Alle 25-vuotiaat ovat liian nuoria hankkimaan lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kannanotto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kannanotto

Vieras
Nykyajan alle 25-vuotiaat ovat liian nuoria hankkimaan lapsia. Alle 25-vuotiaana ollaan itsekin ihan lapsia vielä. Biletys ja lastenleikit omastatakaa ovat vielä liian tuttuja ja nykypäivää alle 25-vuotiaille. Parisuhteeseen sitoutuminenkin on vieras käsite alle 25-vuotiaille. Halutaan elää vielä vapaasti tai irtosuhteissa. Ennen vuosikymmeniä sitten oli toisin ja vastuuta osattiin kantaa. Sopivin ikä hankkia jälkikasvua on 25-40 -vuotiaana, koska silloin ihminen on tarpeeksi kypsä vanhemmaksi edellämainittujenkin asioiden osalta.

Jos tulisit alle 25-vuotiaana raskaaksi pitäisitkö lapsen vai tekisitkö abortin?

Eipä ole ikinä kiinnostanut biletys eikä ole ollut mahdollistakaan. Lapsia en ole "tehnyt"enkä tekisi missään iässä kun en halua. Teoriassa jos haluaisin, mahdollisimman nuorena.

Tulin kahdesti "suunnitellusti" (sen verran kun sitä suunnitella voi) raskaaksi alle 25v. enkä tehnyt aborttia. Nyt 31v. jos tulisin raskaaksi niin saattaisin tehdäkin.

En tehny aborttia. Aivan ihana lapsi hänestä on kasvanut ja mitä vastuunkantamiseen tulee se ei ole aina iästä kiinni. Toiset ei tunnu olevan vielä kolmekymppisinäkään valmiita vastuuseen.

Mummoäideiltä olisi kiva tietää miten jaksatte lasten kanssa ja mitä lapsenne siitä ajattelee?? Sitten kun lapsenne on nuoria niin mahtaa olla kivaa kun oma äiti on ihan eri maailmasta mitä joidenkin muiden ja ymmärrys pakostikin aika olematonta.

Alkuperäinen kirjoittaja eri mieltä;30186921:
Mummoäideiltä olisi kiva tietää miten jaksatte lasten kanssa ja mitä lapsenne siitä ajattelee?? Sitten kun lapsenne on nuoria niin mahtaa olla kivaa kun oma äiti on ihan eri maailmasta mitä joidenkin muiden ja ymmärrys pakostikin aika olematonta.

En tiedä, mitä nuo mummoäidit ovat. Varmaankin jotain vanhoillislestadiolaisia, jotka saavat lapsia yhtä aika tyttäriensä kanssa. Siinä on keho varmasti kovilla.

Itse olen tavallinen äiti, tosin aika osallistuva. Vaikka olemme korkeasti koulutettuja, lapset on hoidettu pitkään kotona. Myös lasten isä on halunnut pitää hoitovapaita, kun molemmille on selvää asioiden tärkeysjärjestys. Alle 25-vuotiaina ei olisi ollut.

En tiedä, mitä nuo mummoäidit ovat. Varmaankin jotain vanhoillislestadiolaisia, jotka saavat lapsia yhtä aika tyttäriensä kanssa. Siinä on keho varmasti kovilla.

Itse olen tavallinen äiti, tosin aika osallistuva. Vaikka olemme korkeasti koulutettuja, lapset on hoidettu pitkään kotona. Myös lasten isä on halunnut pitää hoitovapaita, kun molemmille on selvää asioiden tärkeysjärjestys. Alle 25-vuotiaina ei olisi ollut.

aika myöhään olet kypsynyt sitten. mut kai ne jotku on vaan tollasia

Blaablaablaa. Olen (ollut) sekä parjattu nuori äiti(ei teini) sekä periaatteessa jo mummoikäinen äiti, vanhin lapsi voisi jo hyvinkin tuottaa jälkikasvua. Hyvä äiti olen ollut monenlaisissa elämänvaiheissa ja taloustilanteessa. Sossun käytäviä ei ole kuluteltu, päinvastoin verokalenterin lukemat todistaa muuta.
Nämä keskustelut on ihan paskanjauhantaa kun ei kuitenkaan puhuta 14-vuotiaista äideistä.

