+++ ALKUVUODESTA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET +++

Pikaisesti omaa (.) kun pitää töihin kiiruhtaa...
Lapsi on ollut oksutaudissa, muhun ei ole tarttunut kumma kyllä. Epämääräistä pahaa oloa on ollut mutta eipä sitä tiedä mistä johtuu...
Täytyy kai repiä taas satanen ultraan. Tulee tälle mielenrauhalle hintaa, totisesti.
Tänään mulla on ollut melko kovaa alaselkäkipua, ihan tuolla häntäluun päällä ja mahaakin särkee menkkamaisesti ihan kunnolla. Lisäksi vessapaperiin tuli pyyhkiessä hieman tosi vaalean ruskeaa limaa :( Eilen oli (taas) tosi kova ummetus, aattelin että alkio irtoaa siinä punnerruksessa, liekö sen uurastuksen tulosta tuo ruskea lima.
Hermot on ihan riekaleina. Tästäköhän se alkaa, se keskenmeno :'(

Pupuvaimolle tervetuloa ja kaikille muille toivotan rauhaisaa mieltä!
muoks. Ja Kauniskuu tervetuloa myös sinulle!
 
Mm-72 mulla on sama juttu, et yleensä toi verisysteemi tulee 2.hädän kanssa.. Ollaanhan vain luottavaisin mielin :hug: Sehän voi olla vaikka jotain kudosten venymisestä tulevaa tai jotain ..ku hormonit jyllää.. Pakko uskoa. Saat uskoo et tekis mieli juosta ultraan.. mut näillä viikoilla voi tulla vaan lisää mielipahaa jos mitään ei näy.. ketuttaa!! Tsemppiä odotteluun! :heart:
 
ps. vielä noista oireista/oireettomuudesta.. Itehän olen kanssa ihan paiseissa, kun miltään ei tunnu.. Saati ku lukee juttuja vuodoista ja oireettomuudesta ja keskenmenoista. VAikka just kaveri kerto, mite se oli 1.lapsesta lähes sairaalahoidossa, ja 2. lapsen aikana vuosi sen jälkeen ei olisi" tiennyt raskaana olevansakaan "jos maha ei olis kasvanu :) Joten..pitäs vaan relata..
 
Hyvää naistenpäivää kaikille :flower:

Mä olen pitänyt vähän hiljaiseloa tässä muutaman päivän, kun esikoisella alkoi oksennustauti ke-to välisenä yönä ja se tietysti tarttui minuun ja olen torstaista asti ollut ihan kuollut. Oksennustauti meni yhden oksennuksen kautta ohi, mutta sitä seurannut ripuli ja mahakipu jatkuu edelleen. Mikään ei pysy sisällä, ruoka ja juomakaan ei maistu. En oikein jaksa ajatella koko raskautta, kun on niin totaalisen huono olo. Juuri mietin, että jos joutuisi oksentelemaan raskauden takia päivittäin, niin en kyllä jaksaisi sitä. En nyt siis tiedä onko raskauoireita ollenkaan, kun on niin kamala olo muutenkin. Ja huomenna pitäisi jaksaa raahautua töihin. Hyvä laihdutuskuurihan tämä on ennen ekaa neuvolaa ;) Mutta saisi silti mennä jo ohi.

Tervetuloa uusille! Kiva, että meidän joukko kasvaa ja tietysti kaikki pysyy loppuun asti mukana!

Nyt taas lepäämään, kun esikoinen päiväunilla.
 
Braba
Hei vaan kaikille ja Hyvää naistenpäivää !

Taidan minäkin uskaltautua tänne kirjottamaan. =)
Taustastani sen verran, että nyt takana noin 6 vuotta yritystä. Nyt sitten kolmas ja viimeinen IVF tuotti toivotun tuloksen. Hoitohistoria meillä on pitkä ja melko karikkoinen, eli tätä voisi kutsua ihmeeksi. Kaikki mahdollinen käytiin läpi: hivenaineterapeutti, homeopaatti, akupunktio, gluteiiniton ruokavalio ym..... en sitten tiedä paljonko noista oli apua.

