Alle keskituloinen (2940 e/kk): mikä on työtehtäväsi??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
LTO voi olla myös sosionomi -pohjainen ja eikös lääkäri ja sosiaalityöntekijä ole korkeakoulutettuja myös?

Sossu on maisteri.

Sosiaalityöntekijä on joko yhteiskuntatieteiden tai valtiotieteen maisteri tai muun ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut, jonka tutkintoon sisältyvät sosiaalityöntekijän kelpoisuusvaatimuksissa ilmaistut opinnot (eli perus- ja aineopinnot sekä sivuainesyventävät sosiaalityöstä).

Itse olen sosiaalityöntekijä (yhteiskuntatieteiden maisteri) ja tienaan 2870 euroa kuussa, joten olen pienotuloinen. Kumma juttu, että suhteellinen tuloköyhyys määrittelee pienotuloisuuden niin, että mikäli yksilö tienaa alle 50% väestön keskituloista, on hän pienituloinen. Suomessa tienataan melko hyvin, mikäli keskitulo on yli 5800 euroa.

Olen ylikonemestari, eli insinööri. Palkka kyllä enemmän kuin tuo "keskitulo". Ihan naurettavaa pitää pienenä palkkana tuollaista summaa. Ilmanko verojensäätäminen on niin helppoa mietintä kauraa mm. verotyöryhmälle jolla ei ole realistista käsitystä kansansa tuloista vaan kuvitellaan kaikkien olevan joitain yksityis pankkiireja 30 ikävuoden kynnyksellä!

Alkuperäinen kirjoittaja ABCDEFG:
Mä tiedän erään ihmisen, joka tienaa ainaki 4000 ? eikä ole käynyt peruskoulun jälkeen kuin ammattikoulun. Arvatkaa millä alalla on, mitä tekee?

Paperimies

Ehkä joskus olisi voinut ollakkin. Nyt veikkaisin yhtä uunoa joka ei ole eläissään koulukirjoja avannut peruskoulun jälkeen, paskan puhumisella/ilman moraalia tienaa ainakin tuon + bonukset

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Mä tiedän erään ihmisen, joka tienaa ainaki 4000 ? eikä ole käynyt peruskoulun jälkeen kuin ammattikoulun. Arvatkaa millä alalla on, mitä tekee?

Paperimies

Ehkä joskus olisi voinut ollakkin. Nyt veikkaisin yhtä uunoa joka ei ole eläissään koulukirjoja avannut peruskoulun jälkeen, paskan puhumisella/ilman moraalia tienaa ainakin tuon + bonukset

Ketä uunoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Turhapuro:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:

Paperimies

Ketä uunoa?

Ex

Kyllä se onkin pienituloinen muttei köyhyysrajalla kuten alle 100? tienaavat.
Jos vain esin mies tienaa ja vaimo kotona lasten kanssa, ei tuo kummoinen summa ole elättää perhettä.

konttoristi ja palkka on 2400?/kk... Mutta millä alueella nää kaikki vastaajat asuu? Kuuluuko ykkös vai kakkospalkkaluokkaan ja mitä Urpilainen tarkotti tolla kolmen tonnin rajalla? Eihän toi kolme tonnia voi olla sama helsinkiläiselle ja sotkamolaiselle?

Yhteistyössä