Onhan se tiedossa oleva lääketieteellinen tosiasia, että ihmiset aivot kehittyvät valmiiksi vasta 25-vuotiaana. Käsittämätöntä, että täysi-ikäisyyden raja voi olla niinkin alhaalla kuin 18-vuodessa.

Sen toisen ketjun pointti ei ollut ikä (kolmikymppisyys) vaan se, että lapset on jo tehty.
Joidenkin logiikka kusee ja pahasti, kun näkee sen aloituksen ikäkysymyksenä ja jotkuthan olivat tulleetkin sinne selittelemään, kuinka itse tekivät vanhemmalla iällä lapset jne., vaikka ei vastannut kysymykseen.

Kai aihe on joillekin niin arka, että jopa tuollainen aloitus nähdään uhkana, joka sitten koliseekin ja lujaa?
Aloittaja ja tovarikset: yrittäkää asennoitua uudelleen ja opetella olemaan täysin tyytyväisiä ratkaisuihinne. :)

Sen toisen ketjun pointti ei ollut ikä (kolmikymppisyys) vaan se, että lapset on jo tehty.
Joidenkin logiikka kusee ja pahasti, kun näkee sen aloituksen ikäkysymyksenä ja jotkuthan olivat tulleetkin sinne selittelemään, kuinka itse tekivät vanhemmalla iällä lapset jne., vaikka ei vastannut kysymykseen.

Kai aihe on joillekin niin arka, että jopa tuollainen aloitus nähdään uhkana, joka sitten koliseekin ja lujaa?
Aloittaja ja tovarikset: yrittäkää asennoitua uudelleen ja opetella olemaan täysin tyytyväisiä ratkaisuihinne. :)

Löytyykö tämä aloitus millä nimellä? Minäkin haluaisin käydä lukemassa.

Miksi niin monet hokee sitä että "on lapset tehtynä" niinkuin se olisi joku puolipakollinen rasittava elämänosa-alue joka täytyy suorittaa jotta saa taas omaa aikaa ja vapautta. Okei tottakai aikansa kutakin mutta itse kuulun niihin jotka vaan useamman kerran halunnut palloa jalkaan ja vielä iltatähden. Tietty kaipaan minäkin usein enemmän aikaa noin yleensä vuorokauteen mutta kokonaisuutena lapset ja heidän kasvunsa seuraaminen tuottaa enemmän iloa kuin rasitusta ( no tunustan joskus toisinkinpäin ettei ala sädekehä liikaa kiiltää :D)

[QUOTE="miu";30187057]Miksi niin monet hokee sitä että "on lapset tehtynä" niinkuin se olisi joku puolipakollinen rasittava elämänosa-alue joka täytyy suorittaa jotta saa taas omaa aikaa ja vapautta. Okei tottakai aikansa kutakin mutta itse kuulun niihin jotka vaan useamman kerran halunnut palloa jalkaan ja vielä iltatähden. Tietty kaipaan minäkin usein enemmän aikaa noin yleensä vuorokauteen mutta kokonaisuutena lapset ja heidän kasvunsa seuraaminen tuottaa enemmän iloa kuin rasitusta ( no tunustan joskus toisinkinpäin ettei ala sädekehä liikaa kiiltää :D)[/QUOTE]

Siksi koska minusta tuntuu että lapset on tehty. Miksi niin ei saisi sanoa vain kun sinulla on itselläsi toisenlaisia suunnitelmia? Miksi vain sinun tapasi on oikea jonka saa ääneen sanoa?

Joo vaihtoehdoiosta pitää nuorelle puhua. Aloittaa voi:

banana.jpg

Ja jatkaa voi:

tumblr_n3hg7p57DE1s0p3wuo1_1280.jpg

Eikä tule äpäriä...

Lähinnä puhuin niistä narisijoista jotka ihmettelee iltatähtösiä ja odottavat kieli pitkällä sitä, että lapset lähtis pesästä. Muuten minulle on ihan sama minkä ikäisenä, paljonko vai ollenkaanko toiset tekee lapsia.

Yhteistyössä