Alle 25v. ensiodottajat

Otin yhteyttä ratsastusopettajaan ja terveydenhoitajaan. Molempien mielestä voi jatkaa ratsastusta ainakin näin alkuvaiheessa, jos on ratsastanut aiemminkin. Th sanoi, että ratsastus ei kuulemma vaikuta alkioon, koska se on niin hyvässä suojassa kohdussa. Kuulemma mitään uutta "riskiharrastusta" ei kannata aloittaa, eikä esim. lisätä tahtia. Ratsastuksenope sanoi, että asiakkaat on lähes poikkeuksetta ratsastaneet 4.-6. kuulle ja kaikki liikunta on hyväksi, mikäli ei ole riskiraskaus. Ajattelin nyt käydä tuon kortin loppuun (mulla on vielä n. 4 kertaa jäljellä ) ja katsoa sitten uudestaan. Vauvan hyvinvointi on tärkein. Enkä tiedä, pystynkö edes enää rentoutumaan siellä selässä, vai pelkäänkö koko ajan putoamista ym..
 
Jive- --> Kannattaa pyytää hevonen, jonka selästä ei tule alas ainakaan kovin helposti. MInä ainakin suosiolla pyysin laiskimman ja vanhimman mitä tallista löytyy ja tein kaiken muuten normaalisti. Puomiharjoitukset tein (suhteutetulla välillä) jossa tuli hyppyä, mutta varsinaisia esteitä en sitten menny. Tottakai sitä jännittää, mutta varmasti se ope ottaa sen huomioon.
 
Viime yö oli kamala :( Mennessäni nukkumaan niin samantien tuli hullulla paineella oksennus ja kunnolla tulikin. Onneksi oli pahoinvointiajoista jäänyt ämpäri sängyn viereen. Hyvä, että kerkesin tähdätä ämpäriin niin vauhdilla se tuli ja mä ihan järkytyin, että mitä nyt... :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rinzessa:
Viime yö oli kamala :( Mennessäni nukkumaan niin samantien tuli hullulla paineella oksennus ja kunnolla tulikin. Onneksi oli pahoinvointiajoista jäänyt ämpäri sängyn viereen. Hyvä, että kerkesin tähdätä ämpäriin niin vauhdilla se tuli ja mä ihan järkytyin, että mitä nyt... :eek:
hui kamala! onneks en oo oksentanu vielä kertaakaan (koputan puuta), vaikka muuten on ollu yökötystä ja etomista... toivottavasti ei toistu!
 
Siis mä en nyt ymmärrä et mikä mul on, siis tietääks joku voiks se pahoinvointi alkaa uudelleen, koska mua taas kuvottaa ja sydän hakkaa hulluna, tää on ihan hirveetä. Sit alavatsa on kipee, ihanku menkat alkas :eek:

Rinzessa ja Papu rv.12+1
 
Rinzessa hyvin voi alkaa myöhemminkin oksentelu!
Riippuu niin paljon siitä miten ragoi niihin hormoneihin jotka huimasti lisääntyy...
Mulla oli huono olo varmaan jonnekin viikolle 16asti ja taas työkaverilla alkoi vasta siinä vaiheessa pahoinvointi ja pöntön halailu...

Ä-pakkauksen kuvat oli tullut kelan sivuille ja ainakin minä tykkään kovasti! Olishan voimakkaammat värit ollut kivoja mutta neutraali on parempi kun ei voi kaikkia miellyttää kuitenkaan.

Ihanaa kun tulee taas viikonloppu :heart:
Tiistaina pääsee taas neuvolaan kuulemaan tuomion painosta ja muustakin...

Tini+Pingu rv 21+2
 
neitiperho
On hyvinkin mahdollista että pahoinvointi alkaa uudestaan. Oli mullakin myöhemmillä viikoilla aina hetkittäistä sellasta.
Varhaisultrassa kävin 9+1 viikolla ja siellä pikkunen aika hyvin jo näkyikin.

Mitäs vielä...niin liikkumisesta. Yleensä perussääntö, että kaikkea mitä olet ennenkin tehnyt voit huoletta jatkaa niiden tekemistä edelleen. Uusia harrastuksia ei kehoteta aloittamaan raskauden aikana. Muutenkin liikkumista runsaasti tulee harrastaa, mutta kohtuudella. Itse siis olen noudattanut linjaa, että kaikki mikä tuntuu hyvältä niin teen. Heti jos jostakin ilmenee kipuja esim. kun olen lenkillä tai jumpassa keskeytän tai ainakin rauhotan hetkeksi ja yritän uudelleen. Jos kipu alkaa uudestaan lopetan siihen. Turhaa sitä alkaa ihan hirveesti kaikkea varomaan. Tietty muistan sitä itsekin alkuu tehneeni, mutta silti. Jos et hirveästi itseäsi yli rääkkää niin et myöskään voi vaikuttaa siihen miten raskaus etenee. Ikävä tosi asia.

Mutta jakselkaa odottajat ja pitäkää huoli itsestänne ja nauttikaa auringosta :wave:

Neitiperho+Iines 24+2
 
Kyllä! 4 vko edellisistä tuli täyteen ke, tein testin tiistaina. Oireet alko jo vkl, siksi epäilinki oliko edelliset menkat oikeat mutta olivat ne. Kannattaa ottaa sillä herkemmällä testillä jos tekee tosi aikasin, niin näkyy plussa varmemmin.
 
