Anna-lehdessä juttu Vanessa Kurrin kotiäitydestä, voihan jestas!!!

no tuota
[QUOTE="vieras";27974923]Ei ole varmaan ihan helppoa ton lapsicombon kanssa pärjätä ja tehdä tv-töitä. Miettikää vähän.[/QUOTE]

*mietti vähän* eikä silti tajunnut mitä ihmeen hankaluutta tossa nyt vois olla? :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27977725]Eiks tuo ole ihan perusjuttu palstamammoilla?[/QUOTE]

Vastauksista päätellen näkyisi olevan :LOL:. Tää lienee kansoitettu 'kotiäideillä', joiden piltit on päiväkodissa :).
 
[QUOTE="vieras";27977716]Niin, no tulkinnanvaraista jos 5v on hoidossa ja loput koulussa niin mun mielestä niille on silloin tavallaan "lastenhoito järjestetty".

Mikäli äiti on siis kotona vain vauvan kanssa.[/QUOTE]

Eli kaikilla kellä on kouluikäisiä lapsia on lastenhoito järjestetty jos äiti on vauvan kanssa kotona? Turha väittää ettei tarvi tai käytä lastenhoitajaa.

Alkaisi kyllä kiinnostaa jo lukea koko juttu. Mahtoiko Vanessa tosissaan siinä halveksia äitejä jotka palkkaavat kotiin lastenhoitajan tai väittikö hän hoitavansa yksin kotona neljää lasta 24/7. Yhä veikkaisin että tuo ettei tarvi lapsenhoitajaa oli vaan vastaus toimittajan kyselyyn. Miten siihen sitten olisi pitänyt vastata jotta vastaus olisi miellyttänyt?

Itselläni on kaksi lasta koulussa ja kaksi pienempää kotona. Jos minulta kysyttäisiin olenko palkannut lastenhoitajaa kotiin niin vastaus olisi "en". Sama vastaus olisi myös siinä vaiheessa kun tuo toiseksi nuorin aloittaa päiväkodissa. Jos taas kysyttäisiin onko lapseni päiväkodissa jälkimmäisessä tilanteessa vastaisin myöntävästi.

En tiedä muuten Vanessan kuvioista. Mahtaako hän olla 24/7 kotiäiti ilman mitään muita velvollisuuksia vai onko hänellä ehkä jotain omia työprojekteja päällä/suunnitteilla, joutuuko järjestelemään jotain miehensä asioita jne. Voi olla että hänellä kuitenkin on enemmän lapsista riippumattomia asioita kuin keskivertopalstalaisella äitiyslomalla.

Mitä muuten lastenhoidontarpeeseen tulee niin ei kaikilla ole lapset hoidettavanaan vain niitä päivän tunteja kun isommat ovat koulussa ja 5v päiväkodissa. Tietysti jos on mies joka tulee kotiin aina samoja aikoja kun isommat lapset ja ottaa nämä hoitaakseen illasta siihen seuraavaan aamuun asti niin ok, silloinhan äiti on kotona vain sen vauvan kanssa. Jos taas miehen työ ja mahdolliset muut menot vievät myös iltoja ja viikonloppuja niin silloin kyllä äidille jää ne kaikki lapset vastuulleen. Silloin voisi ehkä yksi ja toinen täälläkin olla valmis ottamaan vastaan lastenhoitoapua jotta helpommin pääsee esim isompien harrastuksiin mukaan ja saa annettua lapsille paremmin sitä omaa aikaa. Jollain saattaa jopa olla isovanhempia tai joitain muita läheisiä jotka tuolloin jeesailevat.
 
"alma"
[QUOTE="vieras";27975823]No tässähän nyt taisi olla kyse siitä, että 5-vuotias on PÄIVÄKODISSA, vaikka äiti on kotona. Kaameeta![/QUOTE]

Tai sitten jopa siitä, että ko. ihminen on kaunis ja vielä rikaskin. Ja esittää kai vielä jotenkin onnellistakin. Varmaan ei oo vaan ihan feikki ja jotenkin sisäisesti ruma... ja ennenkaikkea paska mutsi.
 
Mä oon ilmeisesti ainoa joka tajusi ap:n pointin. Itse meinaan näin sen lehden tänään kaupassa ja kannen tekstin perusteella luulin että hoitaa neljää lasta täyspäiväisesti kotona... Mietin että mitalinko hän haluaa kun hoitaa omat lapsensa itse (sitähän ei kukaan muu tee...) Juttua en lukenut, ja täytyy kyllä sanoa että nyt kun tiedän mistä kyse, on mielestäni kannessa ollut hehkutus hieman naurettavaa.
et oo ainoo:D mäki tajusin.

mäki luulin tai olis voinu kuvitella et sil olis enemmänki niit lapsia siellä hoidettavana.. Mut jos vaa yks pieni muksu nii

Enkä tajua et miks koko naisesta on pitäny tehä moinen stoori. Hänhän tekee sitä samaa mitä varmaan miljoona muutaki naista suomes tekee:D
 
hooh
Minä luulin tajunneeni aapeen pointin, mutta ketjun perusteella en sittenkään.