Täältä saa hyvää vertaistukea ja huomaa että monilla on samoja pelkoja kun itsellä. Ensimmäinen ultra oli jo rv 6+1, jossa sikiö vastasi viikkoa 6 (2,4mm). Kirjallisuutta kun lukee, niin vaikuttaa hieman pieneltä :/ mutta eiköhän lääkäri olisi sanonu, jos se olisi ollu huolestuttavaa.... Nyt pitää jaksaa vain odotella seuraavaa ultraa, että näkee vastaako koko viikkoja...stressaavaaa :headwall:

Raskausoireita on välillä sellainen kuvottava olo, mutta oksentaa ei ole tarvinnut kertaakaan. Oikeastaan palelu on kaikista inhottavin, onko muilla sitä?
Lisäksi on sitten rintojen arkuus ja väsymys.

Ai niin ja laskettuaika olisi sitten 20.10 eli nyt mennään rv7+5

Onnellista odotusta kaikille!
 
Lasketuissa ajoissa on aika sumaa juuri viikolla 43. Mielenkiintoista nähdä syksyllä, missä järjestyksessä sitä laitokselle lähdetään. =) Näin positiivisesti ajatellen, että kaikki tulee menemään hyvin.

Kovasti on oksennustautia ollut liikkeellä! Voimia sen kourissa olleille!

).( Turhaa ajattelin, että vuotoa ei olisi enää... Iltapäivällä oli aika huolestuttavaa kipua alavatsassa ja sieltähän sitä vuotoakin sitten vähän tuli. Ei kuitenkaan onneksi lorisemalla. Onneksi on kuitenkin ollut huono olo, joten on fiilisi siitä, että pikku alkio on tiukasti kiinni. Edelleenkin alavatsaa viiltelee, mikä onkin varmasti normaalia tässä tilassa. Palellut olen muutamia kertoja, mutta en mitenkään jatkuvasti. Tietysti siinä palelussa on se hassua, että meilläkin on sisällä +24C, joten kylmä ei oikeasti voi olla.

Onko täällä muita kuin Lion, jolla on jo aikaisemmin hoidoilla saatu lapsi? (Muistankohan oikein Lioninkaan kohdalla...). Mä huomaan jo miettiväni, että mitenkäs sitten sen numero kakkosen kanssa toimitaan... Missä vaiheessa ihmiset hakeutuvat uudestaan hoitoihin? Pääseekö TAYS:lla suoraa hoitoihin vain joutuuko taas jonottamaan? Mua asia ehkä askarruttaa sen takia, että haaveissa on pitkään jo ollut muutto muualle ja yht' äkkiä huomaankin ajattelevani muuttamista siitä näkökulmasta, miten lapsettomuushoidot onnistuisivat muualla. Mä olen tyytyväinen TAYS:n hoitoihin, mutta sitten taas sillä toisella paikkakunnalla on huonoissa kantimissa kunnallisen puolen lapsettomuushoidot.

No, kunhan tämän ensimmäsenkin saisi... Mä vaan olen luonteeltani sellainen, että alan heti miettiä asioita hirveen pitkälle. Ihan kuin pitäisi ratkaista kaikki ongelmat, joita uudet kuviot tuovat mukanaan.
:ashamed:
 
