All inclusive-hotelli Turkissa..

Turkissa ei oo koskaan käyty, mutta kanarialla ollaan oltu all inclusive hotelleissa. Ollaan oltu sukulaismatkoilla, joissa mukana miehen vanhemmat ja sisar perheineen. Joka kerta valittu sama palvelu. Tykätty älyttömästi..

Lapset on ollut pieniä molemmissa perheissä ja on vietetty suurin osa lomasta vain hotellin alueella altaalla polskutellen ja aurinkoa ottaen. Lapsille oli kasvomaalauksia ja lastenkerhoja yms. Yleensä tollasissa hotelleissa on myös paljon lisäpalveluja ja suht tasokkaat huoneet.. Jos ei halua viettää lomaa hotellin alueella niin eihän toi all inclusive oo kovin järkevää..

Ruokaa oli tarjolla lähes koko ajan jossain paikassa. Esim. ruokasalissa aamupala aamulla vaikka 8-11. Altaalla aamupala 10-13. Lounas alkoi toisessa paikassa 12-15 ja altaalla 14-16 jne. Yöllä ei tosin saanut mistää ruokaa, sen jälkeen kun illallinen loppui.. Kaikki juomat ja paikalliset alkoholit oli ilmaisia ilman aikarajaa (jollain oli ollu ennen klo23).. Saihan sieltä ihan hyviä alkoholittomiakin drinksuja kun tarpeeks kauan sönkötin.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Turkissa ei oo koskaan käyty, mutta kanarialla ollaan oltu all inclusive hotelleissa. Ollaan oltu sukulaismatkoilla, joissa mukana miehen vanhemmat ja sisar perheineen. Joka kerta valittu sama palvelu. Tykätty älyttömästi..

Lapset on ollut pieniä molemmissa perheissä ja on vietetty suurin osa lomasta vain hotellin alueella altaalla polskutellen ja aurinkoa ottaen. Lapsille oli kasvomaalauksia ja lastenkerhoja yms. Yleensä tollasissa hotelleissa on myös paljon lisäpalveluja ja suht tasokkaat huoneet.. Jos ei halua viettää lomaa hotellin alueella niin eihän toi all inclusive oo kovin järkevää..

Ruokaa oli tarjolla lähes koko ajan jossain paikassa. Esim. ruokasalissa aamupala aamulla vaikka 8-11. Altaalla aamupala 10-13. Lounas alkoi toisessa paikassa 12-15 ja altaalla 14-16 jne. Yöllä ei tosin saanut mistää ruokaa, sen jälkeen kun illallinen loppui.. Kaikki juomat ja paikalliset alkoholit oli ilmaisia ilman aikarajaa (jollain oli ollu ennen klo23).. Saihan sieltä ihan hyviä alkoholittomiakin drinksuja kun tarpeeks kauan sönkötin.. :)

Missä päin olitte ja minkä matkatoimiston kautta *nettiä selailee*?

Alkuperäinen kirjoittaja Minä ja morrison:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Edelleen siis suosittelen :D Kysy niin kerron kaiken minkä osaan :D

no kysyn sit =) eli se niiku lähinnä kiinnostaa tuosta että onks siinä jatkuvasti saatavilla jotakin,lapsia ajatellen ihan.ja kun sapuska on turkkilaista(oon käyny turkissa ite ja tykkään kovasti)ni onks siinä kuitenkin vaihtuvuutta ettei se oo samaa joka päivä =)
en oikei osaa nyt kysyäkkään mitään mutta silti halusin tietää kaiken.. :D

En ollu huomannukkaan sun kysymystä :) Mutta vastaan nyt.