Vanessa lapsista vain yksi on kotona, yksi päiväkodissa ja kaksi koulussa. Hoidettavana on vain yksi lapsi päiväsaikaan. Vanessa ei halua lastenhoitajaa neljälle lapselleen, koska "mitä minä sitten tekisin"?
No, ethän sinä nytkään tee ihmeemmin mitään, kun kolme neljästä ei ole edes paikalla päivisin! Otsikosta sain nimittäin minäkin sen kuvan, että kaikki neljä on vielä alle kouluikäisiä ja täysin kotihoidettuja. Lastenhoitajia siellä päiväkodissakintyöskentelee.
 
  • Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Minä luulin tajunneeni aapeen pointin, mutta ketjun perusteella en sittenkään.

Vanessa lapsista vain yksi on kotona, yksi päiväkodissa ja kaksi koulussa. Hoidettavana on vain yksi lapsi päiväsaikaan. Vanessa ei halua lastenhoitajaa neljälle lapselleen, koska "mitä minä sitten tekisin"?
No, ethän sinä nytkään tee ihmeemmin mitään, kun kolme neljästä ei ole edes paikalla päivisin! Otsikosta sain nimittäin minäkin sen kuvan, että kaikki neljä on vielä alle kouluikäisiä ja täysin kotihoidettuja. Lastenhoitajia siellä päiväkodissakintyöskentelee.
Yhä jään kyselemään tätä samaa: Mitä itse vastaisitte Vanessan (tai vaikka omassa) tilanteessa kysymykseen oletteko hankkimassa lastenhoitajaa kotiin?

Kuuluuko tuossa ruveta selittelemään että kyllähän minulla on nyt jo tässä töissä valtava määrä ihmisiä hoitamassa lapsiani, lastentarhanopettajia ja lastenhoitajia päiväkodissa hoitamassa 5v:ta ja opettajia ja ehkä kouluavustajiakin "hoitamassa" koululaisia, siihen päälle kaikki siivoojat jotka työskentelevät kouluissa ja päiväkodissa, keittiöhenkilökunta valmistamassa ruokiaan jne. Eli loppupelissä olen palkannut uskomattoman määrän "lastenhoitajia" vaikka palkkansa maksetaankin yhteisistä verorahoista eikä pelkästään minun pussistani.
 
[QUOTE="vieras";27976167]Kyllä lapset vaatii hoitoa muunakin aikana kuin arkipäivisin klo 8-16 ja kuulostais siltä, että aika yh:na tuo Vanessa tuota rumbaa pyörittää. Että sikäli ihan oikein tuo kansi hehkutti, kyllä työssäkäyvät yh:tkin voi sanoa hoitavansa lapset ihan itse, vaikka lapset päivisin töiden ajan päikyssä ovatkin, varsinkin jos turvaverkot puuttuu ja isäkään ei ole kuvioissa.[/QUOTE]

Hyvä että kerroit, minä kun oon luullut ettei niitä lapsia tarvitse vahtia kuin 8-16, pärjäävät loppuajan omillaan...
 
Yhä jään kyselemään tätä samaa: Mitä itse vastaisitte Vanessan (tai vaikka omassa) tilanteessa kysymykseen oletteko hankkimassa lastenhoitajaa kotiin?

Kuuluuko tuossa ruveta selittelemään että kyllähän minulla on nyt jo tässä töissä valtava määrä ihmisiä hoitamassa lapsiani, lastentarhanopettajia ja lastenhoitajia päiväkodissa hoitamassa 5v:ta ja opettajia ja ehkä kouluavustajiakin "hoitamassa" koululaisia, siihen päälle kaikki siivoojat jotka työskentelevät kouluissa ja päiväkodissa, keittiöhenkilökunta valmistamassa ruokiaan jne. Eli loppupelissä olen palkannut uskomattoman määrän "lastenhoitajia" vaikka palkkansa maksetaankin yhteisistä verorahoista eikä pelkästään minun pussistani.
Ei kyse nyt ollut siitä että mitä sen Vanessan olisi kuulunut kysymykseen vastata, vaan siitä että kannen teksi oli erittäin harhaanjohtava. Kuten moni on sanonut, sai siitä kannen tekstistä sellaisen kuvan että kaikki 4 lasta ovat kotihoidossa, eivätkä päiväkodissa/koulussa.

Tuntuu että tässä(kin) keskustelussa osa puhuu aidasta ja osa seipäästä... :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Fossiili
Ei kyse nyt ollut siitä että mitä sen Vanessan olisi kuulunut kysymykseen vastata, vaan siitä että kannen teksi oli erittäin harhaanjohtava. Kuten moni on sanonut, sai siitä kannen tekstistä sellaisen kuvan että kaikki 4 lasta ovat kotihoidossa, eivätkä päiväkodissa/koulussa.

Tuntuu että tässä(kin) keskustelussa osa puhuu aidasta ja osa seipäästä... :headwall:

Mäkin jopa varsin tyhmänä tajusin mitä ap haki tällä alotuksella. Toisaalta en taas ymmärrä mitä suurin osa porukasta tässä ketjussa yrittää selittää :D
En ole lukenut juttua, mutta tosiaan aika harhaanjohtava on "otsikko" lehdessä...
 
5566
Tottakai naistenlehden kansi pitää olla myyvä. Ei kovin myyvä otsikko "lapset ovat hoidossa tai koulussa..." Toimittaja yleensä valitsee otsikot jotka ovat myyviä, vaikka ne ei todellisuudessa itse jutusta kovin paljon kertoisi.
 

Yhteistyössä