Alle 3 vuotiaan paikka kotona !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotiäiti

Vieras
Onko muita jotka samaa mieltä ? itsellä ollut mahdollisuus olla kotona koko hoitovapaa ja olen todella iloinen...tietysti ymmärrän ja en moiti jotka vie lapsen hoitoon aiemmin, mutta tämä on minun mielipide =)

Osittain samaa mieltä, minusta on kuitenkin järkevää yrittää pitää ammattitaitoakin yllä, eli jos on mahdollista tehdä työtä välissä ei asiat pääse muuttumaan liikaa kotona olon aikana.

Eli siis lyhyitä kesälomasijaisuuksia ym

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Niin se on tosissaan sun mielipide mutta mun tyttö lähtee nyt 1v ainakin vähäksi aikaa päiväkotiin kun rahapussi haluaa vähän täytettä sisuksiin :D mutta saatan jo ens vuonna jäädä taas pois töistä erinnäisistä syistä johtuen.. =)

oukei... mitähän ne syyt mahtaakaan olla??? ;) ;)

joko saa onnitella?? :D

olen samaa mieltä! jos olisin poitsun vienyt hoitoon hänen täytettyään kaksi,hän olisi vain itkenyt minun perääni, 2v hänelle ei edes kelvannut kuin minun ja tätinsä syli,ei edes hetkeksi(vaikka ei pelännytkään ihmisiä),

nyt lähempänä 3v kelpaa muidenkin sylit ja lisäksi ymmärtää niin paljon enemmän puhetta että se helpottaa paljon uusissa tilanteissa. en mä kyl ymmärrä 1v hoitoon viemistä!

Mä olen itse sitä mieltä, mutta hoidan alle 3 v. lapsia hoidossa. Ja en kumminkaan halua syyllistää niitä vanhempia jotka lapsensa hoitoon laittavat.
Koska jokaisella on omat syynsä kun lapset hoitoon tuovat. Se ei mun päähän mahdu että alle 3 v. tuodaan hoitoon että saa olla vauvan kanssa rauhassa kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Niin se on tosissaan sun mielipide mutta mun tyttö lähtee nyt 1v ainakin vähäksi aikaa päiväkotiin kun rahapussi haluaa vähän täytettä sisuksiin :D mutta saatan jo ens vuonna jäädä taas pois töistä erinnäisistä syistä johtuen.. =)

oukei... mitähän ne syyt mahtaakaan olla??? ;) ;)

joko saa onnitella?? :D

ei vielä.. :D yritys ois tarkoitus aloittaa vasta tammikuussa :D Mutta mun työ on fyysisesti tosi raskasta ja kun tärppi tulee niin en voi kauhean kauan olla töissä kun siellä joutuu nostelemaan painavia juttuja jne jne

Riippuu monesta tekijästä....millainen lapsi on luonteeltaan ,toiset kaipaa enmmän aktiviteettia (kaikilla ei ole sisaruksia),viihtyykö äiti kotona vai ei,taloudellinen tilanne yms...tähän kysymykseen ei ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta! Nää aloitukset on ihan turhia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näinhän se on! Mutta se raha ja uusi auto ja uusi asunto jne. ovat tärkeämpiä!

Höpö höpö.Itse menin ihan oman mielenterveyden kannalta töihin ja hui lapsi oli silloin 2v 4kk....alle 3-vuotias,kuvittele ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ei välttämättä:
Riippuu monesta tekijästä....millainen lapsi on luonteeltaan ,toiset kaipaa enmmän aktiviteettia (kaikilla ei ole sisaruksia),viihtyykö äiti kotona vai ei,taloudellinen tilanne yms...tähän kysymykseen ei ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta! Nää aloitukset on ihan turhia!
Tähän on yksi ainoa oikea vastaus! Alle 3vuotiaan on parempi olla kotona! Höpöhöpö mitään aktiviteettia lapsi kaipaa! Ihan normaalia elämää kun eletään niin lapsi ei muuta tarvitse. Ja miksi tehdä lapsia huonoon taloudelliseen tilanteeseen???

Tähän on yksi ainoa oikea vastaus! Alle 3vuotiaan on parempi olla kotona! Höpöhöpö mitään aktiviteettia lapsi kaipaa! Ihan normaalia elämää kun eletään niin lapsi ei muuta tarvitse. Ja miksi tehdä lapsia huonoon taloudelliseen tilanteeseen???

lapset tulee sillon ku on tullakseen.mitä sitten jos haluaa lapselle hyvän kodin ja jos asutaan korvessa ni se autokin on kiva :) yhtäläilla lapsella on hyvä olla hoidossa :D

Alkuperäinen kirjoittaja hondatyttö:
Näinhän se on! Mutta se raha ja uusi auto ja uusi asunto jne. ovat tärkeämpiä!

löytyhän se nipottaja ketjuun :whistle:
Nipottaja? jos raha ja uus auto yms. ei ole tärkeää??? Miten voi sellainen ihminen olla nipottaja??

kirjotustyyli ja tuo ilmaisu :whistle:

Katsos kun se taloudellinen tilanne voi vaikka muuttua,voi tulla ero,työttömyyttä tai ihan mitä vaan.Ei kaikkea voi ennustaa etukäteen.Tai sitten pää ei kestä kotona ja parempi vaihtoehto on tehdä vaikkapa osa-aikatyötä joilloin lapsi on hoidossa max. 5-6h.Ei kaikki ole niin mustavalkoista! En ylipäätään ymmärrä miten toisten valinnat voi kiinnostaa noin paljon...

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
onhan se kiva jos se on mahdollista ja jaksaa kotona vaan olla. =)
3 vuotta on niin lyhyt aika elämässä että luulis jaksavan!

kaikilla ei pää kestä kotona olla, jos ei ole edes mahdollisuutta päästä kotoa tapaamaan muita tai ei ole aikuiskontakteja kuin töissä. minä olin vuoden verran autoton ja ylin 20km päässä kaikista ystävistämme ja ihan oikeasti oli jo tosi paha olla kun ei ollut kuin ne neljä seinää ja oma piha.

Yhteistyössä