V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Faktaa:YTK:ssa et todellakaan saa ilmaista lakiturvaa. Joudut myöskin työtaistelussa töihin, kun muut ovat lakossa. Tehyn jäsenet saavat parempaa palkkaa kuin muihin liittoihin kuuluvat tai liittoihin kuulumattomat. Ammattiyhdistyksillä hyviä lomakohteita edullisesti, kuntoremontteja, koulutusta, paljon kaikenlaista tapahtumaa ym. Ammattiyhdistys on vain kaikin tavoin järkevämpi ja parempi. Ja siksi toisekseen ei ole edes olennaisesti kalliimpi.
Ei se lakiturva ole ilmaista liitoissakaan, sillä liitoille maksetaan korkeampaa jäsenmaksua kuin YTK:hon. Lakossa olevillehan ei makseta palkkaa, joten kaikki eivät välttämättä halua edes lakkoilla. Itse en ainakaan tässä rahatilanteessa siihen pystyisi. Tuo Tehyn tupo, jonka mukaan korotukset maksettiin ainoastaan Tehyn jäsenille rikkoo Apulaisoikeuskansleri Puumalaisen mukaan yhdenvertasuuslain syrjintäkieltoa. Siitä tuli päätös viikko sitten. Lomakohteet ja kuntokuurit voi maksaa omasta pussista, liiton jäsenmaksuista säästyneillä rahoilla. työntekijöiden koulutuksesta vastaa pääsääntöisesti työnantaja.