onnea elzibelzille myös täältä! :flower:
kyllä juu alkaa pikkuhiljaa tuntua siltä että vois se vauva jo kohta syntyä! vaikka on saanu koputtaa puuta moneen otteeseen kun koko raskausaika on mennyt niin hyvin ja ilman sen suurempia vaivoja niin alkaa tämä ruho painaa jo niin että kiva olis saada pieni tuolta masusta tähän viekkuun
mies on ihan täpinöissään, joka päivä kyselee että millon se saa syntyä ja kunhan se 37 vkoa tulee täyteen niin oon sanonu sille et sit saat alkaa vakuuttelemaan masukkia että saa tulla ulos millon vaan
masu ei täällä ainakaan oo laskeutunu mihinkään, poitsu on ollu kyllä rt:ssa jo monta viikkoa mutta neuvolassa keskiviikkona täti meinas et vielä pää liikkuu eikä oo minnekkään syvälle painunu. mulla lonkat venyy nyt hirveesti, joka päivä tulee välillä huuto suusta kun tuntuu siltä että joku repis jalkoja irti muusta kehosta mutta hyvä vain, jospa nuo paikat vähän leviäis niin ei sitte olis ihan riekaleina synnytyksen jälkeen
eilen oli aika voimakasta menkkamaista jomotusta ja tuli myös sukkapuikkokipuja, saa nähä lääkärineuvolassa 15. pvä et onko kohdunsuulla mitään tapahtunu.
kyllä se vaan saattaa olla kummallista sitte ku vauva onki siinä vieressä ja maha onkin tyhjä. äiti kerto että hällä meni vähän aikaa tottua siihen että yhtäkkiä ei tuntenutkaan liikkeitä enää, sanoi että se hämmensi ja vähän teki alakuloiseksikin olon vaikka tiesikin että se masukki on nyt siinä ulkopuolella. ymmärrän kyllä enkä yhtään ihmettele että siinä saattaa jokunen tovi vierähtää että tottuu taas uuteen olotilaan ja siihen että ei olekaan enää raskaana. satuin kattomaan yhen jakson siitä norjalaisesta kätilöt-sarjasta ja vaikkakin kyseisessä jaksossa se synnytys oli aika hurja, mulle tuli silti vain lähinnä semmonen olo et pääsispä pian itekki tuohon hommaan. mietin monesti että onkohan mussa jotain vikaa mut toisaalta mielummin kai sitä odottaa synnytystä kun pelkää sydämensä pohjasta, olen tosi onnellinen että kuulun tähän ensimmäiseen ryhmään. on varmasti tosi raskasta jos on paha synnytyspelko kun varmasti vain joka tuutista kuulee että "kyllä se siitä, et ole ensimmäinen joka siitä on selvinnyt, se on äkkiä ohi..."
mulla vuotaa tissit jo vaikka kuinka, on jo pari kuukautta. torstaina kun oli hellepäivä tuntu että ei lopu se maidon tulo ollenkaan. no jospa se olis sen merkki että ei tulis imetyksen kanssa sen suurempia onkelmia
noniin miepä lopetan tän romaanin kirjottelun
salamanteri&steve 35+2 :heart: