä niitä tyttöjä olan takana kannustamassa. Yleensä on aika poikamainen käytökseltään, mutta välillä sieltä kuuluu semmosia juttuja kun että "voitko ostaa mulle ton hajuveden" ja "ihanat korvikset" tai "missä se sininen hame on" täytyy myöntää että sillon kun tyttö käyttäytyy tyttömäisesti se saa hymyn huulille((:)

sori meni vähän off topic...........ja kyllä annan olla poikamaninen kunhan ei nyt ihan pysyvästi pojaksi muutu...hiuksista vielä meillä on tyttö aina päättänyt itse ja nyt pari viikkoa sitten tyttö kävi kampaajalla ja tukka on ihan kuin pikku veljellä, yllätyin mutta mikäs siinä jos kerran sopii:)
 
Kyllä annan tietenkin.
Hiljattain esikoistyttöni oli ainoana tyttönä mukana erään pojan syntymäpäivillä. Muut kutsuvieraat olivat poikia. Tyttöni on käytökseltään "poikamainen", vaikka pitääkin myös "tyttöjen väreistä". En ole kyllä koskaan huomannut hänen olevan värironkeli.
 
Mää pinkitin tyttöä pienenä ja nyt ei oo pariin vuoteen halunnut ku vihreitä vaatteita enimmäkseen, ja hiukset on nyt lyhyet ku minä niitä yritin kasvattaa ku pieni oli.. Hameista ei niin välitä, juhliin tykkää laittaa jotain hienoa, ei muuten..farkkuja ei pidä vaan kollegehousuja..Mut leikkii kyl tyttöjen leluilla..kova kiipeileen ja möyrimään joka paikassa, ei pelkää sotkeutua.. Itsestä tuntuu että aika tyttömäinen, ulkopuolisista joskus varmaan poikamainen.
 
"Martta"
Minun on hyvin vaikeaa ymmärtää sitä äärimmäisen tiukkaa lokerointia siitä millainen tyttö on ja toisaalta millainen on poika. Kukaan tuskin täysin edustaa mustaa tai valkoista ääripäitä, vaan kaikki sijoittuvat jonnekin sinne harmaan sävyihin. Itse olen viihtynyt lapsena ja vielä teininäkin paljon enemmän poikien seurassa riehumassa kuin tyttöporukassa. Silti minulla on aina ollut pitkät hiukset, ja nainen minustakin on kasvanut loppujen lopuksi. Omalla tytöllä on tällä hetkellä todella voimakas prinsessakausi menossa, mutta olkoon. Tykkää se autoista, roboteista ja avaruusjutuistakin.
 
poikatytön äiti
minä oon antanu tytön 9v toteuttaa itseään. kulki useamman vuoden poikien ns.pelipaidoissa. t-paitojakin on useampi kappale poikien puolelta, sellasia pikeepaitoja. harrastaa jalkapalloa, käyttää mieluiten tummia verkkareita. hiukset on ollu jo vuosia lyhyet. ei nyt ihan siili, mutta ei paljoa heitä. on aina ollut poikamainen. on ostettu poikien puolelta toppavaatteita ja luistimina ei koskaan ole kaunoja ollut. en mä nää mitään ideaa pakottaa tyttöä tiettyyn muottiin, saahan meidän kaksi muuta tyttöäkin olla niin "prinsessoja" kuin sielu sietää. oon myös huomannu kun tuota ikää on tullu enemmän, niin on ruvennut laittamaan huulikiiltoa ja kynsilakkaa pyytää toisinaaan laittamaan.
 

Yhteistyössä