Alle 25v. ensiodottajat

Hiphei vain tähänkin pinoon!

On taas aikaa vierahtänyt, kun tänne olen viimeksi kirjotellu... taidatte taas olla vähän, että kukahan toi on :D

On vain aika vierähtäny, kun paikkakunnan vaihto ja muutto on käsillä, ja siinä samassa työpaikan vaihdos. Tosin muutto tekee mut iloiseksi, kun tulevaan asuntoon saan vihdoin hiukan sisustaa, joten sitä on ollut kiva suunnitella. Ja aivan ihanaa on päästä tästä vanhasta kerrostalokaksiosta! Tää on oikein opiskelija-boksi, ettei tähän oo jaksanut panostaakaan. Uusi asunto on 4h+k+sauna ja reilu vuosi sitten remontoitu, ja rivitalo! Iih! Saan oman pikkuruisen pihan! :D suunnittelin jo laittavani pari riviä lehtisalaattia ja herneitä kasvamaan, thih. Ja vauvan huoneen sisustuskin on jo selvillä!

Hui, kun oli omanapaista... :ashamed:

flipi onnea ultran kuulumisista! Meilläkin se oli muutama viikko sitten ja pikku-ukkohan meillekin on tulossa! Oonkin sen jälkeen sortunut ostelemaan jo pojan vaatteita, tänään viimeksi. :)

Jaahas, mutta mies kosiskelee lenkille, paras kai mennä, että hetki sitten kahvin kanssa vetämäni kakkupala ei jämähdä kroppaan. :)

Jaksamisia joka masuun!

suhveli + jätkä 22+6
 
Onneksi olkoon flipille pojasta! |O

Poitsu se on meillekin tulossa. :D

Ajatella, että jos hän sattuis syntymään vaikka nyt, selviäisi hän hyvinkin todennäköisesti jo keskoshoidolla (jotain 90% varmuudella). Mutta parempi vaan, että asustelee vielä tuolla massussa täysi-aikaiseksi =) Eli vielä ainakin 10 viikkoa.


 
Uppista! Pino takas ihmisten ilmoille! :)

Mitkäs on voinnit kaikilla? mä oon nyt vähän pihalla, että miten pitkällä kaikki täällä kirjotelleet on, vaikkakin pari on meidän syysmassukoista tuttuja ja melluli jo mukavan pitkällä! :)

Oma vointi on ihan hyvä, lonkkasärkyä (ilmeisesti issias) ja hengästymistä teeveetä katsellessa lukuunottamatta :D niin ja kivuttomia supistuksia.

Lämpösiä säitä odotellaan, ja muuttoa.

suhveli 24+0
 
hiphei,
täällä tänään aurinkoista, parin päivän hormonihöyryämisen jälkeen :LOL:

varattiin just 4d-ultra kesäkuun alkuun, halutaan päästä taas kurkkimaan masuasukkia, onko muut käyny tai menossa?

Vauveli on ruvennu rällästämään niin etten illalla meenaa unta saada ja eilen näky potkut masun päälle :D mieskin tunsi ekaa kertaa. Miten muilla, millä viikoilla potkut tuntunu/näkyny/muutkin tuntenut?

Aurinkoista toukokuun loppua B) , nyt pitää lähteä ulos nauttimaan!
 
ihana kun aurinko paistaa! täällä tänään tasan 29 vkoa eli 30-viikolla jo ollaan! tuntuu ihan hassulta et kohta enää kymmenisen viikkoa raskausajasta jäljellä kun välillä tuntuu et ihan vastahan sitä niitä viivoja siinä testissä pällisteli:) meidän steve on kyllä reipas poika, semmosta tulitusta tuntuu päivittäin et välillä oikeen kipeetä käy. silti joka potku on rakas :heart: mulla liikkeet tuntu ekan kerran viikolla 17, ulkopuolelle tuntui viikolla 19 ja 22 näkyi.

meillä oli tällä viikolla eka perhevalmennus, ihan kivalta ja tarpeelliselta vaikuttaa vaikka meillä sillätavalla hankalaa kun mies ei ole suomalainen niin hänestä luonnollisesti tuntuu ettei voi samalla tavalla ottaa osaa.

mukavaa viikonloppua kaikille, nauttikaa auringosta!
 
