allerginen vauva? apuja!

  • Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti
avuton
mulla on 6kk vauva, jolla on koko elämän ajan ollut poskissa ihottumaa. välillä ihottuma on poissa viikon päivät kunnes se taas tulee takaisin. muualla vartalossa ei ole ihottumaa. 4kk iässä todettiin allergia munanvalkuaiselle. samalla testattiin maito ja viljat, joille ei olisi allerginen.

olen imettänyt vauvaa koko ajan mutta on samalla saanut korviketta muutaman kerran viikossa. puuron alkaen 5kk teen korvikkeeseen. nyt imetän enää pari kolme kertaa päivässä, muuten saa korviketta. kiinteitä on saanut 4kk alkaen.

iho on siis koko ajan ollut samanlainen, välillä parempi, välillä huonompi. olen ajattelut sen johtuvan syömästäni kananmunasta. neuvolassa ei käsketty välttää. voiko tuo iho oireilla vaikka imetän enää vähän? vai voisko vauva olla allerginen korvikkeelle? tosin tuo maitohan ei kokeitten mukaan aiheuttaisi allergiaa, voiko silti olla?

ja iho pahimmillaan tuntuu kutiavan. ainakin hieroo poskiaan varsikin nukkuessa käsillään ja hinkkaa itseään lakanaan..

mitä teen? vaadin lisää kokeita neuvolassa?
 
k
Kyllä mä ainakin olen omien lapsieni kohdalla saanut allergialääkäriltä käskyn jättää munan pois (ja meidän tapauksessa myös maidon ja soijan). Jos nyt pyytäisit uuden kontrollin lääkärille ja testaat itse, vaikuttaako sun munattomuus. Tsemppiä.
 
kokemusta
meillä oli pienempänä myös ihottumaa. alkoi poskesta joka meni ihan verelle. allergia testeissä ei oirehtinut kuin kanamunalle. itse en enää silloin imettänyt ja korviketta sai. muuten terveen oloinen vain iho hieman kutisi. allergia lääkärin lausunto oli atooppinen iho. nyt rasvaillaan aamuin illoin ja kylvetetään joka ilta. mutta voi olla herkkä maidolle vaikka testit toisin sanoisi. voithan pyytää reseptin apteekin korvikkeeseen ja kokeile maidotonta diettiä. tai mene sivustolle histamiini.com
 
?
No jos vauva on allerginen kananmunalle, ja sä syöt sitä ja imetät edes vähänkin, niin saahan se vauva sitä kautta tietenkin sitä. Ja tottakai tulee sitten oireita. Onko allergiat todettu altistuksella? Oletko huomannut yhteyttä ihottuman ja korvikkeen annon kanssa?
 
meil epäillään kanssa kananmuna allergiaa tolla nuorimalla ( en kyl imetä ) mutta nyt ei saa kuulemma antaa edes sellaista ruokaa jossa lukee että saattaa sisältää hiukan kananmunaa.

meillä tuli ihottumaa suun ympärille ja vähän poskiin, mutta myös vaippa-alueelle. nyt poika on siirtynyt normaali maitoon ja epäilen että sekin aiheuttaa jotain vaivaa.. vaippa-alueella saattaa silloin tällöin tulla pikkasen ihottumaa ( erillaista kuin vaippa ihottuma ) ja ilmaa kertyy kovasti mahaan, mutta näin on mentävä vielä jonkun aikaa ennen kuin taas uskovat minua
 
ap
kiitoksia vastauksista. ehkäpä vaan yritän välttää sitä munaa sitten. sanoivat tosiaan neuvolassa että kerta vaiva on lähinnä kosmeettinen niin mun kannattaa jatkaa syömistä josko se jotenkin siedättyis..? allergia todettiin verikokeilla vasta-aineista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitoksia vastauksista. ehkäpä vaan yritän välttää sitä munaa sitten. sanoivat tosiaan neuvolassa että kerta vaiva on lähinnä kosmeettinen niin mun kannattaa jatkaa syömistä josko se jotenkin siedättyis..? allergia todettiin verikokeilla vasta-aineista.
Kuinka ne suostu tollasta testaamaan, meille sanoivat että vasta joskus 2 vuotiaana voidaan testit tehä niin että ovat luotettavia..siihen asti pitäis vaan välttää
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kiitoksia vastauksista. ehkäpä vaan yritän välttää sitä munaa sitten. sanoivat tosiaan neuvolassa että kerta vaiva on lähinnä kosmeettinen niin mun kannattaa jatkaa syömistä josko se jotenkin siedättyis..? allergia todettiin verikokeilla vasta-aineista.
Kuinka ne suostu tollasta testaamaan, meille sanoivat että vasta joskus 2 vuotiaana voidaan testit tehä niin että ovat luotettavia..siihen asti pitäis vaan välttää
mielenkiintoista. täällä on "lastenlääkärinä" vastavalmistunut tavan tk lääkäri...
 

Yhteistyössä