Alle 3kg vauvan synnyttäneet!

2810g painava tyttö syntyi rv 40+3.
Nyt on tulossa tyttö, rv 32. Mä kävin tossa rv 25+0 ultrassa ja painoarvio oli sillon 800g, joka meni keskikäyrällä. Mutta niin se meni muistaakseni edellisestäkin tuossa vaiheessa. Paitsi vaan, että tytön kasvu oli pysähtynyt viimesillä viikoilla lähes kokonaan, syy on tuntematon.
 
mina
Meillä kaks poikaa. Esikoinen rv35 painoi 2kg ja kuopus rv39 3,3kg.

Olen tosi onnellinen pojistani. Meillä lapsiluku nyt täynnä. Mutta mieleen on jäänyt pyörimään se että olishan se ollut kiva kokea myös millaista on olla tytön äiti. Olis kiva ollut nähdä molempien ihmisalkujen kehitystä. :)
 
Poika syntyi 40+6 painoi 2900 g. Mulla oli tablettilääkitys raskausdiabetekseen, mutta lapsi oli sirokokoinen jo ennen lääkityksen alkua. En osaa sanoa oliko lääkityksellä vaikutusta lapsen kokoon.
Nyt poika on 11 kk ja kätetään vielä osittain 68 vaatteita. On siis vieläkin siro. Tämän hetkistä painoa en osaa sanoa. Edellinen neuvola oli 8 kk iässä ja seuraava vasta vuoden iässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai:
Syntymäpainolla oo mitään tekemistä sukupuolen kanssa? Ihmettelee vaan tän ketjun tarkoitusta...
Olen huomannut lehdestä syntyneet palstaa lukiessa, että tosi harvoin näkyy ilmoituksia alle 3kg pojista. Tällainen tieteellinen otos siis :D

Mistä muuten johtuu, kun joku sanoi että seuraava lapsi olisi yleensä isompi? Mulla on nyt tismalleen sama sf-mitta kuin esikoisesta tähän aikaan, ja tarkemmin esikon äippäkorttia tutkiessa huomasin että ultran mukaan rvt olivat viikon verran jäljessä, eli ultran mukaan syntyi tasan rv38.
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei kai:
Syntymäpainolla oo mitään tekemistä sukupuolen kanssa? Ihmettelee vaan tän ketjun tarkoitusta...
Olen huomannut lehdestä syntyneet palstaa lukiessa, että tosi harvoin näkyy ilmoituksia alle 3kg pojista. Tällainen tieteellinen otos siis :D

Mistä muuten johtuu, kun joku sanoi että seuraava lapsi olisi yleensä isompi? Mulla on nyt tismalleen sama sf-mitta kuin esikoisesta tähän aikaan, ja tarkemmin esikon äippäkorttia tutkiessa huomasin että ultran mukaan rvt olivat viikon verran jäljessä, eli ultran mukaan syntyi tasan rv38.
Jospa se on luonnon järkkäämä juttu että esikoinen on siksi pienenpi kun venyttelee paikat seuraaville tulokkaille, mahtuu sitten isompi. ;)
 
asds
Sä et taida tietää että hyvät vanhemmat eivät synnytä alle 3 kiloisia lapsia!!
Kun olet aina niin täydellinen jotenka tulee pieni paniikki kun et olekkaan kun täydelliset äidit eivät synnytä pieniä lapsia!
Sun ajatusmaailmaasi lainaten!
 
vieras
1. lapsi 2,640 kg, 46 cm, rv 37+2, tyttö
2. lapsi 2,900 kg, 49 cm, rv 38+2, tyttö
3. lapsi 3,590 kg, 50 cm, rv 40+5, poika

Itse olen pienikokoinen ja lyhyt, mies taas jätti :D
 
Sone
Alkuperäinen kirjoittaja asds:
Sä et taida tietää että hyvät vanhemmat eivät synnytä alle 3 kiloisia lapsia!!
Kun olet aina niin täydellinen jotenka tulee pieni paniikki kun et olekkaan kun täydelliset äidit eivät synnytä pieniä lapsia!
Sun ajatusmaailmaasi lainaten!

Mistähän tuommonenkin on lähtösin et lapsen syntymäpaino vaikuttaa hyvään äitiyteen.. Olen kyl monesti törmänny siihen et painoilla hieman kerskutaan, mikä on kyllä aika ärsyttävää. Tyyliin että kylläpäs oot päässy helpolla kun noin pienen vauvan synnyttäny ja tuu sitten puhumaan kun tekaset yli nelikilosen tai jotain vastaavaa..Raskausaikana ei sais lihoa yhtään, mutta vauvan pitäs painaa yli 4kg! :LOL:
 
Eka: rv 41, 2,2kg ja 44cm (lisättäköön tähän että keskoseksi luokiteltiin )
Toka: rv 39+2, 2,9kg ja 47cm
Kolmas: rv 39+2, 3,1kg ja 48cm

Typyjä. Kolmannella on eri isä kuin 2 ekalla. Ja tää minun ukkoseni ei ole mikään pieni mies :whistle: kuten isojen bioisä.
minä painoin syntyessäni 3,5kg.
 
niin
Kokoon vaikuttaa niin moni seikka, perinnölliset tekijät, raskausajan ravitsemus eli jos nyt pitää itteään nälässä niin tuskin on vauvakaan iso, ja tietenkin myös tupakointi vaikuttaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Alkuperäinen kirjoittaja asds:
Sä et taida tietää että hyvät vanhemmat eivät synnytä alle 3 kiloisia lapsia!!
Kun olet aina niin täydellinen jotenka tulee pieni paniikki kun et olekkaan kun täydelliset äidit eivät synnytä pieniä lapsia!
Sun ajatusmaailmaasi lainaten!

Mistähän tuommonenkin on lähtösin et lapsen syntymäpaino vaikuttaa hyvään äitiyteen.. Olen kyl monesti törmänny siihen et painoilla hieman kerskutaan, mikä on kyllä aika ärsyttävää. Tyyliin että kylläpäs oot päässy helpolla kun noin pienen vauvan synnyttäny ja tuu sitten puhumaan kun tekaset yli nelikilosen tai jotain vastaavaa..Raskausaikana ei sais lihoa yhtään, mutta vauvan pitäs painaa yli 4kg! :LOL:
Eiköhän se synnytys tunnu ihan yhtälailla, syntyipä minkä kokoinen tahansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja asds:
Sä et taida tietää että hyvät vanhemmat eivät synnytä alle 3 kiloisia lapsia!!
Kun olet aina niin täydellinen jotenka tulee pieni paniikki kun et olekkaan kun täydelliset äidit eivät synnytä pieniä lapsia!
Sun ajatusmaailmaasi lainaten!
Ooksä ihan terve?
 

Yhteistyössä