Alle 3kg vauvan synnyttäneet!

huumoria?
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja asds:
Sä et taida tietää että hyvät vanhemmat eivät synnytä alle 3 kiloisia lapsia!!
Kun olet aina niin täydellinen jotenka tulee pieni paniikki kun et olekkaan kun täydelliset äidit eivät synnytä pieniä lapsia!
Sun ajatusmaailmaasi lainaten!
Ooksä ihan terve?
Emilynhän on itse puhunut tuollaisisa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Kokoon vaikuttaa niin moni seikka, perinnölliset tekijät, raskausajan ravitsemus eli jos nyt pitää itteään nälässä niin tuskin on vauvakaan iso, ja tietenkin myös tupakointi vaikuttaa.
Näinhän sitä väitetään.
Mun äiti on kuitenkin synnyttänyt 3880 g ja 4300 g painaneet lapset, minä en tupakoi (en raskaana tai muutenkaan), ja söin raskausaikana hyvin (minkä pahoinvoinnilta kykenin, paino nousi kymmenisen kiloa ainakin), ja silti mun esikoiseni oli kirppu, eikä kuopuskaan iso ollut raskausviikkoihin ja pituuteensa nähden.
Eli poikkeuksiakin löytyy.
 
Aivan
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Kokoon vaikuttaa niin moni seikka, perinnölliset tekijät, raskausajan ravitsemus eli jos nyt pitää itteään nälässä niin tuskin on vauvakaan iso, ja tietenkin myös tupakointi vaikuttaa.
Näinhän sitä väitetään.
Mun äiti on kuitenkin synnyttänyt 3880 g ja 4300 g painaneet lapset, minä en tupakoi (en raskaana tai muutenkaan), ja söin raskausaikana hyvin (minkä pahoinvoinnilta kykenin, paino nousi kymmenisen kiloa ainakin), ja silti mun esikoiseni oli kirppu, eikä kuopuskaan iso ollut raskausviikkoihin ja pituuteensa nähden.
Eli poikkeuksiakin löytyy.
Tottakai on luonnollista, että jos painoa tulee reilusti, niin se korreloi jossakin määrin (riittävä aineisto) lapsen painon kanssa. Silti ei näistä voi johtopäätöksiä vetää - esim. serkkuni vaimo (joka on varmaan n. 180cm pitkä) sanoi saaneensa lapsilta painoa aina 25kg ja lapset oli silti vain hiukan yli 3 kiloisia, kun itseltäni esikoiselta tuli painoa 8.5kg -josta lapsi 3.8kg ja istukka 700g ja toiselta 10kg - lapsi 4.6kg ja istukka 1.2kg. Eli molemmilta on tullut paino jäänyt synnytyssalíin, eli seuraavana päivänä vaaka näyttänyt samaa kuin ennen raskautta, olen normaalipainoinen (eli ei vararavintoa ennestään) ja silti lapset ovat olleet keskimääräistä isompia. Ja juu, kuopus eli isompi tyttö, esikko poika.
 
Minä sain painoa raskausaikana sen 20 kg, mutta 38+5 syntyi tyttö 2500 g. Istukka oli myös pieni ja kalkkinen. Itseä on nyt alkanut vaivaamaan jälkeen päin, oliko istukan toiminnassa jotain vikaa...? :/ Mä en muuten tupakoinut :whistle:
 
vieras
Meillä poika syntyi rv 38.6 painoi 2555g ja oli 47cm pitkä. Nyt vajaa 2 vuotiaana on normaali kokoinen. Minun istukka lähetettiin synnytyksen jälkeen patoloogille tutkittavaksi ja siitä tuli kotiin lausunto. Se oli kalkkinen ja siinä oli laajat infrakti muutokset..
 

Yhteistyössä