alle 25vuotiaita raskaana olevia äitejä

majj Onneksi olkoon täysi-ikäisyyden johdosta! juu, ei tosiaan tarvi kertoa kaikkea ja eipä niillä niin väliä..siksi kyselin paikkakuntia vain että jotkut voivat halutessaan esim. tavata ja tutustua.. :) mutta poistan osaltasi tuon vaasan tuolta =)

Heipsis=)
Meillä tuolla toukokuisten pinossa on sitten jo ensimmäinen vauva nähnyt päivänvalon... hurjaa B)

Teretulemast uudet!

Mulla ei ole ollut yhdessäkään raskaudessa pahoinvointia, tästä kolmosesta lievää kuvotusta....onneksi niin=)

neuvolakuulumisia:
- paineet 122/58
- hb:tä ei nyt otettu
- pissa puhdas
- vauvan syke 158
- tarjonta: pää alaspäin viistosti, ei siis vielä rt:ssä, mutta oikeaan suuntaan menossa
- sf 28 eli sama kuin viimeksi (johtunee tuosta että vauva on kiepsauttanut itsensä ympäri)

äippä ja nytty rv 32+0 :heart:

MissMama:
Juu Helsingistä ei lähdetä B) Me asutaan Käpylässä.
Nyt en jaksa muuta ku väsyttää niin et päikkärit kutsuu :attn:

Suvitus+v-pain 40+3

P.S. Limatulppaa bongailtu tänään, katotaan kertooko se mun tilanteesta mitään :xmas:

En nyt ihan kaikkia kerennyt lukea.. :)
mä just neuvolassa kävin ja vauva edelleen perätilassa.. (niinkuin viime ma. lääkärissäkin..) Ja peppukin jo laskeutunut,niin alkaa toivo mennä että mahtuis kääntymään enää. Mutta koitan silti toivoa.. Että masentaa tuo ja paljon. 2 viikon päästä ä-polille synnytystapa-arvioon aika,sielä sitten katsotaan mitenpäin tuola ollaan ja synnytystapaa sen mukaan.

Kuivaksi opettelusta olitte tainneet puhua.. Meillä päivävaippa jäi viime heinä-elokuussa,vähän ennen 2v synttäreitä. Päiväunilla ja yöllä oli vielä. Tuossa loppuvuodesta sitten jäi päiväunivaippakin pois ja yövaippa nyt tässä ihan jäänyt. Ei ole kun yhet vahingot vasta tullut,että hyvältä näyttää :) (kop kop). se olikin haaveissa että tuon esikoisen sais ihan kuivaksi ennen kuin tämä uus pieni täältä maailmaan saapuu..
Mutta nyt käy taas aika vähiin koneella.. pitää tulla taas paremmalla ajalla!
Niin,ja suvitukselle tsemppiä!! lupaavalta kuullostaa :)

ViVa ja poitsu 34 viikkoa tasan

Mulla on nyt väsymys aika pitkälti väistynyt ja tilalle on tullu kauhee tarve touhuta jotain koko ajan. Ennen vihasin leipomista ja nyt taas tekis koko mieli jotain leipoa :D
Tuli käytyä taas neuvolassa ja toi möykky on aika vilkas ilmeisesti ku ei sydänääniä saatu kuuluviin sitte millään vaik kaks ihmistä oli törkkimässä doplerilla. Nyt on alamaha ihan sairaan kipee ku niin kauan törkittiin ja kauheen kovaa painettiin sillä et sais paremmin kuuluviin mut sit oli pakko tyytyä ihan vaimeeseen jumputukseen. Tais toi möykky olla kiukkunen siitä ku eilen jo ultrassa tökittiin ja siks pinko karkuun doplerin alta ;)

Mun tekis mieli jo alkaa näyttää pottaa tolle esikoiselle mut jotenki en saa vaan aikaseks. Niinkö se sit tehään et tiettyinä aikoina istutetaan potalla käymään? Toi poika on kyl niin vilkas ettei hetkeekään malta pysyä aloillaan.

