Alle 25v. ensiodottajat

Kiva että meitä esikoista odottavia alle 25-vuotiaita on näinkin paljon =)

Välillä kun tuntuu, että on jotenkin "outoa" että reilu parikymppinen odottaa vauvaa. Sanotaan, että "Ootpas nuori", "Nuoruutesi menee hukkaan" ym. ym. Mullekin valitettavasti on tuollaisia kommentteja pari kertaa lauottu. Siitä tulee paha mieli, kun itse niin innoissaan vauvaa odottaa. Jotkut idiootit ei vaan sitä ymmärrä ja ettei me kenenkään mielipidettä tai lupaa asiaan olla kysyttykään, että pitäisivät vaan oman mielipiteensä itsellään. Toisesta korvasta vaan ulos tuollaiset kommentit. Onneksi kuitenkin meille tärkeimmät ihmiset ovat ottaneet vauvauutiset ilolla vastaan =) Tulevat mummitkin ovat niin innoissaan :LOL:

Onnellista odotusta kaikille :flower:

Melluli ja tytsi(kö?) 19+0
 
meille on suurimmalta osin tullut vain positiivista palautetta, kerrottiin läheisille jo kun alettiin yrittämään ja sitä yrittämistä ei sitten kestänykkään kun reilun kuukauden, plussasin erittäin pitkästä vaikkakaan mulle ei epätavallisesta (yli 90 pvää) kierrosta joten esim mun vanhemmat sano sitä et no se lapsi kyllä tosiaan oli tarkotettu. ja olihan se aikamoinen tärppi kun ei mekään nyt ihan kuitenkaan joka päivä pupuiltu ja ei siis ollu mitään hajua missä välissä olis ovis:) olin ite siinä viikkoa ennen plussaa ihan varma et ei se tässä kierrossa tärppää ja odottelin vaan menkkoja alkavaksi, mies vaan oli koko ajan et oot sie raskaana, mie tiiän. yritin sitä toppuutella koko ajan ja hoin vaan et älä sano noin ettet pety ku kuitenki menkat alkaa varmaan seuraavalla viikolla mut sit seuraava viikko tuli ja alkoi ensi oireilut ja sitten pärähtikin early detectiveen kaksi viivaa:D vissiin noita miehiä pitäs aina välillä kuunnellakki :LOL:

miehen vanhemmat kun jenkkejä ovat olivat tietysti vähän sitä mieltä et miten te nyt pärjäätte kun molemmat ootte opiskelijoita mut sit ku selitti niille miten homma toimii täällä suomessa niin ovat rauhoittuneet huomattavasti. ja ollaan molemmat kyllä aika kypsiä ikäämme nähden niin varmaan se on sukua ja vanhempia myös rauhoitellut. minun isä on ihan intona ja on jo kaiken maailman kala- ja mettäreissut suunnitellu ensimmäisen lapsenlapsen pään menoksi:) mummi sano alusta asti et hyvä kun teette ajoissa lapset niin palautuu nopeammin ja jaksaa sit vielä vaikka mitä sit ku ovat lentäneet pesästä.

eihän kellään siihen ookkaan mitään sanomista, nämä asiat ovat jokaisen henkilököhtaisia päätöksiä eikö kellään muulla oo nokan koputtamista!

salamanteri+steve 19+6 :heart:
 
Mulla on käyttämättömät siksi, kun ne ostettiin sillon, kun yritettiin exän kanssa lasta ja näin nuo vaunut ja päätin, että ne tulee mun lapselle synty millon synty... ja nyt en enää haluakkaan niitä :ashamed:
 
Noista muiden kommenteista vauvauutisiin vielä: olen huomannut, että semmoiset ihmiset, jotka ovat jollain tapaa kateellisia ja omaan elämäänsä tyytymättömiä, haluavat tuottaa toiselle pahan mielen tämän ilonhetkellä. Meille ainakin tämmöinen ihminen on laukonut välillä hyvinkin negatiivisia kommentteja ihan vaan tarkoituksenaan tuottaa meille paha mieli. Meillä kun on kaikki asiat hyvin; ihana omakotitalo, molemmilla hyvä ammatti ja työ, onnellinen avioliitto ja nyt tää vauva tulossa. Jotku näkee siitä vaivaa ku toisella menee hyvin ja haluu jotenkin "pönkittää" omaa itsetuntoaan laukomalla ilkeyksiä ym. :ashamed: Tosi surullista ku ei voi olla onnellinen läheisen puolesta.