Hei,

Täältä Noro-viruksen kourista kirjoittelen :(

Ellastiina: Meillä on esikoinen saanut alkunsa hoidoilla. Esikoista ensin yritettiin julkisella puolella vajaa 3 vuotta (7 inseminaatiota) ja sitten meidät siirrettiin IVF-jonoon, mutta emme halunneet jonottaa, koska uusi hedelmöityshoitolaki oli tulossa, joten siirryimme yksityiselle, jossa päästiin hoitoon heti, ja ekan IFV:n tuoresiirrosta sitten tärppäsi ja siitä syntyi poika 02/2007. Päätimme aloittaa yrittämään toista lasta, kun esikoinen oli vajaan vuoden. Meillä oli tuolloin ekasta IVF:stä pakkasessa 8 alkiota. Uudet hoidot aloitimme siis 02/2008. Nuo kaikki 8 alkiota sulatettiin, 3 niistä selvisi ja 3 PASia tehtiin, joista ei plussan plussaa. Kesällä 2008 tehtiin toinen IVF, josta myös tuoresiirrosta raskaus alkoi, joka meni sitten kesken. Silloin ei saatu pakkaseen kuin 2 alkiota, jotka siirrettiin, kun toivuin keskenmenosta. Ja nyt sitten joulu-tammikuussa oli tämä kolmas IVF, josta tuli plussa. Eli toisen alkuun saamiseen meni vuosi. Onneksi niin vähän aikaa, kun esikoiseen meni monta vuotta. Me ei siis jouduttu jonottamaan uusia hoitoja, mutta niin kai on kaikkialla yksityisellä puolella. Ainoastaan siinä lääkärit olivat varovaisia, että eivät suostuneet tekemään kahden alkion siirtoja, koska esikoinen oli niin nuori. Ja vuosi piti odottaa raskauksien välissä, koska esikoinen syntyi keisarinleikkauksella, joten haavalle piti antaa aikaa parantua. Joten jos nyt tämä raskaus menee onnellisesti loppuun asti, niin ikäeroa lapsille tulee 2 v 8 kk. Ihan ok :)

Tervetuloa Braba! Teilläkin pitkä hoitohistoria takana! Ihanaa, että näitä onnistumisia tulee pitkänkin yrityksen jälkeen!

Mä en osaa nyt sanoa omista raskausoireista mitään. Kun tämä mahatauti sekoittaa pakan kokonaan. Rinnat eivät ole oireilleet enää kohta pariin viikkoon, mutta siitä en osaa huolestua, koska esikoisestakaan rinnat ei oireilleet. Nyt on hiukan etova olo. Ensi maanantaina olisi eka neuvola ja siitä sitten 2 viikon päästä ultra. Aika kuluu hitaasti...
 
Hei!

Mieki täältä voisin varovasti ilimotella ittiäni joukkoon mukkaan. Elikkästä viime pe ja la testasin molempina päivinä vahavat plussat, siirto oli 20.2. Ihimeelliseltä tämä tuntuu!! Meiläki on miehen kans tätä yritystä ollu takana jo sen kuus vuotta kuten Baraballaki. Eikä ennen tätä ole ollu plussia tai mittään muutakkaan eloa.. Tännään olen sitten tuloksesta soittanu molempiin hoitopaikkoihin. (Meän paikallisesa sairaalasa ei tehä IVF-hoitoja, joitten vuoksi olen sitten joutunu reissaamaan toisela paikkakunnala.) Ekan ajan ultraan sain 31.3. Neuvolan varraaminen sitten vähän mietityttääki, varraisko jo nyt vaiko vasta sairaalan ultran jäläkeen. Miten raskauen kesto PAS-siirroisa lasketaan, siirtopäivästä vaiko mistä? Onko sillä mittään merkitystä minkä ikänen alakio on siirrettäesä? Tännään tai huomena meinaan kuiten käyä mittauttamasa hcg-arvon.

Tämmösiä kysymyksiä nyt mielesä pyöri. Viikonloppu onki menny ihan leijailesa ja miettiesä, että voiko tämä tosiaan 6 vuojen yrityksen jäläkeen olla totta!! Mutta kyllä mulla tuola alavattasa semmonen raskaampi tunne on, että totta tämä on. Muuten olen kyllä muilta oireilta välttyny, lievää ajottaista etomista lukkuun ottamatta.
 
Tervetuloa, pupuvaimo, Kauniskuu ja Braba! Ihana, kun porukka lisii tähän pinoon, toivottavasti meillä kaikilla on pitkä, pitkä vierailu tässä pinossa! (väh. se 9 kk...:) )

Kauniskuu, juuri noin menee se LA:n laskeminen, punktiosta seuraava päivä on 2+0, kun se on se hedelmöittymispäivä. Mullakin pyörii nyt mukana kaksi laskentatapaa, on tää meidän klinikan laskema (edellinen, myös mun mielestä se "oikeampi"), neuvolassa laskivat sitten kuitenkin kuukautisten perusteella, jolloin lisää tuli +4 päivää. Ja tämä on siis neuvolakortissakin... Joskus heikkoina hetkinä kun oikein epäuskottaa, tunnustan, mielelläni katton sitä neuvolakorttia, sen mukaan mullakin olis tänään jo menossa 9+3!! :D Pienestä se on kiinni vielä tässä vaiheessa.... ;) Ultrassa viikot ovat kuitenkin vastanneet enemmän tuota klinikan laskutapaa.

Angela, pikaista paranenista!!! Et sää tähän olis kyllä mitään Noro-virusta enää tarttenu... jaksamista!

Lugeista: mä soittelin tänään klinikalle ihan muissa asioissa, mut kysyin nyt vielä tuota Luge-asiaa, se kun jäi muakin vähän vaivaamaan. Sehän on käynyt jo meidänkin pinossa ilmi, et erilaisia käytäntöjä Lugejen jatkamisesta on, ja se on ihan klinikkakohtainen käytäntö kuulema, varotoimenpide. Istukka kuulema jo toimii tässä vaiheessa ihan hyvin ja tuottaa tarvittavan keltarauhashormonin, eli sillä Luget on jo tarpeettomia. Ainakin näissä tuoresiirroissa näin, en osaa sanoa onko PASissa sitten eri. Mullakin Luge-annostus on vähentyny koko ajan, viime viikolla meni enää 2/pv, tänään on sit eka päivä ilman!! Virstanpylväs tämäkin!

(.) Viikonloppuna oli väsymys potenssiin sata! Lauantaina sattui vatsaan kun olin seisaaltaan, joten enpä sitten riehunut yhtään ylimääräisiä. Välillä huimaa, ja senkin takia on kyl otettava tosi iisisti. Pahoinvointia ei ole, mutta jotkut tietyt ruoka-aineet edelleen tekee pahaa, parhaiten uppoo "raikas" ja kylmä syötävä. Hedelmiä oon syönyt paljon, nyt on kaupoissa ihania meheviä päärynöitä ja luumuja! Eli hyvin rauhallinen viikonloppu takana, sainpahan hyvän syyn keskittyä hyvällä omatunnolla kirjojen lukemiseen. Sain päätökseen sen ruotsalaisen Stieg Larssonin dekkari-trilogian viimeisen osan, koko sarja oli tosi koukuttava, suosittelen jos dekkarit uppoo! Siitä samaisesta kirjailijasta sattui olemaan muuten juttu lauantain Hesarin kuukausiliitteessä.

Neuvolalääkäri on keskiviikkona, sitä odotellessa. Vähä kiinnostaa toi verenpaine-asia, ja huimaus... verenpaineet on ollu aina ihan ok, mut ekalla neuvolakäynnillä oli koholla... pistin sen ihan jännityksen piikkiin ;) Eikös huimaus päinvastoin viittais alhaiseen verenpaineeseen? Onko teillä muilla ilmenny?
 
Tervetuloa kaikille uusille: Nippe81,Kauniskuu, Braba ja Pupuvaimo!

LA: laskutavoista: Laskeskelin, että jos mulla laskettais menkoista toi aika niin mulle tulis heti viikko lisää jo raskauteen... ei toi siirtopäiväkään ihan päivällensä oikein taida olla, kun alkiot oli siirrettäessä 8-ja 7-soluiset, mutta lähempänä kuitenkin oikeaa.

RAITANEN: Onnea vaan lugejen lopettelusta. Ne on niin ällöjä kaikkine valumisineen, että mahtaa olla outoa ja mukavaa olla ilman. Kiitos kirjailija vinkistä. Olen kova lukemaan kaikenlaisia kirjoja ainakin vielä, kun ollaan ukkelin kans kaksin niin on aikaa. Kyllä korkeatkin paineet voi aiheuttaa huimausta, mutta yl. se kyllä liitetään mataliin paineisiin. Mutta ainahan neuvolassa/lääkärissä tulee korkeammat, kun jännittää.