Olen 20-vuotias turkulainen nainen,odotan ensimmäistäni.Ja on aivan selvä poika,selvisi vasta viikolla 25+5... Nyt rv 30+3. Raskaus tähän mennessä sujunut hyvin.Vauva liikkuu erittäin paljon,potkii kylkiluita.Tässä vaiheessa rupeaa jo synnytys jännittämään,joka yönä näkee unta synnyttävänsä.Toivottavasti kaikki sujuu hyvin 10 weeks to go ..
 
Heips!
Onko täällä tamperelaisia nuoria odottajia?
Minä pian 21v ja avomieheni 21v asutaan tampereen tammelassa. Esikoista innolla odotellaan nyt viikkoja 20+5.
Alle vuosi ollaan asuttu täällä ja ystäviä kaipailisin!

Meillä oli kaupungin tarjoama rakenneultra rv 19+6 ja siellä se pikkuinen uiskenteli, hyvin oli kasvanu ja painoarvioksi saatiin 319g :heart:
Hirveästi potkii ja tuntuu välillä että väkisin tunkee nahan läpi ulos :)
Mitäs mieltä olette: Ultrassa täti sanoi että ei pysty sanomaan sukupuolta koska vauvan jalat oli koukussa ja napanuora vähän edessä, oli siis täti ensin tosi jyrkkästi sitä mieltä että ei pysty mitään veikkaamaan, MUTTA sitten yhtäkkiä mainitsi sanan POIKA ja lisäs kyllä heti perään että ei halua antaa minkäänlaista arviota ettei tule pettymystä. Selitti vielä että usein tyttövauvoilla syntyessään on niin turvonneet häpyhuulet että voisi luulla kiveksiksi...MIKSI ihmeessä tuo täti mainitsi sen poika sanan jos ei olisi jotain kiveksien kaltaista siellä nähnyt?!?!?!
Ollaan menossa kyllä 4D ultraan että kyllä se vielä varmistuu mutta jäi vaivaamaan:)

Jenni ja toukka 20+5
 
Höh! Meidän pino oli pudonnut tuonne monen sivun päähän. Missäs kaikki masut oikein luuraa..? Nostetaanpas pinoa vähän...

Keskiviikkona neuvolassa lääkäri huomas, että mul on jotain muutoksia tapahtunut kohdunsuulla..vissii paikat alkanu jo vähän aukeilla. Ilmeisesti mul on sitten jotain suppailuja ollut, en vaan ole niitä itse kauheesti tiedostanut... :eek: Nyt oon sitten saikulla äippäloman alkuun eli kesäkuun loppupuolelle. Pitää kuulemma ottaa rauhallisesti eikä saa tehdä mitään raskasta. Eihän me haluta, että vauva nyt ihan viel kuiteskaan syntyy, ku vast rv 30. Vielä jos vaaveli 7 viikkoa malttais odotella :LOL: Aikaisintaan sit saa luvan tulla...
 
Melluli, miulla sama juttu - kohdunkaula sentillä lyhentynyt ja pehmentynyt oli rv 27+6, kun suppailujen takia menin lääkärin ja sieltä äitiyspolille..:/
En kyllä saanut sairaslomaa äitiysloman alkuun saakka, vaan 2 viikkoa kerrallaan.
Nyt koitetaan ottaa iisisti, ettei vauva vielä syntyis..:( Tilannetta seuraillaan kuitenkin nyt.
Tiistaina olis tasan 30+0 ja olo alkaa olla sen mukainen ja masu tiellä.
 
