Alle 25v. ensiodottajat

voi MILLOIN tämä närästys ja etominen loppuu?? Huomenna rv 6 (kirjoitin siis väärin tuohon ekaan viestiini) ja nälkä on yleensä vaan aamupäivällä, mutta kun saa ruuan eteen niin alkaa etoa. Iltapäivästä alkaa sitte närästää ja syödä täytyy väkisin plus alle piimää jos ei halua kunnon vatsahapposhowta... Mutta toisaalta, ennemmin tämä kuin oksentelu... :p
 
Moikka :)! Minä voisin ilmoittautua tähän pinoon. Ikää on 23 vuotta ja esikoinen tulossa =)!! Nyt vasta rv 4+2. Mulla ehkä selvin oire on välillä ilmaantuvat kovat krampit alavatsalla.. Onneksi nuo krampit kestää vain muutamia sekunteja :). Soitin gynelle ja sovittiin varhaisultra päälle kahden viikon päähän, jolloin viikkoja 6+2. Sanoivat, että nuo viikot riittää, tiedä sitten.. Olo on yllättävän rauhallinen, tuossa pari päivää sitten stressasin jo ihan kunnolla, kun haalean plussan jälkeen viiva haalenikin.. Johtuikin sitten vain päiväpissan vähäisestä hormonimäärästä :). Seuraavana päivänä oli jo selvä plussa =).
 
Annukka84, minä harrastan ratsastusta kerran viikossa. Olen miettinyt samaa, että voiko ratsastusta jatkaa kuinka kauan ja mitä esim. putoaminen voi aiheuttaa. Kuulemma omien tuntemusten mukaan voi jatkaa pitkällekin, ainaskin rauhallista ratsastusta. Mua pelottaa lähinnä se, että entä jos lennän pahasti hevosen selästä ja sikiölle sattuu jotain. Täytyy jutella asiasta neuvolassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tinii:
Mulla ainakin kaveri jolla on oma hevonen sai jo heti alkuraskaudesta ehdottoman kiellon ratsaille! Kannattaa kovasti kyllä kysellä tuosta asiansa osaavilta sillä kuulemma yks pahimmista liikkeistä sikiölle tuo 'rytke' :|
Täytyy ottaa ekaksi yhteys rats.opettajaan. Googletin asiasta ja moni kertoi jatkaneensa suht pitkällekin, mutta kuulemma riskinä on putoamisen lisäksi sekin, että juuri tuo "rytke" voi aiheuttaa istukan kiinnittymisongelmia tms.. Olisi aivan kamalaa, jos harrastuksen takia sikiölle sattuisi jotain..
 
Tinii, mä kyl oon sitä mieltä et se on kyl aika pitkälti mahdottomuus että kuukaudet paukkuis eri tahtiin kun mitä viikot on :LOL: Mulla paukku rikki tänään raskauden eka kolmannes :whistle: oon aika fiiliksissä nyt annan ittelleni luvan olla oikeesti raskautuneena :whistle: ihana olo, kun se ultra tätikin sano, et parin päivän päästä voin huokaista, että sen jälkeen harvoin enää tulee mitään ongelmia :D Ja tarkastin noi viikkojen laskemiset että ne on juuri niin kun täällä neuvottiin eikä niin niinkun mä oon luullu...
Mulla on kohta lääkäri näiden tajuttomien pääkipujen ja vielä tajuttomampien selkäkipujen takia. Selkä on nii kipee et meinaa lähtee välil jalat alta.

Rinzessa ja Papu rv.12 ;)
 
Rinzessa, juu siis periaatteessa kaipa se kuudeskuukausi on jo täällä B) Olen vain elänyt tuon yhden laskurin mukaan ja se näyttää kuukauden vaihtuvaksi vasta la!