NIPPE ja BRABA: meillä myös reilu 6-vuotta yritystä ja ekan kerran olen raskaana. Kyllä se vaan on niin kummallinen fiilis mikä tulee, kun se itselle sanotaan. Ei meinaa uskoa kyllä edelleenkään. Ultra pelottaa niin hulluna. Miten selviää, jos ei mahassa olekaan asukasta/asukkaita.

MM:lle jaksuja. Kyllähän sitä mielenrauhastaan on valmiskin maksamaan, On se vaan niin kauheaa olla, kun ei tiedä mitä masussa tapahtuu.

ANGELAlle paranemissäteitä ~~~>

ON: Huomenna pitäs mennä töihin näin loman jälkeen enkä tajua miten pääsen ylös jo puoli kuudelta, kun koko loman ajan on tullut nukuttua melko myöhään. 12 tunnin yöunet on menneet hyvinkin kevyesti.
Epäsukoiset fiilikset taas tänään, että onko masussa ketään, mutta ei tässä auta kun odotella vielä reilu viikko.

Bartsu 5+5

 
Tervehdys kaikille viikonlopun jälkeen! En avannut konetta koko viikonloppuna, pidin tietokone vapaata =)

Ellastiina Juu kyllä minä silloin viime torstaina kävin TAYSissa ultrassa, joten meillä on ollut eri lääkärit. Mun kohdalla on ollut aika monta lääkäriä siellä, oisko tämä ollut nyt neljäs eri. Ja lapsia minulle ei ole ennestään. Eli ensimmäine olisi nyt tulolla. Tuoresiirrosta plussasin haamun, mut nega oli sit lopulta.

Tervetuloa uusille, joille en ole vielä toivotellut :wave:

Oireista Braba kyseli niin rinnat on arat, väsymys ihan hillitön ja usein paleltaakin, lisäksi pahaa oloa on havaittavissa 2-3 kertaa päivässä. Muutaman kerran olen oksentanutkin, mutta en joka päivä. Syödessä vatsa tulee aikaisemmin täyteen ja jos syö ns. liikaa niin tulee turvottava olo. Ja kahvia ei juurikaan tee mieli. Siinähän niitä olikin =)
 
Hyvin samoissa tunnelmissa tunnutaan kaikki menevän; epäuskoa, pelkoa, iloa ja huolta.. :hug:

Braba, mitäs sinulla näkyi ultrassa? Itse olen menossa keksiviikkona, mun laskujen mukaan silloin tasan rv 6. Aluksi piti mennä perjantaina, mutta lääkäri peruutti. Tämä on tällainen mielenrauhanmaksukäynti :ashamed: :snotty: :saint: OIKEA ultra samaan aikaan kuin Bartsulla :heart:

Minuakin mietityttää, miten viikot lasketaan Passin jälkeen?
 
Pikainen viesti työkiireiden keskeltä =) .

Tervetuloa uusille Pupuvaimo, Kauniskuu, Braba ja Nippe81. Ihanaa, että saamme mukaan lisää onnistumisia. Sylintäydeltä onnea :flower: .

Toivotan kaikille mielenrauhaa ja hyvää vointia :heart:

Silve ja Mato 7+5
 
Nippe81: Tosi paljon onnea tuoreesta plussasta!!! :flower:

Kauniskuu: En ole kamalasti nipukkaa tunnustellut, koska pelkään, että sinne menee bakteereja ja tulee tulehdus. Mutta kovahan sen pitäisi tietääkseni olla.

Raitanen: Onnittelut Lugeista eroon pääsemisestä! Ja kiitos dekkarivinkistä. Harvoin olen kirjastossa käynnyt viime aikoina, vaikka kieltämättä erityisesti nyt tekisi mieli hakea jotain hyvää luettavaa. Mä olen toistaiseksi kolunnut kirjahyllyäni läpi ja lukenut uudestaa niitä parhaita.

