Alkuvuoden '09 lapsettomuushoidoista vauvautuneet

MILLIS kivalta kuullostaa teidän uusi asunto. Onneksi olkoon :) toivottavasti saatte rempattua kaiken mahdollisimman nopeesti, jotta pääsette asettumaan taloksi. Ihan järkevää ottaa muuttofirma. Me ollaan joka kerta kirottu, että miksei sitä ikinä muka viitsi muuttofirmaa palkata. No ehkä ens kerralla sitten ;)

KAUNISKUU hyvä, että teillä alkaa entero mennnä ohi. On ikävä tauti. Toivottavasti muuten te ette miehen kanssa saa tartuntaa. Aikuisilla se vasta onkin rankka. Ja kun sen voi vielä sairastaa monta kertaa elämässä :(

No puuro ei puuppoo edelleenkään. Kylmänä oon myös koittanut mutta poitsu vaan yökkii. Joten kai sitä pitäis jotain vaihtelua keksiä. Just vaan on niin hankalaa, kun ei tosiaan voi juustovoileipää iskeä käteen. Mutta tänään annoin sitten luonnonjogurttia, johon sekoitin hedelmäsosetta. Se upposi. Toivottavasti ei tuu vatsa kipeäksi. Hankalaa tää maitoon totuttelu. Raejuustoa ostin ja sitä ajattelin huomenna tarjota. Saako niitä sun vinkkaamia muroja muuten ihan tavallisista kaupoista? en oo ikinä jostainsyystä törmännyt. Niin ja oon sit antanut pojalle iltapalalla tomaatteja, hedelmiä, leipää yms jotta söis edes jotain. Äiti oli vauvauinnin jälkeen syöttänyt pojalle tuttelivelliä, jota poika oli juonut mehutetrasta pillillä. En nyt ite aijo tolle vellilinjalle lähtee, vaik mun vanhemmille on jotenkin pinttynyt, että vauvat tarvii tuttelia ja vellejä (äiti kun ei oo imettänyt mua kuin pari viikkoo ja kahta nuoempaa ei yhtään) ja niitä ne sit tyrkyttää joka paikkaan. No samapasa enää täs vaihees, ei mua nypi, jos poitsu vaan on tyytyväinen ja tavaks ei tuu. Se oli kiva, että osas juoda pillistä, mahdollistaa monenlaisia eväitä!

Mitähän vielä. Nää illat / yöt on alkanut mennä ihan pieleen, kun ne hoitajat tulee joskus 00.00 aikaan yökäynnille, niin poika herää aina siihen ja mä saan olla sit hytkyttämässä koko illan ja alkuyön, koska nukahtaa usein tosi levottomana ja heräilee paljon. No eipä tää onneks näillä näkymin kestä kuin tän viikon.
 
HALTIA joo, cittarissa oli muroja, muualta en oo löytäny.
No voe hemmetti, on se hoitsullakin aika vierailla.. mut minkäs teet.. eiköhän se elämä pian tasotu. Höh. Kurjaa silti!
Vautsivau.. mä oon monesti koettanu tytölle tarjota "imettäviä" juttuja muttei se hiffaa sitä todellakaan. Niinku ei nokkamukiakaan tms. Tänää viimeks tumppasin maitoa nokkikseen, hirvee älämölä ja loukkaantuminen. Hohhoijaa.
Mäkin oon "siedätyshoitanu" tyttöö raejuustolla ja muutamalla tavanjuustosiivullakin.. en oikeen tiiä piereeks se sitä vai mitä kun pieree muutenki paljo :p. Mielelläänhän toi noita söis, harmittaa ku ei hirveesti uskalla antaa.
Ainii, Vilpurin tekemät sämpylät on muuten hyviä. Niissä on tosi vähän suolaa ja tosi pehmeitä natustaa.