No siis melkein voin sanoa että koko ajan on syötävää. Aamupalaa on monta tiskiä pulollaan... meidän neiti söi usein muroja, maitoa, jugurttia, hedelmiä, leipää jne. Itse käytiin yleensä yhen jälkeen syömässä snackbaarissa jossa oli yleensä spagettia, riisiä, ranskalaisia, lihaa, tomaattikastiketta, vihanneksia, leipää, erilaisia salaatteja jne. Ja tietty juomina nää mitä koko päivän ... mehut, limut, viinit, olut jne. Sitten illalla seitsemän jälkeen mentiin aina buffet illalliselle jossa siis oikeesti notku ruokaa... Oli salaattipöytä, leipä pöytä, kylmiä ruokia pöytä, lämmintä ruokaa, Pihalla aina jotain erikoista joka päivä... esim, kebablihaa suoraan vuollettuna , pizzaa, erilaisia kasviksia, wokkia jne... jälkiruokapöytä jossa valehtelematta 15 erilaista kakkua joka päivä. Siis joka päivä oli jotain erilaista ja et millään pysty edes yhtenä iltana kaikkea maistamaan, joten varmasti samoistakin on aina jotain uutta seuraavalle päivälle.

Jätskit sitten jokainen lapsi sai kahesti päivässä... ja tuolla meidän kohteessa ei ainakaan kukaan laskenu otitko kerralla vaikka äidillekkin yhen ;)

Suosittelen kyllä tuota meidän kohdetta ehdottomasti teillekkin :D

Nonnih joo ja älkää missään nimessä menkö Sun Light Gardeniin, me oltiin siellä reilu vuoden ja 3,5vuotiaan kanssa kaks viikkoa lokakuussa ja ei kyllä suositella!

Ruuat oli aivan samoja, joitaki vaihtui. Saatiin muka hotellin paras, VILLA ja joo kolmessa tasossa, aivan karmeat kaiteiden välit ja huoneessa olosta ei meinannu tulla mitään kun lapsia sai kokoajan vahtia (saatiin kyöl sit vaihettua kaksioon Villamme). Ruokapaikka oli ulkona, ns. avointa tilaa ja linnut lenteli ympäriinsä ja sontivat pöydille yms. leipää kävivät nokkimasssa pöydiltä jne. Leikkipaikka ihan rikottu ja viikon kesti siivota lasten tekemät (ei meijän) märät paperilälly-roska jutut sieltä posi, samoin siellä lojui maassa ruuan jämiä joita ihmiset oli jättäny ja meijän reilu vuoden ikänenhän siellä oli niitä suuhun laittamassa jos vähänkään silmä vältti. Siivoojia ei näkyny ku huoneissa päivisin, muuta hotellin ympäristöä ei siivottu vaan näit ruokii ja juomii ja roskia löytyi sieltä sun täältä. Ruokaa ei saanut kuin klo12-14 ja teetime oli klo16-17 mts. jolloin oli tarjolla vesimeloonia kahta suolasta leipää ja 5eri keksiä ja iltaruoka alkoi sitten klo19. Ohjelma hotellissa oli samaa sen 2vkoa, eli alkuviikosta käärmetanssija ja joka ilta lasten disco klo20.00, se siinä.

OLI mieletön pettymys (mut arvattiin et pakko olla jotaki hämärää kun meijän matka oli toooosi halpa kun verrattiin KAIKKIA all inclusivematkoja) oltiin oltu viimevuonna, tälleen tammikuussa Fuerteventuralla all inclusive hotellissa (tosin 4 tähteä) ja oli aivan mahtava paikka. Ruokaa sai ja ei nälässä joutunut olemaan, mutta toista oli tässä. Kiva kun ei ollu noin pienille vielä mitään puuroja otettu/ purkkiruokia mukaan kun aateltiin et niin taas pöydät notkuu kaikesta ruuasta et ei tarvita sellassia raahata. Lapset eli siellä Turkissa vaan spagetilla ja ranskalaisilla ja vaaleella leivällä mitä katottiin...ei mitään kastikkeita jne. ihan hirveetä, älkää oikeesti vaan menkö!