Ittuli minä jätin likalta vain vaipan pois ja sit pissi lattialle jos pissi.. Mut vaippaa en laittanu. Viikko meni niin tyttö oli kuiva :D et meillä se meni tosi hyvin ja nopeasti...
Aina ruoan jälkeen potalle, ja aina unien jälkeen potalle.. oppii nopeasti!

heipat kaikille!
eilen sit oltiin istukkanäytteenotossa ja ei mennytkään ihan odotusten mukaisesti, niinkun ei mikään muukaan tässä raskaudessa ole mennyt..
istukka oli oikeassa paikassa ja näytettä yritettiin ottaa kahteen kertaan, mutta ei saatu näytettä otettua kun kohtu supisteli niin kovasti koko ajan..
eilinen ilta meni maatessa ja kamalan kipeitä suppareita tulikin koko ilta. onneksi tänään helpottanut, mutta supistelee välillä vieläkin. lapsivesipunktio on sitten ensiviikolla jo kun viikot ei ihan paikkaansa pitänytkään..eli sikiö oli 6 päivää vanhempi.
neuvolalääkäri käynti tänään meni hyvin..paikat oli kiinni ja kaikki hyvin toistaiseksi.
nyt ei auta muu kuin odotaa mitä tuleman pitää..ei enää osaa niin nauttiakaan koko raskaudesta kun tähän asti on tullut näitä ylläreitä jo niinpaljon et en osaa edes ajatella asiaa loppuun asti.
taas huonoja uutisia ja valituksia joudutte kuuntelemaan :D

eipä nyt kerkeä tämän enempää..palailen huomenna taas.

jane85 ja 13+6 (14+5)

jane85 :hug: toivottavasti ensi viikolla menisi paremmin tutkimukset! En oikein osaa mitään sanoa :ashamed:
Minun neuvolakuulumisia
paineet: 98/63
sf-mitta: 23cm
pissa: puhdas
syke: 125 ( mikä sinänsä outoa, koska neidillä ollu koko ajan yli 150 )
hb:tä ei otettu.
vauvan pylly vasemmalla ylhäällä ja pää oikealla alhaalla :D

Kaikki oli ok. Mitä nyt migreeni vieläkin vaivaa.. sunnuntaina oli migreeni ja eilen oli migreeni. Onneksi mies oli kotona niin sain heti ottaa lääkkeen ja mennä nukkuu! sillä meneekin nopeasti ohi =)

JanuLiitus ja kirppu 27+0

Halauksia jane85 Toivon mukaan seuraavalla kerralla menee paremmin!!!

Mä kävin tänään äippäpolilla sen hb:n takia. Ei siellä muuta tehty kun lääkäri kyseli kysymyksiä ja ultrasi. Nyt varmistui, että ihan varmasti on toinen poika tulossa meille taloon. Ja pää oli tosiaan alas päin ja muutenkin poika laskeutunut ja kaikki kunnossa. Painoarvioksi tuli vähän vajaa 2,2 kiloa, eli hieman käyrien alapuolella. Tosin jos jatkaa kasvua samaan tahtiin niin lääkäri arvioi pojan olevan n. 3,5 kg viikolla 40. Se tuntui vähän pelottavalta, koska esikoinen oli syntyessä vajaat 3,2kg ja tuntuu jotenkin siltä etten paljoo sitä isompaa vauvaa uskaltaisi synnyttää. Vaikka siro lapsihan tuo esikoinen oli ja synnytys meni hyvin. 3,5kg vaan on niin lähellä 4 kiloa... ;)

No mutta huomenna aamusta heti labraan verikokeisiin joissa siis selviää onko hb:n alhaisuuteen joku erityinen syy. Tosin tulokset saan vasta 1.huhtikuuta...

Mistäs päin Helsinkiä Hopeakaisla kirjottelee? Täytyy nyt jokaiselta Helsingissä asuvalta tiedustella josko joku asuis lähellä meitä. :)

Voi jane85, tsemppiä noiden tulosten odotteluun.. miten pitkään menee että ne valmistuvat?

Tänne ei erikoisempia; tytöt ja vauva melskaavat niin että kämppä tärisee :LOL: Nukahtaminen alkaa olla työn ja tuskan takana, kun olen aina ollut sellainen mahallaan nukkuja ja nyt ei kunnolla pysty olemaan ees kyljellään kun tuo vauva on tosiaan asettunut taloksi hienosti viistoon :headwall: Ja pissarakko on välillä lujilla, kun kaveri nyrkittää...
mutta muuten on siis kaikki loistavasti, mitä nyt harjoitussuppareita alkanut tulemaan aika tiiviisti ja ihan levossakin :/ (pikkusen jänskättää, etteivät vaan avaa paikkoja, kun kakkosestakin olin 8cm auki synnärille mennessä ja ne supistukset eivät tosiaan olleet mitenkään kivuliaita...)