Tässä muuten kiva linkki jossa aikapaljon tekstiä kultakin viikolta kun yleensä nuissa on vain pari sanaa per/vk. http://www.miajoki.com/vauva.htm

Jee, kuudes kuukausi is here :heart: :heart: :heart:
 
http://www.liberovaipat.fi/Pages/Pregnant/CalendarDefault.aspx?id=3050
mä pidän tosta linkistä, mut yleensä kahlaan kaikki tollaset ku viikko vaihtuu :heart: Ja sit mul on se tän vuoden eka 9kk lehti jossa on noi samat jutut viikko viikolta et mitä äidissä tapahtuu ja mitä lapsessa ja se on kiva!
 
noista viikottaisista kalentereista; kaikissa eri painot ja pituudet per viikko ja muutenki hirveesti eroja, siis tosi paljon. ootteko löytäny jotain hyvää, vai pitääkö niistä vaan kattoa keskiarvo. mulla kans toi 9kk lehti ja se heittää kaikista eniten muista. kaipa sitä pitää vaan kattoa omaa napaa ja kunse kasvaa nyt niin vauhdilla :D
winix + mussu 17+1
 
neitiperho
Heissan pitkästä aikaa kaikille!

En edes muista koska viimeksi täällä kävin jotain höpöttämässä. Vointi täällä kuitenkin hyvä. Viikot alkaneet tasaseen tahtiin lisääntymään. Hyvä kun itekään perässä pysyy.
Tänään tuli kuusi kuukautta täyteen ja alkoi uusi viikko taas :heart: Muutenkin niin hauskaa kun nykyään selällään ollessa tuntee pikkusen missä päin masua se oikein on. Tuntuu sellaisena möykkynä ja rauhoittuu yleensä kun sitä alkaa "paijaamaan". Eipä sen jälkeen hirveesti potkikaan vaan malttaa pysyä välillä paikoillaan.

Ensi maanantaina olisi taas neuvolakin, pääsee katsastamaan pikkusta, että kuinka paljon se siellä taas on kasvanut. Mieskin meinasi lähteä pitkästä aikaa mukaan. Nähnyt kuitenkin pienokaisen viimeksi rakenneultrassa rv 18. No joo, eihän siitä tosin ole aikaa kuin vasta kuusi viikkoa.

Mutta sellaista oman navan selitystä. Jaksakaahan mammat ja intoa odotukseen.

Neitiperho+Iines rv 24
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Millon te ootte käyny(jos ootte käyny) varhaisultrassa?
Mulla viikkoja nyt kiekon mukaan 4+2 :heart:

Tuntuu että pää hajoo, ku ei tiiä viel mitää varmaksi :D :eek:
Minä kävin 4+1 ja oli liian aikaisin. Ei nimittäin vielä osannut sanoa muuta kuin hedelmöittymisajan. Kannattaa odottaa parisen viikkoa! =)
 
Vauvahaaveita --> minäkin ootan seuraavaa ultraa ihan täpöillä, koska koko ajan pelko onko kaikki hyvin. Tuossa ekassa kun ei tosiaankaan vielä voinut sanoa onko edes kohdunsisäinen. Kävin noin aikaisin oikeastaan siksi, että testi näytti plussaa jo ennen kuin kuukautisten piti alkaa ja oireet oli, eli varmistin oliko vauva kuin pitkällä (ts. oliko ed. menkat oikeat).

Tänään juuri ratsastelin ja kerran tuntui pieni pisto kohdussa, päätin heti että hyppää en (oli vielä estetunti!) ja että sunnuntaina vaan käyntiä ja sitten loppuukin minun osalta ratsastukset ja siirryn valjakkokärrien pukille.

 
Totta, ja mulla vielä kuukausi ultraan! Tämä pelko keskenmenosta on vaan menny lähestulkoon hysteeriseks, varon koko ajan kaikkea. Ehkä sitten helpottaa jos selviä ilman verenvuotoja tms sinne ultraan! Vessassaki kun käy niin paperin tutkii suurinpiirtein suurennuslasilla :LOL:
 
tasan 6! Eli vielä on kriittiset hetket...

Onko teillä ollut kellään sellasta vuotoa, että ei varsinaisesti verta kun ehkä neulanpään kokoinen alue mutta muuten tummahkoa? Tiiän että joilleki voi tulla menkatki, mutta mulle ei tullu ja nyt pitäs olla ovulaatio "normaalisti".
 

Yhteistyössä