ok,kiitti vastauksesta,aika hyvältä tuo kuulostaa kyllä.vaikkakin kohde on eri,niin eroaakohan toi systeemi miten..ei varmaankaan.
yks tuttu kehu kans,olivat egyptissä ja turkin alanyassa olleen all inc hotellissa.hän sano että lasten kanssa tosi hyvä,ja varsinkin kun toi meijän eskarilainen on aina nälkänen..:)

Alkuperäinen kirjoittaja minä ja morrison:
ok,kiitti vastauksesta,aika hyvältä tuo kuulostaa kyllä.vaikkakin kohde on eri,niin eroaakohan toi systeemi miten..ei varmaankaan.
yks tuttu kehu kans,olivat egyptissä ja turkin alanyassa olleen all inc hotellissa.hän sano että lasten kanssa tosi hyvä,ja varsinkin kun toi meijän eskarilainen on aina nälkänen..:)

Nazarin matkoja mekin aateltiin ja harmittaa ihan sikana jälkikäteen et ei sellaseen sit lähetty mukaan vaan valittiin tuo mörskä. Mut tulipahan sekin koettua ja ollaan yhtä asiaa viisaampia ens matkaa varatessamme, eli vähintään 4 tähteä olla pitää ja ei sanota yhtään hyvää sanaa kok sunlight gardenista ;)

Mulla itsellä ei ole kokemusta kuin nazarista AI matkalla... Tavallisessa perhehotellissa kyllä ollaan oltu muilta matkan tarjoojilta. Mä en voi kun suositella Nazaria, meni ihan tosi hyvin kaikki.

joo, oikeesti ihan tosi, älkää varatko sinne, Mä voin lähettää vaik sulle kuule kuvia et ollaan oikeesti siellä oltu =) Ettehän oo viel varannu matkaa? Me koitettiin ettii siit hotskasta tietoo netistä vaik kuin mut oikein mitää ei löytyny, mut meis ku gooslas jotenki enkuks jne. ni se löys hirveesti brittien tekstiä kuin persiist se paikka oli ollu ja se oli viel paria vkoa ennen ihan paniikissa et perutaan tää matka et me ei voida tollaseen mestaan mennä. Kysyttiin oppaalta siit et miten voi olla kuin tällästä luki netis ku britit kirjottaneet, ni sanoi et siel oli käyny moka oppaassa et sil oli ollu luokitus neljän tähden hotelliks ja tietty olivat oottaneet kunnon palvelua jne. mut toista oli ollu ja se opas puolusteli kamalasti.. Juteltiin paljon sit siel nöitten muittenki suomalaisten kanssa ja neki oli lukenu brittien kommentteja ja sit puhuttiin et olihan ne aika karmeita mut ei meil NIIIN karmeita kokemuksia kellää ollu mut et kyl me kaikki kuitenki oltiin sitä mieltä et toi oli aivan järkky mesta, et luokitus pitäs panna 2 tähteen tai jotaki ja et sille oppaalle ku "valitti" ni se vaan selitteli ja vinttas vähän lapasella asioita. Mut et ei todellakaan oltu ainoita pettyneitä.

Voi vitsit että iskee ihan hirveä matkakuume kun lukee näitä teidän juttuja. Ja nälkäkin tulee, kun lukee noista notkuvista pöydistä..

No kyllä me vissiin enssyksynä päästään ulkomaille, ei tosin ole varaa mihinkään all inclusiveen mutta kuitenkin.. varmaan vaan tehdään joku halpis ryanair-matka.

