Ammattikorkeasta valmistuneita.. ?

[QUOTE="vieras";23119932]Kovin köykäiseltä kuulostaa. Vaikka kirjoitustyyli olisi kuinka ytimekäs, ei tuollainen sivumäärä voi olla ohjaajan mielestä riittävä. Tuskin omastakaan mielestä olet aiheeseen paneutunut kunnolla. Oletko lähettänyt vielä mitään versiota ohjaajalle? Eihän sitä kerralla punnerreta valmiiksi....laita nyt tämä versio ja pyydä kommentoimaan ja ohjaamaan eteenpäin. Mihin tulisi kiinnittää huomiota? Sitä varten sulla on työlle virallinen ohjaaja.[/QUOTE]

No siis ajattelin, että väkerrän nyt sen 20 sivua kasaan ja sitten laitan ohjaajalle. Se saa sitten päättää, että tarviiko heti lisätä jotain vai voinko pitää 2. seminaarin ja sen jälkeen sitten lisäillä. On se nähnyt tuon työn siinä vaiheessa kun sivuja oli 7 tai 8, mutta silloin ei ollut vielä yhtään teoriaa..

Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja soita lääkärille;23119959:
Sä tarviit varmaan jotain maanisdepressiivisyyteen auttavia lääkkeitä jos oikeasti tuntuu siltä.
Juu, ei ole mulla sellaisia ongelmia. Ehkä heijastat omia patoutumiasi toisiin? Mulla viikko aikaa siitä, kun viimeksi kävin lekurilla, joten mulla on ihan faktoja omasta tilastani.

"pöh"
Mä tiedän yhden tapauksen joka sai hyväksyttävät paperit aiheesta elämäni rohkein teko ja lause sisälsi vain muutaman sana, se oli lyhykäisyydessään näin että "Elämäni rohkein teko on tämä". Ja läpi se meni. =)
No joo, tää juttu nyt on täyttä urbaanilegendaa, saman tarinan kuulin muinoin yo-kirjoitusten aikaan, että joku olis saanu ällän äikässä samaiseen kysymykseen samalla vastauksella.

v
Meillä oli ohjeistus että sopiva määrä sivuja olisi 40-80. Tämä on toki alakohtaista ja riippuu aiheestakin, mutta mentrin kokemus oli, että jos sivuja on vähemmän, niin ei ole kaikkea olennaista mukana ja jos taas enemmän, menee liirumlaarumin puolle.

"jee"
[QUOTE="pöh";23119996]No joo, tää juttu nyt on täyttä urbaanilegendaa, saman tarinan kuulin muinoin yo-kirjoitusten aikaan, että joku olis saanu ällän äikässä samaiseen kysymykseen samalla vastauksella.[/QUOTE]

Niin se onkin mutta tuolla on vaan tarkoitus luoda helpotusta kirjoitusten tekemiseen että ei kaikki mene aina prikulleen oikein.

Meillä oli ohjeistus että sopiva määrä sivuja olisi 40-80. Tämä on toki alakohtaista ja riippuu aiheestakin, mutta mentrin kokemus oli, että jos sivuja on vähemmän, niin ei ole kaikkea olennaista mukana ja jos taas enemmän, menee liirumlaarumin puolle.
Meilläkin oli joskus jollain kurssilla puhetta noista sivumääristä, mutta en millään muista enää että minkä verran oli se sopiva. Jonkinlainen mielikuva olis, että muilla suuntautumisvaihtoehdoilla teoriaa olis pitäny olla 40-50 sivua ja meillä 20-30.. mutta tiiä sitten muistanko mitään enää..

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23120045:
Se paperipumaska taisi olla vähän alle 40 sivua. Lisäksi tein softan.
*muoks* Niin ja jos sen softan lähdekoodin olisi tulostanut paperille, niin paperia olisi ollut noin 500 sivua. Jostain syystä ohjaaja ei halunnut sitä tulostettuna :D

Keittiönoita
:D ymmärrän.. siinä olis ollu jo vähän kantamista..
Niin olisi. Tosin melkein veikkaan, että silloinen työnantajanikaan ei olisi antanut lupaa koko softan koodin tulostamiseen ammattikorkeakoulua varten. Joten tuo osuus meni työnantajan kirjoittamalla todistuksella, jossa tosin oli maininta, että ohjaajani voi halutessaan tulla työpaikalleni tutustumaan softan toimintaan.

"Vieras"
Niin AMK-ssa se on erilaista. Oletteko katsoneet lähteitänne, kuinka tieteellisiä ne ovat? Meidän laitoksellamme ei hyväksytä kuin vain tieteellisiä lähteitä. AMK-töissä on paljon lehtiartikkeleita ja ym. lähteinä. Sivumäärä ei ole tärkein, vaan asia ja punainen lanka.

Sivumääräthän riippuu myös siitä onko opinnäytetyö toiminnallinen vai tutkimuksena toteutettu.
Minä tein parin kanssa toiminnallisen opinnäytetyön. Teoriaa 27 sivua, yhteensä 50. Arvosanaksi tuli 5.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä