ammatteja, joita ei takuulla irtisanota tai lomauteta?

  • Viestiketjun aloittaja ilona
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hautausurakoitsija on ainoa pomminvarma ammatti.
Sukulainen pääsi hiljattain töihin hautaustoimistoon. On kuulemma sielläkin hiljasta ollu. "Siellä me vaan kuolemaan ootellaan kaikki päivät" mutta joo, pieni paikkakunta jne isommilla paikkakunnilla kannattaa varmaan paremmin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Potslojo:
Puheterapeuteista taitaa olla pulaa?
Tää on totta näistä on huutava pula monessa kaupungissa ja toinen voi olla toimintaterapeutti itse emme ole löytäneet toimintaterapeuttia vaikka olisi kova tarve.

Ja joku kysyi miksi opettajia edellisellä paikka kunnalla oli viime vuonna opettajia 2viikko ennen ja kaksi viikkoa jälkeen syysloman lomautettuna ja yhdellä opettajalla kaksi luokkaa ja vielä huonolla tuurilla eri kerroksissa siinä opettaja "juoksi" kahden lukan välillä. ajatelkaa jos olisi kaatunut matkalla niin kuka vastuussa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ylityöllistetty:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ylityöllistetty:
Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:
Alkuperäinen kirjoittaja ylityöllistetty:
Lähihoitaja vanhustyössä. Työtä riittää vaikka muille jakaa. Kova kysyntä joka suunnasta.
kyllä lomautetaan

No, onneks ei tässä kaupungissa :) Täällä töitä riittää.
Eihän kyse ole siitä etteikö töitä riitä, vaan siitä että kunnilla ei välttämättä ole varaa maksaa palkkaa.
En jaksa enää väitellä. Mulle riittää, kun tiedän oman tilanteeni olevan "suojattu" ;) Hyvää illanjatkoa :)
Mutta nyt ei ollut kyse sinusta vaan ammateista!
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Kyl ne on nää valtaa pitävät :/
Mahtaako ministereitä olla koskaan lomautettu, tai rivikansanedustajia?
Ei varmana oo, vaikka minusta vois puolet kansanedustajistakin potkia kilometritehtaalle ilman erikoiseläkettä..eihän ne siellä suurin osa muutenkaan pehemmin viihdy B)
 
Rukoilijasirkka
Mua ei ainakaan voi kiukaan tulla irtisanomaan. Ei ole lama oikein vaikuttanut meidän töihin vielä mitenkään muutenkaan. Siivousta tehdään ja ollaan itse omat pomot.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
hevosurheilu tms hevosalan työntekijät B)
Tää on kyllä aika varma.
Viime viikolla pomo just sanoi, että "ei nää kopukat lakkaa paskomasta, vaikka kuinka olis taantuma tai lama."

Saanen siis pitää työni osa-aikaisena luojana :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hautausurakoitsija on ainoa pomminvarma ammatti.
Sukulainen pääsi hiljattain töihin hautaustoimistoon. On kuulemma sielläkin hiljasta ollu. "Siellä me vaan kuolemaan ootellaan kaikki päivät" mutta joo, pieni paikkakunta jne isommilla paikkakunnilla kannattaa varmaan paremmin.
Niin, eipä se taida hautausurakoitsijakaan mikään pomminvarma olla.
Se on tietysti totta että kuolla pitää myös taantuman aikana mutta hautausjärjestelyissä varmasti tingitään.
Ostetaan sen päheän jalopuupalttoon sijasta joku halpa vanerilaatikko tai mummovainaa lyödään tulile.
Kalliin kukkalaitteen sijasta voidaan tyytyä halvempaan jne.

Eli asiakasmäärät pysynevät hyvinkin vakiona mutta myynti/asiakas on merkittävästi pienempi.