Toivottavasti te, ketkä reissaatte, osaatte arvostaa noita matkojanne. Mä olen tällä hetkellä hoitovapaalla eikä mitään kalliimpia matkoja voi tehdä. No sitten kun menen taas työelämään niin tilanne tietty paranee, mutta sinne on vielä pitkä aika. Sitä ennen vaan luen teidän matkustelevaisten kirjoituksia kadehtien:)

Alkuperäinen kirjoittaja peppiksen vaimo:

joo, oikeesti ihan tosi, älkää varatko sinne, Mä voin lähettää vaik sulle kuule kuvia et ollaan oikeesti siellä oltu =) Ettehän oo viel varannu matkaa? Me koitettiin ettii siit hotskasta tietoo netistä vaik kuin mut oikein mitää ei löytyny, mut meis ku gooslas jotenki enkuks jne. ni se löys hirveesti brittien tekstiä kuin persiist se paikka oli ollu ja se oli viel paria vkoa ennen ihan paniikissa et perutaan tää matka et me ei voida tollaseen mestaan mennä. Kysyttiin oppaalta siit et miten voi olla kuin tällästä luki netis ku britit kirjottaneet, ni sanoi et siel oli käyny moka oppaassa et sil oli ollu luokitus neljän tähden hotelliks ja tietty olivat oottaneet kunnon palvelua jne. mut toista oli ollu ja se opas puolusteli kamalasti.. Juteltiin paljon sit siel nöitten muittenki suomalaisten kanssa ja neki oli lukenu brittien kommentteja ja sit puhuttiin et olihan ne aika karmeita mut ei meil NIIIN karmeita kokemuksia kellää ollu mut et kyl me kaikki kuitenki oltiin sitä mieltä et toi oli aivan järkky mesta, et luokitus pitäs panna 2 tähteen tai jotaki ja et sille oppaalle ku "valitti" ni se vaan selitteli ja vinttas vähän lapasella asioita. Mut et ei todellakaan oltu ainoita pettyneitä.

kerrotko tarkemmin noista kamalista kokemuksista..?

Alkuperäinen kirjoittaja peppiksen vaimo:

kerrotko tarkemmin noista kamalista kokemuksista..?

Onko se tämä? http://www.aurinkomatkat.fi/hotelli/index.asp?d=91&pgid=9&ac=3074&scode=0

juu just tuo hotelli.

Mitä siis haluut vielä tietää tarkemmin kyseisestä hotellista?

Meistä se oli vaan harvinaisen yks toikkonen iltaohjelmineen ja ruokineen (lasten käytännössä piti elää klo 13-19 välinen aika vesimeloonilla ja kekseillä joita sai klo 16 alkaen) me kun käytiin aian heti 12 syömäs ruoka kun lapset meni unille, piti ostaa kaupasta hedelmiä kun niitä ei ollu saatavilla ku aamupalalla ja sielläki omenaa tai hunaja ja vesimeloonia) sit klo 19 alkoi iltaruoka. Samat ruuat oli päivästä toiseen, joskus vaihteli kamalan näkönen keitetty kanankoipi ruoka-kebabbi ja hampparit. Koppiksia meni ulkoruokapaikan lattioilla ja kärpäsiä ja lintuja lenteli pöydissä ja linnut pasko ja vei ruokaa. Musta aika pusitattavaa. Kanarialla kun oli sisällä ruokapaikka ja siellä oli niiin karseesti notkuvia pöytiä et et voinu millääs syyä/maistaa kaikkea joka päivä, ruokaa jos et saanu ruokalasta ni sit sai haettua toisesta ruokapaikasta, KOKOAJAN SAIT siellä lämmintä ruokaa ja jäätelöäkin oli lapsille aina, kun tään sunlightissä ei ollu lapsille mitään jälkkäriä!

Alkuperäinen kirjoittaja LepikonHeta:

Missä päin olitte ja minkä matkatoimiston kautta *nettiä selailee*?