Tänään lähdetään miehen kanssa vihkisormusostoksille; saas nähdä minkälainen rinkula valikoituu, vai täytyykö tehdä uus reissu myöhemmin...( minä ja mun tiukat kriteerit :whistle: )

äippä ja nytty rv 32+2 :heart:

äippä 84 eli tuloksien saamisesta ei ole mitään tietoa vielä kun sitä itse näytettä ei saatu otettua..mutta ensi viikolla on lapsivesipuntioon aika ja niiden tulosten odottelu vie sen 2 viikkoa.. eli ainakin kolmen viikon epätietoisuus edessä..
neuvolalääkärin mukaan supistukset sen biopsian jälken ei ollut ainakaan avannut paikkoja eli toistaiseksi kaikki ihan hyvin.. :)

onnea vihkisormusostoksille :) toivotaan että löytyy mieluinen :xmas:

jane85 14+0 (14+6)

Täällä lähdetään varmaan viimeistään yöllä ku on koko päivän supistellu kivuliaasti ja ne jatkuu edelleen ja kovenee koko ajan.
Väli on edelleen vaihteleva, viimesen tunnin sisällä väli 8-5min.
Mutta sain siis sen synttärilahjan luultavasti (Huomenna 23v.)

Onnittelut jakautuneille ja tsemppiä kärvistelijöille!

Suvitus+vauva 40+6 (huomenna alkuperänen laskettu aika)

hyvää pääsiäistä kaikille!! ja Onnea suvitus synnytykseen, tämä taitaa tulla jo liian myöhässä mutta onnea nyt kuitenkin =) tulehan kertomaan kuulumisia kun pääsette kotiin vauvan kanssa.
tänään ollaan shoppailtu ihan kunnolla tytön kans :) koko päivä kaupungilla kierrelty..kivat housutkin löyty jotka menee koko raskauden ajan vaikka ei mitkään mammahousut olekaan. :)
täällä taitaa porukka olla pääsiäisen vietossa kun on ollut niin hiljaista :)

jane85 ja 14+2 (15+1)

Meille syntyi pieni poika ihanuus äidin syntymäpäivänä 22.3. klo. 9:38, viikkoja oli tasan 41. Mittaa oli kertynyt 3760g, 51cm ja pää 36. Ihana tummatukkainen pörröpää asteli koko perheen sydämiin ja isosisko on innoissaan hoidossa mukana. On tää vaan jotain niin superihanaa :D

Mukavaa odotusaikaa kaikille!!

Nyt jatkamaan arkea :saint:

Suvitus+poikanen 1vrk

Tsädää! :D
Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena, toivottavasti ei enää kauan. Huomenna alkaa 39+0 :) :)
Kovasti kärvistellään... :ashamed: Välillä supistelee ihan hirveästi ja välillä on niin hiljaista kuin huopatossu tehtaalla. Kovasti odotetaan, että tämä "Toukka" syntyisi... :heart:
Ihanaa kuulla/lukea että niin moni on vauvaantunut! Onnea vaan kaikille, nyytin saaneille! :flower: Tässä odotellaan kovasti tytön kanssa koska saadaan vauva meidän perheen arkeen mukaan. :LOL:
Kovasti vitsailin, että syntyisi tällein pääsiäisenä, "pikku tipuna". =)
Mutta toistaiseksi on sellanen olo, että se on niin tiukasti tuolla sisällä ettei halua edes tullakkaan ulos. Voisi pikku hiljaa, valua ulospääsyn kohdille. :D
Meillä alkoi viime yönä "luultavasti" pikkuinen räkä tauti, tuolla esikoisella. Koko yö meni siinä itkun tihrustelun kuulemisella.Itse nukuin niin pieniä pätkiä, ettei niistä oikein ollut mitään iloa. Ja nyt väsyttää ihan pirusti. Kovin oli illalla vielä energinen, mutta itku oli vaikerroista ja ääni nuhan kuuloista. :snotty:
Toivottavasti menisi nopeasti ohi. Onneksi isännällä alkoi 5 viikon loma!!! B)
Porukalla odotetaan että pikkuinen syntyisi. ¨Mutta taas tuo neiti kaipailee äitiä tuonne sängyn luo, niin kauhean kipeän kuuloisena... :( Äiti menee, ja sitten kaivaudun tuonne sängyn pohjalle! :D
Palamisiin! :) Öitä vaan kaikille! :hug:

Onnea suvitus :flower:

Missmama: Läytyi sopiva sormus.. ja ette usko, se oli se ensimmäinen ja ainoa jota edes sovitin :heart: :heart: edes kokoa ei tarvinnut vaihtaa... myyjäkin totesi, että se oli todellakin odottanut juuri minua =)

Palailen huomenna tarkemmin juttusille=)

äippä ja nytty rv 32+6 :heart:

Yhteistyössä