Mutua vaan kun yksiäkään monttuhippasia en ole järkkäillyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lomautettu sairaanhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja lomautettu sairaanhoitaja:
Ei ole varmaa ammattia olemassakaan. Itse olen lomautettu sairaanhoitaja, meidän firmasta aika moni koki saman kohtalon.
etkö työskentele sairaalassa?
Työskentelen. Yksityisessä sairaalassa.
Siirry kunnalliselle - kamala pula väestä - leipä on ohut, mutta varma.
 
jee jee
Kätilöt, opet, sairaanhoitajat jne. voi hyvinkin joutua pakkolomalle riippumatta siitä, että järjen mukaan heitä tarvitaan sama määrä kun ennenkin. Kyllä melkein mitä vaan voidaan lomauttaa jos esim. kunnan pitää säästää. Kyse ei ole siitä etteikö töitä riittäisi niin kun ennenkin mutta jos kunta päättää säästää työntekijöidensä palkoissa (kuten esim. Turku, tosin prosessi vielä kesken) niin kylmästi vaan tehdään paperilla päätös ja sen mukaan toimitaan. Sama se sillon on mikä on henkilökunnan määrän tarve, koska lomautus tai irtisanominen tai määräaikaisen työsuhteen jatkamatta jättäminen ei aina perustu töiden vähenemiseen vaan rahan loppumiseen. Sitten laitetaan esim. juuri 2 luokkaa yhden open vastuulle tms. älytöntä.
 
lomautettu sairaanhoitaja
Alkuperäinen kirjoittaja Noppana:
Alkuperäinen kirjoittaja lomautettu sairaanhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja lomautettu sairaanhoitaja:
Ei ole varmaa ammattia olemassakaan. Itse olen lomautettu sairaanhoitaja, meidän firmasta aika moni koki saman kohtalon.
etkö työskentele sairaalassa?
Työskentelen. Yksityisessä sairaalassa.
Siirry kunnalliselle - kamala pula väestä - leipä on ohut, mutta varma.
En todellakaan siirry. Ennemmin teen töitä yksityiselle firmalle kuin väännän niska limassa kunnalliselle. Yksityisellä nautin puolet paremmasta palkasta, työsuhde-eduista ynnä muusta mukavasta. Toki tämä lomautus harmittaa, mutta onneksi se on lyhyt ja tulevaisuus näyttää tällä hetkellä valoisalta! :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hautausurakoitsija on ainoa pomminvarma ammatti.
Sukulainen pääsi hiljattain töihin hautaustoimistoon. On kuulemma sielläkin hiljasta ollu. "Siellä me vaan kuolemaan ootellaan kaikki päivät" mutta joo, pieni paikkakunta jne isommilla paikkakunnilla kannattaa varmaan paremmin.
Niin, eipä se taida hautausurakoitsijakaan mikään pomminvarma olla.
Se on tietysti totta että kuolla pitää myös taantuman aikana mutta hautausjärjestelyissä varmasti tingitään.
Ostetaan sen päheän jalopuupalttoon sijasta joku halpa vanerilaatikko tai mummovainaa lyödään tulile.
Kalliin kukkalaitteen sijasta voidaan tyytyä halvempaan jne.

Eli asiakasmäärät pysynevät hyvinkin vakiona mutta myynti/asiakas on merkittävästi pienempi.

Mutua vaan kun yksiäkään monttuhippasia en ole järkkäillyt.
Varmasti tingitään, mutta pointti olikin siinä, että lama ei vaikuta asiakasmääriin. Hautaustoimistossa harvemmin työskentelee läjäpäin ihmisiä, jolloin irtisanomisenkin riski on minimaalinen. Se on sitten asia erikseen jos toimisto on alunperinkin perustettu pikkupaikkakunnalle, jossa ei ole eläviäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lomautettu sairaanhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Noppana:
Alkuperäinen kirjoittaja lomautettu sairaanhoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja lomautettu sairaanhoitaja:
Ei ole varmaa ammattia olemassakaan. Itse olen lomautettu sairaanhoitaja, meidän firmasta aika moni koki saman kohtalon.
etkö työskentele sairaalassa?
Työskentelen. Yksityisessä sairaalassa.
Siirry kunnalliselle - kamala pula väestä - leipä on ohut, mutta varma.
En todellakaan siirry. Ennemmin teen töitä yksityiselle firmalle kuin väännän niska limassa kunnalliselle. Yksityisellä nautin puolet paremmasta palkasta, työsuhde-eduista ynnä muusta mukavasta. Toki tämä lomautus harmittaa, mutta onneksi se on lyhyt ja tulevaisuus näyttää tällä hetkellä valoisalta! :)

Aivan tottako: puolet parempi palkka kuin kunnallisella??? Mikä firma, mikä palkka - jos saa kysyä. Ei ainakaan Hkin Mehiläisen palkat ole ollenkaan eriltyisen kilpailukykyisiä.

 

Yhteistyössä