Anna-lehdessä juttu Vanessa Kurrin kotiäitydestä, voihan jestas!!!

"vieras"
Kurrin ensimmäinen vaimo oli kotiäitinä ilman apuja tai päiväkoteja, ja kuinkas siinä kävi. Onneksi menee nyt paremmin, eikä viina vie. Luin Eeva-lehdestä. (onko väärä kustantamo, voiko mainita tällä palstalla)
 
"vieras"
Jos mulla olis rahaa niinkuin Kurreilla, niin minä palkkaisin kotiin hoitajan vaikka olisin yhden lapsen kanssa kotona. Ihan vain varulta, jos tuleekin halu lähteä käymään shoppailemassa tai salilla keskellä päivää tai ei huvita siivota niin vois laittaa palkollisen asialle. Mikäpäs tuossa jos kerran rahaa on :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27974946]Jos mulla olis rahaa niinkuin Kurreilla, niin minä palkkaisin kotiin hoitajan vaikka olisin yhden lapsen kanssa kotona. Ihan vain varulta, jos tuleekin halu lähteä käymään shoppailemassa tai salilla keskellä päivää tai ei huvita siivota niin vois laittaa palkollisen asialle. Mikäpäs tuossa jos kerran rahaa on :)[/QUOTE]

Paljonko niillä sitä rahaa on?
 
En ole lukenut artikkelia niin en tiedä miten se juttu kokonaisuudessa menee. Mutta on kai luonnollista että lapset käyvät koulua. Ja jos 5-vuotiaalla on jokin syy käydä tarhassa niin kai se on ok. Pienin kuitenkin kotona. Jos sille pienelle vielä palkkaisi lastenhoitajan niin mitä kotiäiti (?) silloin tekee? Ei mitään, ellei ole jotain työjuttuja tms jotka pitäisi tehdä. Minusta nuo kaksi lainaamaasi kohtaa on kaksi erillistä asiaa.
 
"vieras"
Mä tajusin ap:n pointin. En mä tiedä, miten eroaa, että poika viedään hoitoon päiväkotiin tai jos olisi lastenhoitaja kotona. Tavallaan hänellä on lastenhoitaja. Hän ei vain ole siellä kotona vaan päiväkodissa.
 
  • Tykkää
Reactions: _Pigeon_
Mä oon ilmeisesti ainoa joka tajusi ap:n pointin. Itse meinaan näin sen lehden tänään kaupassa ja kannen tekstin perusteella luulin että hoitaa neljää lasta täyspäiväisesti kotona... Mietin että mitalinko hän haluaa kun hoitaa omat lapsensa itse (sitähän ei kukaan muu tee...) Juttua en lukenut, ja täytyy kyllä sanoa että nyt kun tiedän mistä kyse, on mielestäni kannessa ollut hehkutus hieman naurettavaa.
 
"Joku"
oon nyt pari vkoa pyörittäny kotia yksinkun mies reissussa,lapsia 4 2 koulussa ja 2 kotona..5-vuotias käy 2kertaa vko kerhossa.Ja ihan perseestähän tämä on,ottaisin lastenhoitajan heti jos ois varaa=)Iltasella on harrstuksia yms kuskauksia ja päiväe menee pyykätessä ja hellan ääressä.
 
[QUOTE="vieras";27974993]Mä tajusin ap:n pointin. En mä tiedä, miten eroaa, että poika viedään hoitoon päiväkotiin tai jos olisi lastenhoitaja kotona. Tavallaan hänellä on lastenhoitaja. Hän ei vain ole siellä kotona vaan päiväkodissa.[/QUOTE]

Minun mielestäni eroaa hyvinkin, riippuen siitä miksi lapsi on viety hoitoon. Voisin kuvitella 5v:n olevan päiväkodissa lähinnä kavereiden takia ja niitä kavereita se kotiin palkattu hoitaja ei yleensä mukanaan tuo.

