!!!
[QUOTE="palstamamma";30295377]eiks ne opeta haarukan ja veitten käytön kouluskii miks opettaisin ite sitä aikasemmin sotkeevat vaa turhaa[/QUOTE]
No kyllä meidän kunnassa ainakin keväällä saatiin "lista" mitä olisi hyvä osata ennen kuin aloittaa syksyllä ykkösluokan.
-Haarukan ja veitsen käyttö
-Kohteliaat käytöstavat (huomenta, heippa, kiitos, anteeksi, jonottaminen)
-Osaa omatoimisesti käydä vessassa (joo ei tunnu olevan kaikille selvää... Tunnen 5v lapsen jonka pylly pyyhitään)
-Kenkien jalkaan laitto itse.
Oli siinä muutakin mutten enää muista.
Mun mielestä on erikoista että vanhemmat kuvittelevat nykyääm koulun ja päiväkodin kasvattavan heidän lapset ja lisäksi vielä naristaan huonosta koulu/päikkyruoasta ja vaaditaan omalle kullannupulle erikoiskohtelua...
No kyllä meidän kunnassa ainakin keväällä saatiin "lista" mitä olisi hyvä osata ennen kuin aloittaa syksyllä ykkösluokan.
-Haarukan ja veitsen käyttö
-Kohteliaat käytöstavat (huomenta, heippa, kiitos, anteeksi, jonottaminen)
-Osaa omatoimisesti käydä vessassa (joo ei tunnu olevan kaikille selvää... Tunnen 5v lapsen jonka pylly pyyhitään)
-Kenkien jalkaan laitto itse.
Oli siinä muutakin mutten enää muista.
Mun mielestä on erikoista että vanhemmat kuvittelevat nykyääm koulun ja päiväkodin kasvattavan heidän lapset ja lisäksi vielä naristaan huonosta koulu/päikkyruoasta ja vaaditaan omalle kullannupulle erikoiskohtelua...