Alle 28-vuotiaana esikoisen saaneet! Koulutustasosi ja ikäsi nyt?

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Opistotason tutkinto, nyt ja silloin. Eli koulut käytynä ennen esikoista.

Toimin koulutusta vastaavassa työssä yrittäjänä.

Haaveilen uudelleenkouluttautumisesta paremmin työllistävälle alalle jahka lapset hiukan kasvavat. Todennäköisesti ruokapuolelle, suurtalouskokki tai jokin...

31

Tradenomi, ja ikä nyt 33v.
Olen äitiyslomalla, nuorimmainen on 4kk. En opiskele. Varmaan vuosi kaksi kotona ja sitten takaisin työelämään. Työpaikkaa ei ole.
Kun esikoinen syntyi muutimme toiselle paikkakunnalle ja irtisanouduin silloisesta työstäni. Lasten välissä olen tehnyt yhden määräaikaisen työsuhteen, joten vakiduunia ei ole.

mie
Esikoisen sain 25vuotiaana, toisen 26veenä ja kolmannen laskettu aika syyskuussa, 2viikkoa ennen omaa 30v päivää.

Koulutukselta ylioppilas ja laskentatoimen merkonomi, vakitöissä omalla alalla. Suunnitelmissa opiskella monimuotona kotiäitiyden/töissäolon oheella amk-tutkintoa lähimmän 5-6v sisällä.

Ncm
Maisteriksi opiskelen parhaillaan, kaksi alempaa korkeakoulututkintoa (joista toinen kyllä yhtä kurssia vaille valmis). 30v. Töissä (sosiaalivakuutus), opiskelen (maisteri: development management, huvikseni: psykologia, kehitysmaatutkimus).

...
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm...:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Ei ole koulutusta, kun ei ole mahdollisuuksia ollut opiskella. Töitä olen painanut.
Suomessa on ihan joka iikalla mahdollisuus opiskella, ja siitä pitää huolen valtio. Siitä jopa maksetaan! :)
Siitä saa nykyään jopa liiton rahat, et hop hop vaikka amikseen siitä samantein ens vuon jos ei muuta.

ui
Ei ole koulutusta, kun ei ole mahdollisuuksia ollut opiskella. Töitä olen painanut.
Suomessa on ihan joka iikalla mahdollisuus opiskella, ja siitä pitää huolen valtio. Siitä jopa maksetaan! :)
Kyl työttömänä enemmän saa, eli periaatteessa siitä ei makseta. Mutta toki Suomessa opiskelun mahdollisuus on monin verroin parempi kuin monissa muissa valtioissa.

..
Et tiedä tilannettani.Minulla ei ole mahdollisuutta ollut ja nyt pitää elättää lapset.

Hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja ui:
Kyl työttömänä enemmän saa, eli periaatteessa siitä ei makseta. Mutta toki Suomessa opiskelun mahdollisuus on monin verroin parempi kuin monissa muissa valtioissa.
No joo, mutta jos on työtön (vielä ilman mitään koulutusta), niin sitä suuremmalla syyllä koulun penkille mars!!

vieras
Esikoinen syntyi, kun olin 26v. Opinnot viivästyivät, mutta sain ne päätökseen lapsen ollessa 2kk ikäinen. Ammattikorkeakoulututkinto. Alan töitä en ole tehnyt päivääkään, muita hommia kylläkin ennen äitiyslomalle jäämistä. Tällä koulutuksella en taida leipääni ansaita, että katsotaan mitä tässä keksii. Lapsi on nyt n. vuoden.

rf
Alkuperäinen kirjoittaja ui:
No joo, mutta jos on työtön (vielä ilman mitään koulutusta), niin sitä suuremmalla syyllä koulun penkille mars!!
Kyllä. Mutta periaatteessa kai sellainenkin on mahdollista, ettei ole varaa lähteä opiskelemaan tulotason romahataessa niin ratkaisevasti.

...
Et tiedä tilannettani.Minulla ei ole mahdollisuutta ollut ja nyt pitää elättää lapset.
Sä et varmaan kouluttamattomana työttömänä saa nytten niin paljoa rahaa etteikö sossu tukis muutenkin joten hop sinne kouluun saat sitten sen jälkeen tienattua viel enemmän rahaa.

Pom
2 ammatillista tutkintoa ennen esikoista. Samassa paikkaa olin töissä jo ennen esikoisen syntymää ja opiskelin samalla. Työt loppui, menin opiskelemaan, opiskelut loppui, nyt olen työtön.

Fleur de la Cour
Ikäni on nyt 34v., lapseni ikä on 10v. eli sain hänet 24-vuotiaana. Koulutukseni on ammattikorkeakoulutasoa, töissä olen terveydenhuoltoalalla. Ennen lasta minulla oli jo alemman asteen tutkinto hankittuna, ammattikorkeakoulututkinto oli kesken. Töihin menin vasta kun lapseni oli 4-vuotias. Siitä saakka olen töitä paiskinut, eka ikälisäkin jo tienattuna..

..
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Sä et varmaan kouluttamattomana työttömänä saa nytten niin paljoa rahaa etteikö sossu tukis muutenkin joten hop sinne kouluun saat sitten sen jälkeen tienattua viel enemmän rahaa.
Kirjoitin, että olen töitä koko ajan painanut ;) Päivääkään en ole työttömänä ollut eläissäni. Valitettavasti tilanteessani on siitä leivän syrjästä pidettävä kiinni ja unohtaa opiskeluhaaveet, sillä silloin tulotaso romahtaisi liikaa. Ehkä joskus pääsen opiskelemaan, kun lapset on isoja. Tai aikuisia.

Yhteistyössä