haltia,
Sinun oireesi kuulostavat kovin tutuille
. Tosin rintani eivät ole ihan noin kipeät.
Olen ollut niin haltioissani tästä raskaudesta että olen tainnut vähän sekoilla noitten viikkojen kanssa. Sinä taidat olla oikeassa, sillä kolmannen raskausviikon ensimmäinen päivähän on 2+0, eikö niin?
Väestöliitosta tosiaan sanottiin, että minulla alkaa 6. viikko (onko se sitten 5+0?) 10.4. perjantaina, ja siirtohan meillä oli tasan kolme viikkoa aiemmin 20.3. perjantaina. Minulle tuli ajatusvirhe ja laskin että nyt on menossa viikot 6+jotain mutta oikeastihan niitä on nyt sitten kai 5+2, kun kuudetta viikkoa eletään. Tällä sivustolla on mukavasti kerrottu, miten vanha alkio on milläkin raskausviikolla:
http://www.vau.fi/templates/PeriodPage____66376.aspx . Meillä oli punktio keskiviikkona 18.3. joten munasolu lienee hedelmöittynyt silloin torstain tienoilla. (Siis silloinhan alkionsiirtopäivä olisi 2+1 tai 2+2). Itse asiassa nyt, kun tajusin, että olen muutaman päivän pitänyt (tosin hiukan itsekin hämmästyneenä) alkiota viikon vanhempana kuin hän onkaan, olen vähän pettynyt. Olisi niin ihanaa olla jo vaikka viikolla 13!
Voi, en millään malttaisi odottaa, että keskenmenon riski pienenee. Olen joka päivä enemmän tai vähemmän huolissani siitä, pysyykö pieni mukana. Tuntuu mahdottomalta ajatella, että voisimme menettää hänet. Hän on mielikuvissamme jo ihan oikea lapsi.
Laskeskelin äsken tuolla vau.fi:n laskurilla, senkin mukaan minulla olisi nyt viikko 5+2, jos siirtopäivä lasketaan hedelmöittymispäiväksi. Vaikka tosiasiassahan se on tapahtunut jo ainakin edellisenä päivänä. No, nämä selviävät sitten tarkemmin myöhemmin. Laskettu aika olisi tuon mukaan 11.12. Hauskaa, ehtisimme ehkä päästä kotiin jouluksi! Laskurin mukaan pikku sydän alkaisi pompottaa ensimmäisiä kertoja jo tiistaina
...
Minä olen myös tarvinnut enemmän unta tällä viikolla. Olen aina hereillä ollessani ihan pirteä (ja silti nukahdan heti, kun laitan pään tyynyyn) mutta nyt olen välillä ollut nuutunut silloinkin. Ja uni maistuu! Tosin en ole ollut mitenkään äärettömän väsynyt niin, että se haittaisi normaalielämääni.
Seksikysymykseesi, haltia.. Me taidettiin harrastaa pari kertaa alkionsiirron ja raskaustestin välisenä aikana. Ja sitten vasta nyt tällä viikolla. Jännitin hiukan, alkaako verenvuoto, mutta ei alkanut, joten eiköhän me normaalisti aleta elellä senkin puoleen
.
Meillä ei nimiä ole vielä varsinaisesti mietittynä. Tai sanotaan näin, että minä olen aina ollut hyvin kiinnostunut lukemaan nimiä esim. Hesarista ja kommentoimaan niitä ääneen miehelle
. Siitä on virinnyt keskustelua ja tiedämme suunnilleen, minkälaisista nimistä kumpikin meistä tykkää. Joskus ihan alkuaikoina kävimme nimipäiväkalenterin läpi nopeasti tyyliin "Tykkään en tykkää" . Minulla on muutama suosikkinimi tytölle ja luulen, että miehenikin pitää niistä (puhuimme kai niistä jo ensimmäisinä kuukausina tutustuessamme). Toinen niistä nimistä on ollut suosikkini jo vuosia, toinen parisen vuotta. Olisin iloinen, jos mieskin pitäisi niistä niin paljon, että haluaisi sen omalle lapselleen (missään tapauksessa en meinaa sitä jyrätä läpi). Pojalle meillä taitaa olla yksi yhteinen suosikkinimi. Mutta vielä emme ole oikeasti kunnolla puhuneet nimistä. Myöhemmin sitten...
Oletteko miettineet kummeja lapselle? Minä heitin joskus pari vuotta sitten ilmaana jatuksen eräästä miehen ystävästä ja hänen vaimostaan (joita en tunne kovin hyvin mutta jotka ovat todella ihania ihmisiä ). Mies oli iloisen hämmästynyt, sillä hänkin oli salaa ajatellut että heitä voisi olla kiva pyytää sitten aikanaan kummeiski. Emme ole kuitenkaan vielä oikeasti puhuneet asiasta, myöhemmin sitten. Minusta olisi kiva, jos lapsella olisi yhdet kummit kummankin ystävistä tai sukulaisista.
bardolino,
eiköhän nyt saa hyvällä omallatunnolla jättää kodin kunnossapidon vähän sivuseikaksi
. Hyvää vointia!
Tiinuli,
Minä en edes huomannut kysyä millaiset arvot olivat, kunhan sain kuulla, että plussa tuli.. Toivottavasti sinun testisi pian päräyttää supervarman vastauksen!
Minua huolettaa nyt hiukan nuo Luget. Ekalla kertaa IVF:n jälkeen minulle sanottiin, että heti positiiviset tuloksen tultua ne saa lopettaa. Ja lopetin, siitä neljän vuorokauden kuluttua keskenmeno. Nyt niistä ei sanottu mitään, enkä huomannut kysyä, mutta lopetin kahden päivän kuluttua positiivisesta testistä. Mistä eri käytäntö johtuu, kun joillekin neuvotaan että lopeta ja joillekin että jatka? Eli samaa ihmettelen nyt näiden viestienne lukemisen jälkeen kuin Hilma, tosin haltiahan siihen jo vastasikin..
Hilma,
me olimme hoidossa Väestöliitossa ja sieltä varattiin ultra siksi päiväksi, jolloin alkaa kahdeksas viikko (tasan viisi viikkoa siirron jälkeen). Neuvolan varasin seuraavalle viikolle. Neuvolassa tosin ihmeteltiin kovasti, että eikö Väestöliitosta olla laskettu minulle laskettua aikaa ym. No ei ole, olen ainoastaan soittanut ja kysynyt verikokeen tuloksen. Itse asiassa, ehkä käyn ensi viikolla maksamassa sen labralaskun ja juttelemassa samalla hoitajan kanssa.
Angela
Ihanaa, että teidän pieni liikkuu jo! Sillä minä kyllä luulen, että nuo ovat niitä vauvanalun sipaisuja
.
kauniskuu
Juu, sain lopulta varattua neuvolan
. Onneksi.
Pantalaimon
Toivottavasti teillä on hauska pääsiäisreissu!
... teille ja kaikille muillekin joita en erikseen mainitse, hauskaa pääsiäisen jatkoa ja hyviä vointeja!