Mutta kun mun käsittäkseni pahoinvointi loppuu just siks yleensä tässä vaiheessa et sitä keltarauhashormonia rupee taas erittyy paljon ni outoo et vois alkaa uudelleen paha olo :/ *kiiruhtaa katsastamaan uuden äitiyspakkauksen*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Inkaliina-83:
ihmetytti vaan hiukan tuo että nyt jo testissä näkyy ihan kunnon viivat.
Teitkö millä testillä? se herkkyys on 10 tai 25 hgcl jtn.... löytyy selosteesta tms.. tuo kymppi siis herkempi. tein ensin sillä ja seuraavana aamuna kaksvitosella. ja siinä ei tullu viiva niin nopeesti.
 
jos on ollut epäsäännöllinen kierto niin voihan raskaus olla pidemmällä, kun luulit ja esim.edelliset menkat olleet vaan tyhjennysvuoto vaikka oisitki ollu jo raskaana? Ja sehän on kai ihan hyvä, että erittyy runsaasti hormonia niin pysyy vauva matkassa ku hormonia riittää.
Ja mä tykkäsin kovasti tosta ÄP:stä oranssista en tosin tykkää, mut muuten oli ihana. Ja mä oon nyt jo ostanu ennenku tiiän sukupuolta niin aika paljon vaaleenkeltasia asuja :heart: ku ne voin kuvitella kumman päälle vaan :heart:

Ja sit sillon ku mä tein ekan negan nii se oli se herkin... en nyt muista merkkiä ku oon testaillu nii monil, mut sen piti näyttää jo ennen kuukautisia nii tuli nega, kun testasin kun kuukautiset oli päivän myöhässä ja sit ku olivat neljä päivää myöhäs nii ostin vaa jonku ihme liuskatestin mikä kastetaan virtsaan, ei siis voinu tehä virtsasuihkussa niin siihen rävähtikin sitten heti ne viivat, että kummallinen on naisen keho ja nuo hemmetin elämän muuttavat tikut :LOL:
 
Olipahan hyödylliset messut!!! Ostin sitten messutarjouksesta iiihanat yhdistelmät :heart: ja sieltä sai hamstrattua vaippoja ja liivinsuojuksia yms.muuta hyödykästä :p Oli kivat messut, vaikkakin niitä rattaita oli siellä niin paljon, ettei oikee likkumaan mahtunut.
http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=94_218&products_id=436 tuollaiset ostin yhdistelmätarjouksena 446egee ja alennusta tuli 20% mikä on varsin tuntuva jo isossa summassa. Ajattelin valita väriksi punaisen värin. Menen niitä kauppaan sitten vielä pällistelemään, mutta maksoin käsirahan. Eli yhdistelminä siihen sitte kuulu vaunukoppa ja ratasistuin ja noi oli niiiiiiin kätevät ja ihanat kun siellä niitä kokelin, että valitsin ne tulevan pikkuisen menopeliksi.
 
moikka taas! tervetuloa kaikki uudet ja onnea!
rinzessa pahoinvoinnista; mulla just silleen et alkuun ei mitään ja sitte monta viikkoa putkeen yrjöilyä, en aina ees vessaan kerinny, nyt vähän hellittää, mut vieläkin oksentelen sillontällön :x
Kivat noi vaunut, ite osti bugaboo frogit, ku saatiin tutulta käytettynä, sisko tuo ne kesällä atlanttin takaa. Ne on kuulema tosi hyvät ja systeri meenas ne jo multa viedä, joutu sitte ostaa omat :LOL:

Meijän mussu myörii ja välillä potkiikin jo, rakenne ultraan mennään 6.5, ootetaan jo innolla josko saatais sukupuoli tietää :D

winix ja mussu 17+ 4
 
[/b]Rinzessa ihan hyvin on lähtenyt sujuu mitänyt ensin lääkärit luuli sitä joksikin vakavaksi vatsa taudiksi eikä edes tajunnut tehdä testiä mulle kunnes sitten kuukauden päästä mä sanoin et tehkää se testi...ja plussaa oli....sit kun olin siinä viikolla 9 jouduin yks yö ambulanssilla meilahdennaistenklinikalle verenvuodon vuoksi...onneksi hätäultras näkyi sit et kaikki olikin kunnossa...ihan itku tuli kun näin vaavini ekan kerran....
 
Heippa!
Olen 24- vuotias esikoisen odottaja, ja ajattelin nyt pinoutua tännekin. Viikkoja on nyt 8+5 ja la 2.12. Mies on samanikäinen mun kans. Mun kavereista ei ole kuin kahdella vasta vauvat, joten olen ajatellut olevani jotenkin jyvinkin nuori odottaja, mutta sitten tajusin, että tähänkin pinoon ikää häthätää riittää :D
Opiskelut on vielä kesken, mutta se ei kyllä huolestuta. Ei, vaikka mieskin on opiskelija, joten rahaa ei juuri oo tulossa, mutta me ollaan hyviä tulemaan vähällä toimeen, ja säästöjä on jkv.

Tsemppiä kaikille nuorille ja "oikeasti nuorille" odottajille :)

Ineli
 

Yhteistyössä