Alle 28-vuotiaana esikoisen saaneet! Koulutustasosi ja ikäsi nyt?

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Millipidetär
Mitä tulevaisuuden suunnitelmia? Oletko töissä, opiskeletko? Ala?

Olen nyt työssä koulutustani vastaavassa työssä, koulutus tradenomi, jos määräaikainen työsuhde päättyy vuoden vaihteessa aloitan sosionomin opinnot. Työskentelen valtiolla toimisto/asiakaspalvelutehtävissä.

vieras
Ekan lapsen sain kun olin 20-v. Nyt olen 29-v ja mulla on ollut maisterin paperit taskussa jo kolme vuotta. Kotona tosin olen, kun lapsia on jo useampi ja äitiyslomalla olen tällä hetkellä.

Asdasdadsasdasds
Olen 23 kun esikoisemme syntyy :) Minulla on jo lähihoitajan tutkinto, sairaanhoitajaksi valmistun jouluna. Äitiysloman jälkeen jatkan opintoja ja suoritan kätilön erikoistusmisopinnot. Vakipaikkaa ei ole, sillä olen täysipäiväinen opiskelija, mutta hetkeäkään en epäile, etteikö lähihoitaja-sh-kätilö löytäisi töitä :)

Pukuompelija, sit töissä monta vuotta kukkakaupas/hautaustoimistos, sit parit tenavat ja opiskelin lähihoitajaks ja painoin töitä. Nyt ä-lomalla. Suunnitelmissa alottaa sh-opinnot vuoden parin sisällä. Ikää nyt 30 vuotta, lapsia kaksi ja kolmas syntyy ihan näinä päivinä.

mie
Sain esikoisen 27-vuotiaana. Olen koulutukseltani sosionomi (valmistuin 23v) ja tehnyt lastentarhanopettajan hommia päiväkodeissa ja eskareissa ennen ja jälkeen lapsen syntymää.

vieras
Olin 23 v kun lapsi syntyi, silloin olin jo vuotta aikaisemmin valmistunut ammattikorkeakoulusta. Töitä olisi vaikka kuinka paljon, puolen vuoden päästä lapsi meneekin hoitoon ja minä aloitan osa-aika työn..kotiin jään uudestaan sitten kun meille siunaantuu enemmän lapsia.. :) Jatko-opintoja on suunnitelmissa, sitten kun sen aika on.. :)

misssss
Ensimmäinen lapsi 19-vuotiaana, äitiyslomalla hoidin ylioppilaskirjoitukset pois ja valmistuin loppujen lopuksi samaan aikaan ammattilukiosta kuin muutkin luokaltani. Toinen lapsi syntyi ollessani 21-vuotias ja nyt kohta täyttäessani 23 vuotta aloitan yliopistossa oikeustieteen opinnot. Erittäin tyytyväinen olen tähän valintaamme, että ensin teimme lapset ja vasta sitten jatkan opintojani, sillä pari vuotta sitten alavalintani olisi ollut tyystin eri. Nyt on rauhassa saanut makustella mikä todella kiinnostaa :)

Höppö
Esikoinen syntyi kun olin 26v. Nyt kaksi lasta ja ikää kohta 30v. Höpöhöpötieteen maisteri, opetuspuolella siis. Vakkari työ löytyy ja just pätevöiden uuteen lisäammattiin hoitovapaan ohella :)

Xcccc
Olin jo opettajan töissä, kun odotin esikoistani 25 -vuotiaana ja sain gradun valmiiksi töiden ja raskauden ohella. :) Sitten jäin kotiin, olin kotona 1,5 vuotta, ja seuraavan lukuvuoden aikana sain viran, nyt ikää siis 28 vuotta.

Tuntuu uskomattoman hienolta, että näin meni asiat töiden suhteen!

Yhteistyössä