Toisaalta, noin juttua lukematta, en oleta että Vanessa olisi siinä ollut syyllistämässä heitä ketkä palkkaavat kotiin lastenhoitajan tai että hänellä olisi itsellään jotain tuollaista toimintaa vastaan. Uskoisin että hän vaan vastasi toimittajan kysymykseen siitä onko hän palkannut tai palkkaamassa sitä hoitajaa todeten ettei hänellä tässä tilanteessaan ole tuollaiselle tarvetta. Jopa niin että myönsi ettei hänelle tuolloin jäisi kotona tekemistä. Ei siis niin että valittaisi kuinka hirveän raskasta on neljän lapsen äitinä jne. En näe tuossa edes mitään kruunun kiilloitusta tms.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27974960]Paljonko niillä sitä rahaa on?[/QUOTE]

Eiköhän ne ihan miljonääriluokkaan kuulu, jos mies on tehnyt pitkän uran NHL:ssä. Että niillä tuloilla olis meillä jos jonkinmoista palkollista :D
 
Mä en tajunnut mihin se tarvii hoitajaa- palkattua siis, kun kerran on 2 koululaista ja yksi hoidossa päiväkodissa. Sitä vauvaako varten?

Onko teillä kaikilla erikseen vielä hoitajat palkattuna; siis jos on useampi lapsi?:O
Ei, vaikka tänään juuri mietin. että ehkä olisi jokaiselle pitänyt palkata oma supernanny.. joka olisi opettanut miten siivotaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
[QUOTE="vieras";27975823]No tässähän nyt taisi olla kyse siitä, että 5-vuotias on PÄIVÄKODISSA, vaikka äiti on kotona. Kaameeta![/QUOTE]

Ei vaan siitä, että lehden kannessa hehkutetaan kuinka hän hoitaa 4 pientä lasta itse, vaikka tosiasiassa vain pienin on kotihoidossa. Ei ihan se kannen teksti vastannut todellisuutta.
 
..
Luin jutun ja mun mieleen jäi, että tuo kommentti liittyi osittain siihen, että hoitoapua heillä ei ole, koska Vanessan vanhemmat asuvat talvet ulkomailla, Jarin vanhemmat ovat kuolleet ja sisarella oma perhe ja omat kiireet. Että voisihan sitä välillä käyttää palkattua lastenhoitoapua, mutta Vanessa ei niin halua tehdä.

Hän ei kuitenkaan ole ihan pelkkä kotiäiti, joten oikeasti on varmaan välillä aika haastavaa pärjätä ilman tukiverkostoa.
 
Eli koululaisten äidit/isät eivät enää hoida lapsiaan?
Eivät ilmeisesti, kouluhan ne kasvattaa...:rolleyes:
Kyllä mä ainakin ajattelen yhä hoitavani lapsiani, vaikka ovat jo kouluiässä. Tai ehkä hoitaa sana on sitten vähän harhaanjohtava.. ei niitä samalla lailla hoitaa tarvitse kuin pieniä lapsia. Mutta kyllä heidätkin ruokkia pitää, olla kartalla missä liikutaan, miten läksyt hoidetaan, vaatehuollonkin pitää pelata. jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
"vieras"
Ei vaan siitä, että lehden kannessa hehkutetaan kuinka hän hoitaa 4 pientä lasta itse, vaikka tosiasiassa vain pienin on kotihoidossa. Ei ihan se kannen teksti vastannut todellisuutta.
Kyllä lapset vaatii hoitoa muunakin aikana kuin arkipäivisin klo 8-16 ja kuulostais siltä, että aika yh:na tuo Vanessa tuota rumbaa pyörittää. Että sikäli ihan oikein tuo kansi hehkutti, kyllä työssäkäyvät yh:tkin voi sanoa hoitavansa lapset ihan itse, vaikka lapset päivisin töiden ajan päikyssä ovatkin, varsinkin jos turvaverkot puuttuu ja isäkään ei ole kuvioissa.
 