Joo, tauti tosiaan laantuu, ripuli jäi vaan päälle. Lopulta alkaa olla pelkkää vihreää limaa. Haisee ihan törkyjärkylle. Yks yö veivas 5 ripulit.. ihana oli pestä pyllyä pitkin yötä. Arvaa sen mitä siitä yöstä sitte tuli :headwall: No, kuuluu tautiin. (onneks.. muuten taas sais alkaa pohtia mikä vialla)
 
KAUNISKUU Juu, tosi tyhmä tää yön vierailuaika, vaikka onhan se vaan saatava se antibiootti suoneen oikeeseen aikaan et ei voi kauheesti valittaa, kun ne kerta kotiin asti sen tulee tekemään. Silti tyhmää tuo vauvan yöheräilyn takia ja nyt kun itseä nukuttais, niin ei voikaan mennä nukkumaan, kun pitää vahtii haukkana puhelinta, et koska ne soittaa ja mennä sit alaovea avaamaan jne jne. no tosiaan, kai tää tästä pikkuhiljaa, hyvä, että hoitavat. Odotellessa siis surffaan palstalla :)

Noista pilli-tuotteista ja nokkiksesta. Mä oon saanut pojan ymmärtämään sen homman siten, että oon vähän puristanut sitä tetraa tai nokkamukia niin, että poika tajuaa, että sieltä tulee jotain. Sitten jotenkin on tajunnut sen imemisen. En tiiä johtuisko jotenkin siitä, että poika ei koskaan tajunnut miten tuttipullosta juodaan, nokkiksen oivalsi muutamien kertojen harjoittelun jälkeen, kun laitoin sen venttiilin löysälle - Alussa olin vääntänyt niin tiukalle kannen ja sen myötä venttiilin, että ei sieltä kovin helpolla mitään olis tullutkaan.

Täytyypä katsoa noita muroja cittarista, kun sinne on asiaa. Meilläkin poika vetelis maitotuotteita ihan innolla, mutta tosiaan kun ei kauheesti uskalla antaa. Onko teillä ollut enteroon liittyen niitä kouristuksia, vai miksi niitä sanotaan. Sellaisia hermostojuttuja, että tulee yöllä tahaton sätkyilykohtaus.
 
HALTIA en mä oo huomannu noita sytkimisiä, paitsi sillon ko oli se kuume päällä..ajattelin et liittyis siihe?
Joo, luulen et teil "auttaa" asiaa se ettette oo pullotellu.. Tyttö on nii kiinni pullossa et oikeen heittäytyy kiukkuamaan jos yritän jotain muuta. Vettä juo kyllä ok ihan normi lasista ja "vichyä" mut jos laitan maitoa niin ei-työntää käden pois ja kääntää pään. Nokkiksesta ei juo ees vettä. Heh.. et luulen että enemmän kaipaa tota imuttelua kuin itse maitoa. Ääh.. no joskus ehke päästään tostakin.
Hmmm.. Missähän "oikeissa hommissa" kaikki muut oikeen on, menee meidän kaksin puheluks.. nettinörit ;) ;)
 
Mä nörtteilen vielä. Tulin juuri yo:n edustajiston kokouksesta. Hulppeat viisi tuntia istuttiin! :headwall: Iiiiihan sippi, ja silti piti tulla vielä koneelle. :p

Meillä poika valvoi viime yönä taas pari tuntia putkeen. Siis ihan käsittämätöntä. Joko heräilee klo 24 eteenpäin parin tunnin välein TAI herää kerran klo 3-4 välillä ja valvoo sen 1½-2 tuntia. :kieh: |O Siis onhan pojalla ollut jo pitkään näitä öitä, että valvoskelee, mutta aiemmin saattoi nostaa omaan sänkyyn ja touhusi siellä kunnes nukahti. Nyt pitää olla vieressä tai vähintään peppua taputella omassa sängyssä, muuten tulee huuto. Ja viime yönä ei sitten kelvannut muu kuin äiti. Ihan jees. : / Olen alkanut miettiä, että auttaisiko omaan huoneeseen siirto kuitenkin?