Viime päiviä on pahoinvointi yltynyt. Täälläkin hedelmät ja kasvikset maistuvat parhaiten. Jostain syystä leipää ei tee yhtään mieli, vaikka alas saisikin. Työpäivät tuntuvat turkasen pitkiltä. Haluisi vaan kotiin makailemaan ja lueskelemaan. Huomenna alkaakin sitten jo 9.viikko.

Ellastiina 7+6
 
KAUNISKUU: Mä en ole muuten tunnustellut napukkaa, mutta lugeja laittaessa huomaa tietty, että tosi ylhäällä se on. Silloin kun mulla tuli sitä tuhrua niin se mun mielestä oli vähän alempana ja sit taas nousi.

ON: Huonoa oloa täällä ollut tänään. Jos syöntivälit venyy niin alkaa tulla huono olo. Olen kyllä laittanu tonkin lugejen piikkiin, kun ne on mulla joskus aiheuttanut totakin....Lämmintäkään ruokaa ei oikein tee mieli. Kauheeta aina miettiä mitä söis kun ei mitään tee mieli. Jogurtti ja viili on aika pop tällä hetkellä, mutta ei niilläkään pelkästään elä.
Ultraan vielä 9 päivää. Huomenna sit loman jälkeen töihin. Jännityksellä odotan kuin mun käy tän vihikoiranenäni kanssa, kun hoidan vanhuksia työkseni ja kaikenlaisia hajuja siellä leijailee aika ajoin. Yleensä siis ei tee pahaa, kun on niin tottunut siihen elämään siellä. kaikki nostot tietty vähän huolettaa, kun osa asukkaista on siirrettäessä tosi painavia ja työ muutenkin fyysisesti raskasta.

Bartsu ja 5+5
 
Braba
Pupuvaimo Ultrassa 6+1 näkyi 1 sikiö, jonka sydän pumppas. Meille kun tehtiin kahden alkion siirto. Sikiö oli tosi pieni, mutta kyllä sen nyt sieltä erotti. Ruskuaispussi ja sikiöpussi näkyi kans niinku pitikin.
Oikeastaan mulla olis ollu ultra vasta virallisesti tänään eli 7+6, mutta kun alussa oli niitä vatsakipuja, niin halusin sitä aikaistaa. Nyt toisaalta harmittaa kun hätäilin, koska nyt olisi varmasti saatu kunnolla sikiön pituus ja jne... mutta pääasia että siellä oli edes 1 elävä sikiö =)

Nyt perjantaina on sitten eka neuvola ja toivottavasti saan pian ajan seuraavaan ultraan. Tosin en ihan oo perillä koska semmonen yleensä tehdään, olisko rv 12 paikkeilla....

Braba 7+6
 
Bartsu, tsemppiä työn aloittamiseen! :) Mites teillä muuten hoitoalalla tapahtuu toi potilaiden nostelu raskaana ollessa: johan se sullakin tulee olemaan raskauden edetessä kiellettyä! Pitääkö vaan kutsua kollega avuksi? Ota iisisti...! :)

Braba, mullakaan ei oo kyl tietoa seuraavista neuvolan ultrista... onko ne yleensä siinä 10-12 rv...? Ja kuuluukos joku niistä ultrista niihin sikiöseulontoihin sitten...?
Vaikka ne ultrat kovasti huojentaa mieltä, mä olen päättänyt nyt koittaa edes vähän rauhoittua ja antaa pikkuisen nyt vaan kasvaa ja vahvistua omassa rauhassaan, nyt ei vähään aikaan ylimääräisiä ultria jos ei ihan katastrofia tule! Mieskin jotenkin kivan filosofisesti totesi, et eiköhän me anneta pikkuisen nyt olla rauhassa, eikä kurkita... Mut mielenrauha on kuitenkin tärkeää etenkin hoitojen jälkeen, siksi nää varhaisultrat on meille kaikille erityisen tärkeitä!

