Ammattikorkeasta valmistuneita.. ?

[QUOTE="Vieras";23120133]Niin AMK-ssa se on erilaista. Oletteko katsoneet lähteitänne, kuinka tieteellisiä ne ovat? Meidän laitoksellamme ei hyväksytä kuin vain tieteellisiä lähteitä. AMK-töissä on paljon lehtiartikkeleita ja ym. lähteinä. Sivumäärä ei ole tärkein, vaan asia ja punainen lanka.[/QUOTE]

En ole katsonut lähteitäni, kun ei niitä ollut lainkaan. :)

[QUOTE="Vieras";23120133]Niin AMK-ssa se on erilaista. Oletteko katsoneet lähteitänne, kuinka tieteellisiä ne ovat? Meidän laitoksellamme ei hyväksytä kuin vain tieteellisiä lähteitä. AMK-töissä on paljon lehtiartikkeleita ja ym. lähteinä. Sivumäärä ei ole tärkein, vaan asia ja punainen lanka.[/QUOTE]

Lehtiartikkeli on "pakko" olla ja olen mäkin yhden löytänyt. Muuten mulla on kaikki alan kirjoista. Niin juu netistäkin tarvis varmaan yksi ainakin löytää, mutta en ole löytänyt sellaista, mikä olisi tarpeeksi ammattimainen.

"Kysyjä"
Lehtiartikkeli on "pakko" olla ja olen mäkin yhden löytänyt. Muuten mulla on kaikki alan kirjoista. Niin juu netistäkin tarvis varmaan yksi ainakin löytää, mutta en ole löytänyt sellaista, mikä olisi tarpeeksi ammattimainen.
Miksi on oltava lehtiartikkeli? En ole ennen kuullut. Hyvä, että lähteesi ovat alan kirjoja, mutta ne eivät ole tieteellisiä, vain tutkimukset ovat. Ulkomaisiin lähteisiin kannattaa myös panostaa!

Helekutti
On aika oleellista kysyä tässä yhteydessä että miltä alalta oppari on tehty. Ite tein tekniikan puolelta. Meillä ainakin oli vaatimus että työ tehtiin ulkopuoliselle esim. yritykselle ja että se tuli tarpeeseen. Ei mitään omasta päästä revittyjä ja turhanpäiväisiä aiheita. Itse tein julkaisun ja aiheeseen liittyvää kartoitusta. Yhteensä 45 + 30 sivua. Sivumäärään sisältyvät sekä tiivistelmä että lähdeluettelo.

[QUOTE="Kysyjä";23120275]Miksi on oltava lehtiartikkeli? En ole ennen kuullut. Hyvä, että lähteesi ovat alan kirjoja, mutta ne eivät ole tieteellisiä, vain tutkimukset ovat. Ulkomaisiin lähteisiin kannattaa myös panostaa![/QUOTE]

En ole jaksanut kysellä, mutta lähteiden tarvitsee olla monipuolisia ja sen takia on siis oltava myös lehti- ja nettiartikkeleita. Enkä oikein tiedä, mistä saisin kohtuu pienellä vaivalla kaivettua maksuvalmiuteen liittyviä tutkimuksia, joten kirjat saavat kelvata. Mulla on tuossa pari enkun kielistä kirjaa, mutta niitä en ole vielä avannut.

On aika oleellista kysyä tässä yhteydessä että miltä alalta oppari on tehty. Ite tein tekniikan puolelta. Meillä ainakin oli vaatimus että työ tehtiin ulkopuoliselle esim. yritykselle ja että se tuli tarpeeseen. Ei mitään omasta päästä revittyjä ja turhanpäiväisiä aiheita. Itse tein julkaisun ja aiheeseen liittyvää kartoitusta. Yhteensä 45 + 30 sivua. Sivumäärään sisältyvät sekä tiivistelmä että lähdeluettelo.
Joo, itse opiskelen infrarakentamista, eikä meillä vaadita mitään erityisen tieteellistä lähestymistapaa opinnäytetyössä, eikä sitä pituuttakaan tarvise välttämättä olla kuin n. 40 sivua. Meillä ei vaadita välttämättä ulkopuolista opinnäytetyöntilaajaa, mutta useimmiten se kuitenkin tehdään johonkin firmaan.

"Vieras"
En ole jaksanut kysellä, mutta lähteiden tarvitsee olla monipuolisia ja sen takia on siis oltava myös lehti- ja nettiartikkeleita. Enkä oikein tiedä, mistä saisin kohtuu pienellä vaivalla kaivettua maksuvalmiuteen liittyviä tutkimuksia, joten kirjat saavat kelvata. Mulla on tuossa pari enkun kielistä kirjaa, mutta niitä en ole vielä avannut.
Oletko katsonut MTT:n sivuja? Siellähän niitä on, mutta maaseutuyrittäjyyteen liittyviä. En muilla aloilla osaa auttaa. On väitöksiä, lisureita, tutkimuksia.

[QUOTE="Vieras";23120444]Oletko katsonut MTT:n sivuja? Siellähän niitä on, mutta maaseutuyrittäjyyteen liittyviä. En muilla aloilla osaa auttaa. On väitöksiä, lisureita, tutkimuksia.[/QUOTE]

Mä tutkin teknologiateollisuuteen liittyvää yritystä, joten taitaa olla vähän eri maailmasta nuo.. taidan silti vilkaista..

Yhteistyössä