Alle 25v. ensiodottajat

Rinzessa,
Mulla on ollut tajutonta päänsärkyä jo yli kuukauden ja lääkärissä sanottiin että niskajäniitys ja stressiperäistä ja neuvolassa taas että ihan normaalia hormoonipäänsärkyä joka monilla jatkuu jopa useita viikkoja.
Lääkettä saa syödä mutta jos jatkuu pidempään niin ei kyllä kannata päivittäin ottaa... Mäkin oon vaan taistellut vastaan ja yrittänyt lepäillä sitten kun oon siihen pystynyt...

Jaksuja!
 
täytyypä tännekin nyt sitten kirjoitella! eli oon se hyypiö, joka kävi pari viikkoa sitten ilmottautumassa joukkoon. nyt on lomat lusittu ja arki on koittanut.

olen koko alkuraskauden ollut lähes oireeton, joten nyt alkaa olemaan hieman varmemmat ajat. nimittäin masu alkaa pömpöttämään ja pikkuinen välillä möyriikin masussa, joten enää ei tarvitse oireettomuuden takia olla pelko persuksissa. alkaa jopa tuntumaan, että oon virallisesti raskaana, khiih! :)

mullakin oli pe-la kovaa päänsärkyä, mutta tänään onneksi ei ainakaan vielä ole ollut... mutta mulla oli ilman raskauttakin paljon päänsärkyä, joten katotaan mitä on tulossa...:/

jeps, mutta nyt täytyy rientää syömään pitsaa, mua on jo tovi syömään huudeltu...hups :)

suhveli rv17+4 :heart:
 
Rinzessalle :hug: Jaksamista. Paistaa se aurinko risukasaankin =) Kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Vitsi, meitä miehen kanssa huvittaa anopin kommentti, ku kerrottiin, että poika meille näyttää olevan tulossa. Kommentti oli että "Ei se mitään. Pääasia että on terve." :LOL:

Nooh...juu. :LOL:

Melluli ja Vilperi 21+3
 
neitiperho
Jaksamista sulle Rinzessa. Ei todellakaan mikään helppo juttu sulla edessä. Mutta mukana eletään ja voimia siihen hetkeen lähetetään täältä :hug:

Mulla tänää taas vähän huonompi päivä meneillään tai aamu pikemmin. Oksentu oon kertaalleen, päässä pyörii ja silmissä sumenee ja koko ajan vähän huono olo. Mietin, että tulikohan raistettua itteä hieman liikaa eilen kun olin pumpissa ja sen jälkeen lenkillä tunnin verran. Sen jälkeenkin oli jo vähän höntti olo ja pumpissa sain aikaiseksi supistuksenkin. Nyt vaan kuitenkin töissä ja pitäisi jaksaa ke iltaan asti. Saa nähdä. Onneksi Iines on tänään jo möyriny mahassa ja muistuttanut itestään.

Mutta nyt lopetan tän valittamisen. Jaksamista mammat.


 
Heippa vaan kaikille!

Enpä ole tässä pinossa paljon kirjotellut, kun lähinnä pyörin tuolla huhtikuisten pinossa... B)


Dior, me käytiin ainakin ainoastaan kunnallisissa ultrissa. Naistenklinikalla ei kysytty, että halutaanko tietää sukupuoli, joten en tiedä oisko ne kertonut sen jos oltais haluttu. Mun mielestä on ollut jotenkin kivempaa ja jännittävämpää, kun ei tiedä vauvan sukupuolta. Saa miettiä nimiä tytölle ja pojalle. :D
...Ja olishan se hirveetä, jos ultrassa olisi kerrottu, että tyttö tulee, ja sitten sieltä tulisikin poika... näinkin on nimittäin useamman kerran käynyt... sen takia kaikissa paikoissa ei haluta sukupuolta kertoa.

Mulla alkaa olla kohta jännät paikat, kun Nöttösen vuokrasopimus päättyy parin viikon päästä. Toivottavasti ei mene paljon yliaikaiseksi, sillä haluan jo oman nyytin kainaloon!!! :ashamed: :p :heart:

Jaksamista kaikille!! varsinkin niille, joilla on nyt erityisen rankkaa elämässä!! :hug:

elzibelzi ja Nöttönen 37+6
 
:x mulla hajoo pää ihan kohta, ku toi mies ei voi olla sen aikaa ees selvänä, et saisin sen jätettyy... perkule!!!! Ei ees asuta saman katon alla ja silti ottaa aivoon. Pakko purkaa tänne. Onneks mul on huomenna terapia. Luulin jo, että kun puhelimessa puhuttiin niin se ois käyny selväks, että mä en haluu olla sen kaa, mut ei. Ja en haluu jättää puhelimes, mutku en nyt voinu tänään nähä sitä ja luulin eka et se oli selvänä ja kun se halus jutella nii juttelin ja sit se taas sekos. (mun mies siis psyykkisesti tooosi sairas ja vielä alkoholisti). Elikkäs herrrrmo meneeeee :kieh:
 
Rinzessa, tsemppauksena sinulle: muista pyytää kaikki mahdolliset avut sekä raskauden aikana että sen jälkeen.. Tuli vain mieleen, kun olet kertonut omista terapioista, paniikkihäiriöistä ja tämmöisistä. Että jaksaisit sitten vauvan kanssa etkä sairastuisi esim. synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Neuvolassakin kannattaa rohkeasti jutella näistä asioista. Yksin vauvan kanssa on oikeasti rankkaa, kun se on sitä jo kaksinkin. Mutta miehesi ei selkeästikään tee hyvää sinulle ja vauvalle kertomasi perusteella, että olet oikean päätöksen tuossa jutussa tehnyt kyllä varmasti.. Jaksamisia! :hug:

Omaan mahaan ei kuulu täällä erikoisia, vauva potkii niin että maha heiluu, muita "oireita" ei tosiaan ole. Eli, mikäs tässä ollessa, voidaan nyt hyvin kun kerta vielä on mahdollista :) Helppo raskaus minulla on ollutkin tähän asti, voi kun kaikki menisi hyvin loppuun saakka!