Kanarialla on oltu.. Viimeks oltiin Puerto Ricossa muistaakseni Aurinkomatkojen kautta.En ite varannut noita matkoja, niin en oo ihan varma..Hotellialue oli ylhäällä kukkulalla aika lailla omassa ylhäydessään. Oli muistaakseni 4vai5 tähden hotelli mutta aika vanha, mutta ruoat oli ihan luksusta.. :)

No ei kun olin vaan utelias. (hinta ym)
Itse oltiin viime Heinäkuussa täällä http://www.tjareborg.fi/hotel/hotelMaster.aspx?HotelId=22280&marketUnit=TF&categoryId=1&filterOnCa ja nyt ollaan alettu miettimään uutta matkaa.
Me ei ostettu etukäteen aterioita, vaan syötiin hotellilla aluksi ja sitten eri paikallisen "Oba-centerin" ravintoloissa. Ja oli niin hyvä paikka lomailla lasten kanssa että sinne voisi lähteä uudestaan. Sielläkin oli paljon norjalaisia ym. eri ateriapaketin ostaneita(kaikilla oli eriväriset rannekkeet), mutta itse oltiin ihan tyytyväisiä valintaamme.
Ja mukana 2v &4v.

Alkuperäinen kirjoittaja :
No ei kun olin vaan utelias. (hinta ym)
Itse oltiin viime Heinäkuussa täällä http://www.tjareborg.fi/hotel/hotelMaster.aspx?HotelId=22280&marketUnit=TF&categoryId=1&filterOnCa ja nyt ollaan alettu miettimään uutta matkaa.
Me ei ostettu etukäteen aterioita, vaan syötiin hotellilla aluksi ja sitten eri paikallisen "Oba-centerin" ravintoloissa. Ja oli niin hyvä paikka lomailla lasten kanssa että sinne voisi lähteä uudestaan. Sielläkin oli paljon norjalaisia ym. eri ateriapaketin ostaneita(kaikilla oli eriväriset rannekkeet), mutta itse oltiin ihan tyytyväisiä valintaamme.
Ja mukana 2v &4v.

joo no oli joo eri sunlight :) Side paikkana oli kyllä tosi kiva, et Sideä voin lapsiperheelle suositellakkin! Ihanan rauhallinen ja tosiaan lokakuussa vielä ihan mukavan lämmintä, ei liian kuumaa. Se oli vaan hassua just kun koitettiin ettii tietoo ja mitää oikein ei löytyny suomalaisilta kommenttia. Niin kylhän sekin jo pikkasen arvelutti...ens kerralla ollaan sit fiksumpia!!

Aika vähän siellä oli suomalaisia. Enimmäkseen norjalaisia ja jonkinverran ruotsalaisia.
Tosi tarkoin vartioitu alue. Paikallisilla ym. rannekkeettomilla ei alueelle mitään asiaa, joka portilla oli vartijat. Älyttömän siistiä. Meillä kävi siivooja joka päivä, jatkuvasti oli henkilökunta letkuilla pesemässä kaikkia kulkuväyliä. Turvatarkastaja kulki joka päivä fläppitaulunsa kanssa allasalueella tarkastamassa ritilöitä ym. turvallisuusriskejä.
Aina iltaisin istuttiin partsilla seuraamassa kun altaanhoitaja teki töitä. Ja joka ikinen päivä klo18 pärähti käyntiin kone (niinkuin lehtipuhallin, joka puhaltaa sankkaa savua) jolla tuholaikarkoittaja kävi läpi KAIKKI alueen puut pensaat ja kukkapenkit, että ihmiset saavat istua iltaa öttiäisiltä rauhassa ulkoilmaravintoloissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ja vieläkin mä:
Aika vähän siellä oli suomalaisia. Enimmäkseen norjalaisia ja jonkinverran ruotsalaisia.
Tosi tarkoin vartioitu alue. Paikallisilla ym. rannekkeettomilla ei alueelle mitään asiaa, joka portilla oli vartijat. Älyttömän siistiä. Meillä kävi siivooja joka päivä, jatkuvasti oli henkilökunta letkuilla pesemässä kaikkia kulkuväyliä. Turvatarkastaja kulki joka päivä fläppitaulunsa kanssa allasalueella tarkastamassa ritilöitä ym. turvallisuusriskejä.
Aina iltaisin istuttiin partsilla seuraamassa kun altaanhoitaja teki töitä. Ja joka ikinen päivä klo18 pärähti käyntiin kone (niinkuin lehtipuhallin, joka puhaltaa sankkaa savua) jolla tuholaikarkoittaja kävi läpi KAIKKI alueen puut pensaat ja kukkapenkit, että ihmiset saavat istua iltaa öttiäisiltä rauhassa ulkoilmaravintoloissa.

