Allergoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr Vanilja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Dr Vanilja

Aktiivinen jäsen
24.07.2006
2 298
0
36
Tietääkö joku hyvin allergioista? 9-vuotias pojalla, jolla ei ole ollut allergioita, on yhtäkkiä alkanut iho kutiamaan varsinkin päästä ja posket lehahtaneet punaisiksi. Voiko olla esim. suklaa-allergiaa, oireileeko se noin? Tuli vaan mieleen, kun pääsiäisenä ovat syöneet vähän liikaa suklaata ja nyt on tullut noita oireita. Vai mikä voisi olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Voihan se olla allergiaa mutta tuli vaan mieleen et ei ole pähkinät mille on allerginen kun suklaissa on usein pähkinää mukana.

Mulla itsellä on lievä pähkinäallergia, mutta musta se ei oireile poskien punoituksella vaan tuntuu suussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Voihan se olla allergiaa mutta tuli vaan mieleen et ei ole pähkinät mille on allerginen kun suklaissa on usein pähkinää mukana.

Mulla itsellä on lievä pähkinäallergia, mutta musta se ei oireile poskien punoituksella vaan tuntuu suussa.

niin no joo mutta allergia voi oireilla monella tavalla ja kaikilla se ei oireile samallalailla. Itse tiedät varmasti parhaiten kun lapsesi tunnet.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mä luulen, että kyseessä on ruokaintoleranssi http://www.allergia.com/index.phtml?s=240 .

Ainakin tuossa sivulla sanottiin, että noin tunnin kuluessa tulee allergiaoire. Mä eilen kielsin häneltä suklaan syömisen, ja tänään hän söi yhden jätskin, missä oli vähän suklaata vohvelissa. Noin tunti siitä posket hehkuivat.

Täytyy tarkkailla, tuo tunnin perästä oireilu kyllä viittaisi allergiaan. Jos ois vaikka viikon kokonaan ilman suklaata ja sitten antaisi reilumman palan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vanilja:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Mä luulen, että kyseessä on ruokaintoleranssi http://www.allergia.com/index.phtml?s=240 .

Ainakin tuossa sivulla sanottiin, että noin tunnin kuluessa tulee allergiaoire. Mä eilen kielsin häneltä suklaan syömisen, ja tänään hän söi yhden jätskin, missä oli vähän suklaata vohvelissa. Noin tunti siitä posket hehkuivat.

Täytyy tarkkailla, tuo tunnin perästä oireilu kyllä viittaisi allergiaan. Jos ois vaikka viikon kokonaan ilman suklaata ja sitten antaisi reilumman palan.

Ei nuo intoleranssi ja allergia eroa käytännössä mitenkään, mutta kuten tuolla sanotaan, niin veressä ei muodostu ensimmäisen kohdalla vasta-aineita. Mun äiti on ollut yliherkkä raa'alle omenalle siitä lähtien, kun joskus lapsena ahmi niitä oikein urakalla.

Yhteistyössä