Alle 3kg vauvan synnyttäneet!

Meidän poika syntyi rv 41+0 ja painoi 2880g, pituutta 50cm.
Kasvoi tasaisesti ja käyrien mukaan n. viikolle 36 (ultrattiin usein, jolloin myös painoarviot).
Sitten jostain syystä kasvu pysähtyi, eikä sitä koskaan saatu selville mistä johtui. Epäilyjä istukan toimintaan liittyen oli, mutta mitään varmaa ei kuitenkaan selvinnyt..
 
Tyttö syntyi rv 38+3 tai niillä main, kokoa oli 2680 gr ja 48 senttiä.
Toinen syntyi kuukautisten mukaan 37+0, ultran mukaan pari viikkoa aiemmin, poika ja kokoa oli 3460 ja 49 senttiä
KOlmas syntyi 39+3 tai niillä main ja paino oli 3440 ja pituus 56 cm, pitkä tyttö siis.
 
Viblsp
Kaksoset (tyttö ja poika) olivat 38+0 2,6kg ja risat ja kumpikin 47cm. Tosin niin, miehän vaan sain ne sektiolla, enkä synnyttänyt. :whistle: Ihan vain siksi tarkennan, jos joku alkaa n*ssia pilkkua.
 
En ole itse alle kolmekiloista synnyttänyt, mutta

mä itse olen ollut syntyessäni pieni: 2250g ja 45 cm, syntynyt rv 40+0. Samoin mun sisko on ollut 2550 ja 47 cm, veli 2950 g - ja sitten meitä on vielä kaksi veljeä, himpan päälle kolmekiloisia. Ja kaikki täysiaikaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Tätä on kyselty aiemminkin mutta kyselen silti; oliko tyttö vai poika? Jos on tullut alle 3kg lisäksi jälkikasvua, minkä kokoisia ja mitä sukupuolta? Mainitkaa myös synnytys rv..

Pohtii alle 3kg synnyttänyt, aikoinaan keskivertoa pienempää odottanut, nyt keskikokoista odottava, onko tulossa isompi tyttö vai kenties poika :D
Meillä kaksoset molemmat poikia. Toinen poika oli 2550g ja 46cm ja toinen 2620g ja 46cm. Syntyivät tasan 38 viikolla.
 
Heips
Poika syntyi rv 38 ja painoi 2760g. Syntyi siis pariviikkoa alle lasketun ja lisäksi minulla oli raskausmyrkytys jonka arvelin vaikuttavan pojan painoon.
Tyttö syntyi rv 38+3 ja painoi 3360g. Ei raskausmyrkytystä, normaali raskaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pianza:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
äidin syntymäpaino on vaikuttava tekijä. itse painoin alle 3kg mutta esikoiseni oli 3200g ja yleensähän seuraava lapsi aina isompi,on eri isä tai ei.
Onko tämä totta?Esikoinen oli 4,5kg,millainenkohan jättiläinen tulee jos joskus toinen siunaantuu? :eek:
No yleensä, mutta ei todellakaan aina. Mullakin oli kuopus pienempi kun mitä esikoinen.
 
Esikoinen meillä oli yli kolme kiloinen (3340g, 51cm) ja syntyi 40+1 ja poika on. Kuopus on edelleen pienikokoinen tyttö ja hän oli syntyessään 2760g 48cm ja syntyi 39+6. Itse olin syntyessäni 2950g 49cm ja synnyin laskettuna päivänä.
 
Sone
Esikoinen syntyi rv41+3 ja 2780g 48cm, eli tosi pieni viikkoihin nähden. Nyt painoarvio rv36 oli jo yli tuon, 2830g. Lääkäri oli tosi vanha patu ja sanoi että tämä on kuulemma tarkka arvio kun kommentoin edellisen raskauden arvioita mitkä meni tosi pahasti pieleen. Nyt on tulosa myöskin tyttö ja isompi siis kun esikoinen. Jos menee laskettuun niin on yli kolmisen kiloa, mutta saa nyt nähdä kun supistuksia on ja limatulppaa jne. Saishan tää miun puolesta syntyy vaikka viikon-kahen päästä. Mielumin nytkin synnyttäisin vähän pienemmän vauvan kun nelikilosta
:ashamed: Eli synnytystä ootellessa.

36+4
 

Yhteistyössä