Lugeista: joo mää oon kyl tosi onnellinen kun nyt on nekin loppu! Jouluaattona sumuttelin ekat Synarelat, joten onhan tässä näitä hormoneja kiskottu viime kuukausina... :eek:
Mulla siinä viime viikon ultrassa näkyi, et munasarjat on vielä vähän hoitojen jäljiltä stimulaatio-tilassa, ei kuulema ole kuitenkaan haitallista. Se selittää kyllä sitten ton järkyttävän vatsan turvotuksen ja pingotuksen, yhdessä Lugejen kans: illalla varsinkin on maha yhtä isoa palloa, eikä vain alavatsasta! Jospa se tästä vähän laskeutuis... tai no, saishan toi jo alkaa kasvamaan pikkuisen myötä! :heart:

 
Tampereella saa valita kolmesta vaihtoehdosta: A) osallistuu kromosomiseulontaan, jolloin on veriseula rv 8-11 ja niskaturvotus ja yleinen ultra rv. 10-12 tai rv. 14-15 veriseula ja yleinen ultraääni. B) ei osallistu kromosomiseulontaan, jollon yleinen uä on vr 10-14 ja stten halutessa rakenneultra rv 18-21 C) ei osallistu mihinkään. Ilmeisesti rakenneultra voi olla vielä rv 24 jälkeenkin kaikissa vaihtoehdoissa.

Meidän valinta on tuo B eli emme osallistu kromosomiseulontaan.

Mitenkäs te muut?
 
Tällä hetkellä tuntuu että jaksan vaan lukemalla teidän kirjoituksia :hug:
Tulin töistä ja vessareissulla oli ylläri.. pientä rusehtavaa vuotoa |O mitään kipuja ei ole eikä muutenkaan menkka-olo. Päivällä oli töissä niin huono olo, että olin viittä vaille lähdössä kotiin; syödäkään en pystynyt.. Vitsi tää tilanne tekee hulluksi, ymmärrän sua täysin mm-72!!
Eipä taida auttaa kuin odotella ja yrittää ottaa rauhakseen. Ylihuomenna olis se ultra jos vielä tarvii mennä :ashamed:

Voi iso pylly :headwall:
 
ELLASTIINA: Mä en ole meidän seudusta ihan varma kuin noi ultrat menee, mutta käsittääkseni eka on just n. rv10-12 ja sit on rakenneultra. Me ei tahdota ainakaan kromosomitutkimuksiin. Normiultrat saa riittää, jos niin pitkälle päästään.

RAITANEN: meillä noi raskaana olevat on tehny töitä vähän omien tuntojen mukaan, etä on saanu sit kevyempiä asukkaita hoidettavakseen ja ollaan koitettu auttaa, mutta henkilökuntaa ei liikoja ola ja tahti aika kova niin aika harva pystyy olemaan töissä äippäloman alkuun asti. Sairaslomille moni jää jossain vaiheessa ennen ä-lomaa.

Bartsu 5+5
 
Pupuvaimo: älä rusehtavasta vuodosta vielä hätäänny (vaikka tiedän, että sitä hätääntyy). Itse olen sellaista katsellut jo kolmatta viikkoa. Varsinkaan jos siihen ei liity menkkamaista kipua, niin en usko, että on keskenmenosta kyse vaan pikemminkin muusta vuodosta. Vuoto on aika yleistä tässäkin pinossa. :hug:
 
kiitos Ellastiina, sanat on kuin päänsilitystä :ashamed: :hug: Jotenkin olen yllättävän rauhallinen, en ole edes itkenyt vielä!!!??? :xmas: Omituista :|

Nyt saunaan, koitan vaan rentoutua ja lähettelen teille muille voimasäteitä ja sixpäkin vauvaliimaa ja tusinan tarrasukkia!!
 
Pupuvaimo täälläkin pähkäillään ja surraan jatkuvaa tuhrua.. Mistä sitä riittääkin! Mutta positiivisin mielin, vaikka välillä pää tuntuu hajoavan kun aina sama pettymys vessareissulla.. :headwall: Argh =)
:hug:
 

Yhteistyössä