Melluli ja tytsy(kö?) 19+0



 
jos tulis sit tännekki... Ollaan miehen kanssa molemmat -85 ja LA marraskuussa, jos kaikki vaan menee hyvin :heart:
Esikoinen juu...neljä vuotta oltu yhdessä, asuttu 3 ja kihloissa oltu nyt reilu kaksi vuotta :)
 
Mulla iskee illalla n.klo 23 sellanen pahaolokohtaus, että olo menee tosi huonoks. En ymmärrä mikä sen laukasee, kun mielestäni olen syönyt jotain pitkin iltaa... en ymmärrä. Viimeksi menin ennen sitä sänkyyn niin se tuli vielä pahempana... nyt pitää aina odottaa se ennenku meen sänkyyn. :kieh:
 
Pitäisiköhän munkin liittyä joukkoon mukaan... :) Omassa kodissa asustellaan ja kummatkin ollaan -85, keretään molemmat täyttää 23 ennen ku vauva syntyy... La on heinäkuussa ja häät kesäkuussa :) Yritystä oli reilut puol vuotta ennen ku tärppäs ja tiesin et on mahollista et oon raskaana ku mennään naimisiin, en sit halunnu enää alkaa muuttamaan tota hääpäivää vauvan takia... Yksissä kappaleissa on tarkotus sanoa tahdon :) Ja 4d-ultran mukaan meille olis tyttö tulossa :heart:

Alkuraskaus oli rankkaa aikaa ja itseasias välil nytkin, väsymys on väistyny ja jaksaa jo tehäkin jotain muuta ku makailla sohvalla mut pahoinvointi on jatkunu pitkään... Aluks oksentelin monta kertaa päivässä ja nyt on muutama viikko menny niin et oon oksentanu vaan kerran viikkoon, toivottavasti loppuis pian... Muuten on mennyt kuitenkin tosi hyvin, masu on jo iso ja pikkunen potkii minkä kerkee :heart:

Gataa & Hasselnut 24+6

ai niin profiilissa on kuva 4d-ultrasta
 
Mie kävin 22+2. Ei tykätty oikein. Tuntui, että lääkäri ei osannu hommaansa. Kiehnäs ja ähki ja puhki ja voivotteli ko vauva oli liian lähellä seinämää eikä pysyny paikoillaan tarpeeksi kauaa kerrallaan. Mutta olihan sitä kiva katella. Viikkoa myöhemmin 23+2 oli rakenneultra ja kätilö osas hommansa superhyvin. Vauva ei ollu yhtään sen hitaampi, mutta kätilö sai aivan upeita kuvakulmia. Jalkovälissä ei mitään killunu, taitaa tulla tyttö.

T: pörrö ja vaava 25+3
 
Noh, en tiedä, kun ei mulle koskaan ole tapahtunut mitään hyvää niin miksi nytkään kaikki menis hyvin. Ja sit kun mulla nää kohdun kasvamiskivut on tosi kovia niin sekin pelottaa. Ja sitten tää kamala olokin vetää mielen aika matalaksi.
 
No Rinzessa onhan sulle käynyt jo ihana onni kun on tullu plussa testiin ja pikkunen kasvaa masussa :heart:

Yritä suhtautua positiivissti ja nauttia jokaisesta hetkestä joka sulle raskaana suodaan :)
Kovaa vauhtia lähenet jo riskiviikkojen loppua joten nyt vain luottavaisin mielin eteenpäin, ni vauvallakin on parempi olla!

Tiedän kyllä hyvin pelon tunteet, sillä itsellä oli vuoden yritys ja km takana ennenkuin tärppäs niin joka ikinen hetki oli kyllä plko läsnä alkuraskaudessa... Ainakin tänne asti on nyt päästy!

Jaksuja massukoille :heart:


Tini+Pingu rv 17+1 (5.raskaus kuukausi alkoi tänään :heart: )
 
niin ja venymiskivutkin kannattaa yrittää ottaa positiivisessa mielessä, sehän on merkki siitä että pieni kasvaa!:) ymmärrän kyllä että varmasti pelottaa ja kun nämä hormoonit ei sitä ainakaan yhtään se helpommaksi tee - nyt kun itse on siinä vaiheessa et liikkeitä tuntunu jo muutama viikko, heti jos tulee hiljasempi päivä niin paniikkia alkaa pukkaamaan kunnes taas masukki ilmottaa äiskälle et elossa ollaan. mutta sitä varten mun mielestä me täällä ollaan et voi puhua ja purkaa tunteita eikä tarvi pullotella niitä sisälle.

salamanteri+steve 20+6 :heart:
 
Tänään mennää kaverin ja miehen kanssa lastentarvike suurmyymälään pällistelemään. Kun mä oon ihastunu emmaljungan yhtiin kolmipyöräsiin, mihin saa myös vaunukopan nii mennää kattoo niit livenä, ku oo vaa netistä kattonu. Ku tosiaan myyn noi mun Dorjanit. Mut ei me tietenkään niit vielä osteta, mutta katellaa ja sit kysyn, et millon kuosit vaihtuu :D
 

Yhteistyössä