Jotain kamalaa syöpää aiheuttavaa myrkkyä varmaan? :/

Ainoa miinus oli tosiaan se ruoan lievä yksitoikkoisuus ja suurtalouskeittiömäisyys buffetravintolan tarjoilussa, mutta siellä oli aivan hyvä ala carte-lista ja kun aikuiset söi listalta, niin lapset söi ilmaiseksi ja hintaan sisältyi puoli litraa viiniä tai isot oluet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

todennäköisesti, mutta siitä viis. Vitsivitsi... Sen sanottiin ainakin olevan ihan harmitonta, ei siitä ollut hajuhaittaa, eikä sillä konemiehellä ollut muuta kuin tavalliset vaatteet päällä. Varmaan jotain samanlaista kun mehiläisiä karkoitetaan kennoistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja määä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

todennäköisesti, mutta siitä viis. Vitsivitsi... Sen sanottiin ainakin olevan ihan harmitonta, ei siitä ollut hajuhaittaa, eikä sillä konemiehellä ollut muuta kuin tavalliset vaatteet päällä. Varmaan jotain samanlaista kun mehiläisiä karkoitetaan kennoistaan.

No hyvä juttu.

Siitä savustuksesta huolimatta mulla kuitenkin itikat söi öisin. Jalat oli ihan pahkuroilla, että ois sinne voinu jotain hyttysässää mukaan ottaa. Jännästi söivät vain minua, mies ja lapset sai nukkua ihan rauhassa. sama juttu oli naapurihuoneen norjalaisrouvalla, joka mulle lainaili omaa ötökkämyrkkyään. siellä sitä istuttiin yöhämärissä parvekkeella ja vertailtiin kummalla oli enemmän puremia ;)

Alkuperäinen kirjoittaja :
Siitä savustuksesta huolimatta mulla kuitenkin itikat söi öisin. Jalat oli ihan pahkuroilla, että ois sinne voinu jotain hyttysässää mukaan ottaa. Jännästi söivät vain minua, mies ja lapset sai nukkua ihan rauhassa. sama juttu oli naapurihuoneen norjalaisrouvalla, joka mulle lainaili omaa ötökkämyrkkyään. siellä sitä istuttiin yöhämärissä parvekkeella ja vertailtiin kummalla oli enemmän puremia ;)

missä kohteessa söi ötökät?

Ja joka ikinen päivä klo18 pärähti käyntiin kone (niinkuin lehtipuhallin, joka puhaltaa sankkaa savua) jolla tuholaikarkoittaja kävi läpi KAIKKI alueen puut pensaat ja kukkapenkit, että ihmiset saavat istua iltaa öttiäisiltä rauhassa ulkoilmaravintoloissa.

Pakkohan niiden on Turkissa tuota käyttää. Kaupungin määräys. Siellä kiertää ne tuholaismyrkky-autotkin säännöllisesti iltaisin. Muuten turistit mäkättää että on hyttysiä ja muita ötököitä :D
Elossa mä vielä oon, ja tervekin kaiken lisäksi, vaikka siellä monta vuotta hyönteismyrkkyä imppasin :xmas: :xmas: . Oikeesti se haisee lähinnä pakokaasulle, ja haihtuu nopsaan.

Hyttysiä siellä on silti. Jossain enemmän, jossain vähemmän. Mutta apteekista saa karkotetta & hotellihuoneessa seinään kiinnitettävä karkotin on niin tehokas, että pystyy nukkumaan ikkunat auki ilman pistoksia. Kannattaa mennä apteekkiin heti, eikä vasta sitten kun on jo syöty muhkuroille :/

Yhteistyössä