Sukupuolikin selvisi 4d-ultrassa ja muutenkin se, että vauva on terve. :heart:

 
neitiperho
Heissan

harmittaa kyllä mielettömästi sun puolesta rinzessa. Säälittää miehes puolesta. Todellakin on haitaksi sulle ja tulevalle vaaville.

Täällä taas voidaan tänään hyvin. Juteltiin ns. työkavereiden kanssa odotuksesta tänään. Olivat ihan kauhuissaan kun näkivä mun mahan kunnolla. Eivät oikein ole sitä tajunneet tähän mennessä vaikka työvaatteiden läpikin jo näkyyn. Oli naiset ihmeissään, kuinka mä tän kokoinen tässä vaiheessa kun monet tällaisia viimeisillään. No joo tiedän...arvatkaa vaan tympiikö se välillä itteäkin.....äääääääääääääääääää
Mutta mä oon tällainen enkä muuksi muutu. Iines kuitenkin potkii tehokkaasti myös koko ajan joten kasvakoot nyt rauhassa turvassa kun vielä voi. Vaikka malttamattomana sitä syliini jo odottelenkin. Mutta vielä olisi viikkoja edessä ja odotusta..ja paljon. Tosin enää vajaa kaksi kuukautta töitä jäljellä, jiphei. Toisin sanoen noin kuusi viikkoa.

Mutta nyt taas jatkamaan töitä. Mielikin taas piristyi kun miettii vähää määrää töitä.

Neitiperho+Iines 21+6
 
Eilen oltiin nt-ultrassa ja kaikki oli ok. :)
Vauva siellä kieppu kauheeta vauhtia ja sydän löi. :heart:
Pelättiin että on nukkunut pois mutta ainakin eilen oli niin virkeä että huh poijjaat.. B)
Nyt jännitellään sitten tästä edespäin..

Mimmali ja pikkuruinen rv 11+5 (UÄ 11+1)
 
Nyt olen sitten saanut erottua siitä hullusta miehestä :D olo on huojentunut ja aika näyttää meinaako hän jatkaa kiusaamista... mutta nyt olo on mahtava ja espanja houkuttelee niin pääsee pois täältä ja saa hetken nauttia omasta olosta, äidin seurasta (äiti 41v.) ja lämmöstä. :p
 
mulla se ei lähe kyl syömällä ja on illalla vielä isompi aina ku aamul... ja ultrassa sanottiin et mulla on kohtu loivasti taaksepäin. En ole kuullukkaan mistään korusta *miettii*
Viikon olen espanjassa ja sitten joudun sinne osastolle syömään...
 
Täältä löytyy myös sydämen muotoinen bola!
Sain tulevalta isukilta ystävänpäivälahjaksi :heart:

Nyt lähen hakemaan postista turvakaukaloa ja makuupussia kun ne oli tullu tänäääääään! Iih jännittää...

Tiistaina ois rakenne ja on kyllä alkanut kauheesti pelottamaan että mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin ja meiltä viedään tääkin pieni :'(
Mut pakko kai vaan yrittää luottaa potkuihin ja dopplerin ihaniin sykähdyksiin ja oottaa tuomiota...

Tini+Pingu rv 19+1
 
hmmm, täytyy vissii googlettaa et mikä toi tollanen bola on :whistle: Tinii, hyvin se rakenne menee ja pikkunen on varmasti kunnossa!!! :heart:

muoks. juup, siis ei siinä siis muuta, kun että vauveli kuulee sen sinne kohtuun. Ja sit voi toimia rauhottavana synnytyksen jälkeen, ku vauva kuullu sen j kohdussa. Mahtaa ottaa aivoon jatkuva meteli vauvaa :LOL: kun ei hetken rauhaa ole, ku kokoajan kilisee, eihän se sit kuule mitää muuta ympäristössä... entä jos se saa siit päänsäryn tai jos se ei tykkää olla helistin korvassa kokoajan :LOL: mulla on vähän levottomat jutut ku ootan huomista matkaa niin täpinöissä :D mut noi jutut tuli siit korust eka mielee :whistle: Mä oon aatellu soittaa aina välillä vauvalle soittorasiaa, joka mul oli pienenä :heart: oon jo nyt sitä masun päällä soitellu vaikkei vauva ees viel kuule sitä, mut kai se rauhottaa mua :p
 
Me soitetaan vauvalle paljon klassista musiikkia =) Voihan se olla, ettei vaikuta, mutta ainakin itse rentoudun niin työpäivän jälkeen!

Kivaa reissua, muista olla varovainen syömisten suhteen :) Olimme itse rv 8-9 matkalla ja sainkin ruokamyrkytyksen, onneksi ei vaikuttanut vauvaan millään tavalla! Mutta kyllä säikäytti!

ananas ja waavi 22+3
 

Yhteistyössä