heipsan tännekin! eilen oli neuvola, nyt niitä alkaakin olla kahden viikon välein. mukavaa minusta kun meille sattu tosi mukava ja nuori täti. kaikki oli hyvin ja painoa on nyt ekaan neuvolakäyntiin verrattuna tullut semmonen reilu 12 kiloa. oon tosi tyytyväinen kun olen kropaltani semmonen et helposti lihon mut sit helposti laihdunkin jos vain vaivaudun tekemään asialle jotankin. olin ihan varma sillon alkuraskaudessa että paisun ainakin 20 kiloa mut nyt on kyllä hyvä fiilis vaikka kyllä sitä painoa vielä varmasti tulee lisää. toisaalta kiva odottaa näin kesällä kun ei sillätavalla edes haluta kauheesti vetää ruokaa naamaan kun on ulkona lämmin. jospa se vähän hillitsee painonnousua myös. vauvan sykkeet oli 150 ja on kääntynyt raivotarjontaan, kiva nyt kun tietää miten päin se suurinpiirtein siellä on niin voi mukamas silitellä selkää tai jalkapohjia mahan läpi:)

miten täällä muiden odotus sujuu? toivottavasti kaikilla on asiat hyvin!

jaha, taidampa lähteä nauttimaan lämmöstä!

salamanteri&steve 30+6 :heart:
 
Kaikki kivasti ja papu potkii satunnaisesti. Kaikenlaista raskausvaivaa löytyy vaikka muille jakaa. Rakenneultraan puoltoista viikkoa ja oon ihan täpinöissä :heart: Nyt juomaan kuppi suklaa cappucinoa nii ajatus rupee kulkee.

Rinzessa ja papu rv.18+1
 
Mulla alkaa perhevalmennus vasta elokuussa. Olis kiva sit kuulla millasta siel on ja sillei :saint: . Mulla niin mukavan seesteistä aikaa tässä et oikee ihmetyttää :eek: Kattelen läpi lukuisat vauvanvaatteeni ja kuuntelen lastenlauluja ja laulan papulle :heart: eli olen sekoamassa :whistle: Huomenna tulee mun äiti 41v. hiplaa mun kanssa näit vaatteit, ku se ei oo nähny mitä kaikkee mul on :heart:

Masussa ollu nyt aamuyöstä asti sellanen olo, et menkat alkaa :( epämukavaa, mistähän vois johtuu?

Rinzessa ja papu rv.18+3
 
Joo se semmoinen pieni menkkamainen olo on ok. Sit jos se tunne on kovin voimakas, voi ne olla myös supistuksia. Pääasia, ettei ne oo mitään kivuliaita, eikä mitään epämääräistä vuotoa tuu.

Nii ja valmennuksesta... Se nyt vaan tosiaan oli semmoista parin terveydenhoitajan/kätilön luennoinnin kuuntelemista. Apunaan heillä oli piirtoheitin ja videot. Aiheina oli just loppuraskaus ja synnytykseen valmistautuminen, asiaa isäksi tulemisesta, synnytyksen vaiheet, kivunlievitys, synnytyksen jälkeinen aika, katottiin synnytys-video, asiaa vauvan hoidosta, imettämisestä, vanhemmuudesta ja parisuhteesta... Tapaamisia oli meillä ainakin kolme noin 1h 30min kestäviä. Sitten halutessaan pääsee tutustumiskäynnille omaan synnytyssairaalaan.
 
Huomenna hakee uudet vaunut ja sain myytyä toiset uudet :saint: Pyörryttäny koko päivän, hullua. Ja papu on tänää ollu hissuksee, ei oo muksauttanu tänää ku pari kertaa.

Mun pää on niin pehmenny, et kuuntelin tänään taas vaihteex lastenlauluja ja lauloin papulle :whistle:

Rinzessa ja papu rv.19+2
 
Heips vaan kaikille!

Ei ole kukaan tänne kirjotellut pitkään aikaan..
Aattelin ilmoitella, että meille syntyi poika 7.5 Painoa oli syntyessä 3520g, ja pituutta 50cm. Meni tuo raskaus 15 päivää yli lasketun ajan, mutta ei silti ehditty käynnistää synnytystä, kun ihan itekseen päätti poika maailmaan tulla. (Samana aamuna olisi se käynnistysaika ollut) :)

Viime lauantaina oli nimenantotilaisuus, ja nimeksi "Nöttöselle" tuli Nooa Eemil Viljami.