"Vieras"
No joo. Otsikot on aina tehty mahdollisimman repäiseviksi. Monesti on lööppilehden kirkuvia otsikoita lukenut ja sitten tarkistanut siihen liittyvä jutun. Aina eivät ole ihan täsmänneet tai juttu on ihan pliisu muuten.
 
Eli koululaisten äidit/isät eivät enää hoida lapsiaan?

Eivät ilmeisesti, kouluhan ne kasvattaa...:rolleyes:
Kyllä mä ainakin ajattelen yhä hoitavani lapsiani, vaikka ovat jo kouluiässä. Tai ehkä hoitaa sana on sitten vähän harhaanjohtava.. ei niitä samalla lailla hoitaa tarvitse kuin pieniä lapsia. Mutta kyllä heidätkin ruokkia pitää, olla kartalla missä liikutaan, miten läksyt hoidetaan, vaatehuollonkin pitää pelata. jne.
Siis hyi, ootteko te laittanu teiän lapset jonneki kouluun :O Ette sit yhtään miettiny mitä eroahdistusta ne kärsii :'( Sääliksi käy teiän pieniä. Varmaan ootte niitä samoja äitejä jotka katkasee napanuoranki heti laitoksella :snotty:
 
Siis hyi, ootteko te laittanu teiän lapset jonneki kouluun :O Ette sit yhtään miettiny mitä eroahdistusta ne kärsii :'( Sääliksi käy teiän pieniä. Varmaan ootte niitä samoja äitejä jotka katkasee napanuoranki heti laitoksella :snotty:
Siis todellisuudessahan mun pienet ihanaiseni on aina vaan täällä palatsissa ja palatsiopettajattaret heille antavat valistusta ja opastusta. :rolleyes:
 
"vieras"
Muuhun en jaksa edes kommentoida, mutta ihan tiedoksenne, että yhdysvalloissa viisivuotiaat ovat päiväkodissa jo ihan oppivelvollisuuden piirissä, ei siis missään hoidossa. Päiväkoti on siis eräänlainen esikoulu (preschool) ei hoitopaikka (daycare).
 
"Maisa"
Vanessa kertoo lehden kannessa:
" En halua lastenhoitajaa- mitä minä silloin tekisin?"

Sinänsä hassua että juttu alkaakin sitten seuraavasti:
"Perheen isot tytöt on kuskattu kouluun ja Paulus 5v on viety päiväkotiin."

No..jäihän siinä sitten vielä hoidettavaksi Vanessalle kotiin se puolivuotias vauva...oonko mä ainoa jota huvittaa tää juttu? :LOL:
Minäkin olen kotiäiti, vaikka ainoa lapseni käykin päivittäin päiväkodissa 4 tuntia. Minä hoidan häntä sen kaiken muun ajan, meillä ie ole lastenhoitajaa, ja isästäkin on apua vain viikonloppuisin; mä olen kotiäitinä töissä siis päivittäin klo 12:30-08:30. Ei hävetä.
 
zxc
[QUOTE="vieras";27976453]Muuhun en jaksa edes kommentoida, mutta ihan tiedoksenne, että yhdysvalloissa viisivuotiaat ovat päiväkodissa jo ihan oppivelvollisuuden piirissä, ei siis missään hoidossa. Päiväkoti on siis eräänlainen esikoulu (preschool) ei hoitopaikka (daycare).[/QUOTE]

Vanha keskustelu jo, mutta eikös ne Kurrit asu Suomessa, joten USAn käytännöt eivät siksi liity tähän keskusteluun. Vai menikö ihan metsään?
 
"vieras"
[QUOTE="...";27974647]no ceikö se just sanonu, että ei se tarvi lastenhoitajaa?[/QUOTE]

Niin, no tulkinnanvaraista jos 5v on hoidossa ja loput koulussa niin mun mielestä niille on silloin tavallaan "lastenhoito järjestetty".

Mikäli äiti on siis kotona vain vauvan kanssa.
 

Yhteistyössä