Zemppiä teille kaikille odotukseen. Kyllä se palkitaan!!! :D :hug:

elzibelzi ja Nooa melkein 2kk
 
Kovasti onnea elzibelzille ja koko vauvaperheelle! :flower:

Sitä alkaa jo pikkuhiljaa ittekin toivomaan, että jotain alkais kunnolla tapahtuun... Mut josko sitä vielä muutaman viikon jaksais ootella :D Toisaalta taas mulle saattaa tulla ikävä tätä vauvamasuani... Noh, uutta perään sitten, jos niin käy :LOL:

 
onnea elzibelzille myös täältä! :flower:

kyllä juu alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että vois se vauva jo kohta syntyä! vaikka on saanu koputtaa puuta moneen otteeseen kun koko raskausaika on mennyt niin hyvin ja ilman sen suurempia vaivoja niin alkaa tämä ruho painaa jo niin että kiva olis saada pieni tuolta masusta tähän viekkuun:) mies on ihan täpinöissään, joka päivä kyselee että millon se saa syntyä ja kunhan se 37 vkoa tulee täyteen niin oon sanonu sille et sit saat alkaa vakuuttelemaan masukkia että saa tulla ulos millon vaan:D

masu ei täällä ainakaan oo laskeutunu mihinkään, poitsu on ollu kyllä rt:ssa jo monta viikkoa mutta neuvolassa keskiviikkona täti meinas et vielä pää liikkuu eikä oo minnekkään syvälle painunu. mulla lonkat venyy nyt hirveesti, joka päivä tulee välillä huuto suusta kun tuntuu siltä että joku repis jalkoja irti muusta kehosta mutta hyvä vain, jospa nuo paikat vähän leviäis niin ei sitte olis ihan riekaleina synnytyksen jälkeen:) eilen oli aika voimakasta menkkamaista jomotusta ja tuli myös sukkapuikkokipuja, saa nähä lääkärineuvolassa 15. pvä et onko kohdunsuulla mitään tapahtunu.

kyllä se vaan saattaa olla kummallista sitte ku vauva onki siinä vieressä ja maha onkin tyhjä. äiti kerto että hällä meni vähän aikaa tottua siihen että yhtäkkiä ei tuntenutkaan liikkeitä enää, sanoi että se hämmensi ja vähän teki alakuloiseksikin olon vaikka tiesikin että se masukki on nyt siinä ulkopuolella. ymmärrän kyllä enkä yhtään ihmettele että siinä saattaa jokunen tovi vierähtää että tottuu taas uuteen olotilaan ja siihen että ei olekaan enää raskaana. satuin kattomaan yhen jakson siitä norjalaisesta kätilöt-sarjasta ja vaikkakin kyseisessä jaksossa se synnytys oli aika hurja, mulle tuli silti vain lähinnä semmonen olo et pääsispä pian itekki tuohon hommaan. mietin monesti että onkohan mussa jotain vikaa mut toisaalta mielummin kai sitä odottaa synnytystä kun pelkää sydämensä pohjasta, olen tosi onnellinen että kuulun tähän ensimmäiseen ryhmään. on varmasti tosi raskasta jos on paha synnytyspelko kun varmasti vain joka tuutista kuulee että "kyllä se siitä, et ole ensimmäinen joka siitä on selvinnyt, se on äkkiä ohi..."

mulla vuotaa tissit jo vaikka kuinka, on jo pari kuukautta. torstaina kun oli hellepäivä tuntu että ei lopu se maidon tulo ollenkaan. no jospa se olis sen merkki että ei tulis imetyksen kanssa sen suurempia onkelmia:)

noniin miepä lopetan tän romaanin kirjottelun:D

salamanteri&steve 35+2 :heart:
 

Yhteistyössä