Meilläkin maisteltiin tasan kympin kunniaksi maustamatonta viiliä tänään. Ekalle lusikalle irvisti, toinen meni jo hymyillen alas. :) Olisi syönyt enemmänkin, mutta eipä sitä näin alkuun viitsi hirmumääriä antaa.

Jahas, jospa sitä hiippailisi pesulle ja nukkumaan...
 
PANTSU voihan se olla et alkaa olla murrosvaiheessa noiden unien kans. Et pv unet on vähä "liikaa" yötä silmällä pitäen mut sit taas yhdet liian vähä päivää ajatellen. Meillä oli tota samaa kunnes siirryttiin sit yksiin uniin ku päivä alkoi sillä sujumaan.
 
PANTSU Mä voisin veikkailla samaa kuin kauniskuu.. Tai ainakin meillä yöt helpottui huomattavasti, kun poika siirtyi lyhempii päiväunimääriin. Tänään nukkui 11-12.30 ja nukahti äsken n 18.30 ihan taistelematta n 3 minuutissa (tosin meillä näiden sairastelujen takia on ollut yöt osittain aika katkonaisia) Meillä ei toistaiseksi ole mahdollista laittaa pojalle omaa huonetta, mutta jos nyt saataisiin edes se oma sänky. Tää sairastelukierre vaan pilaa ihan kaiken.

Ei paljon kerrottavaa. Päivät on aikalailla samanlaisia. Kovasti poika nykyään viihtyy puistossa touhuillen ja sekin varmaan helpottaa nukkumista illalla, että ulkoilee pitkään. Varsinkin kun puistossa on kaverin isommat lapset jotka leikittävät Pessiä - työntävät kaikkien leikkikalujen kyydissä, pitävät karusellissa, keinuttavat jne. niin ah miten poika nauttii. Ja hiekkaleikkejäkin on ihan ihmeen hyvin oppinut leikkimään. Kauhoo hiekkaa sankoon.

Ihan on itselläkin väsynyt olo. Kamalaa tää kun elämä ei oo yhtään raiteillaan. Mutta pakostihan kaikki jossain vaiheessa hyväksi muuttuu.
 
haltia ja Kauniskuu: Joo, no vähän samaa mietin kyllä itsekin. Tänään poika ei suostunut nukahtamaan toisille päiväunille. Nukkui tosin vain 1½ h aamupäivällä. Jännä miten toisina päivinä unta piisaisi vaikka kuinka, ja toisina käy sitten näin. Mies on nyt nukuttamassa. Eilen nukkui 2½ h, sellaiset yhdet päikkärit olis varmaan just passelit.

haltia: Jaksamista! :hug: On se kyllä hienoa, että saatte kotisairaanhoitoa, vaikka varmasti se pistää teillä rytmit sekaisin. Olisi toipuminen varmaan jollain sairaalan hälyisellä käytäväpaikalla inhottavampaa. Toivottavasti mies malttaa nyt levätä, että pääsette takaisin arkirutiineihin.

Mäkin annoin pojan maistaa pienen määrän pillimehua. Hoksasi kyllä aika äkkiä sen imemistekniikan! :)

millis: Kivalta kuulostaa teidän uus kämppä! Varmasti hyvä ratkaisu palkata muuttofirma. Tuleepahan ainakin tavarat nopeasti ja tehokkaasti muutettua.

Nyt syömään!
 
PANTSU Nii, aikasahan se hakee sitä unihommaa. Meillä meni varmaan kuukaus tässä(kin) siirtymässä, välillä veteli 2x1.5h ja välillä hirveellä tappelulla puolen tunin pätkiä. Ja joo, toi pari tuntia olis optimi. Tai ainaki meillä tuntuu olevan pienestä kiinni.. : / Tänään nukku "vain" reilun tunnin, heräs karjumaan, haukottelemaan eikä asettunu millään mahd.keinolla nukkumaan enää, sit olikin ihan toistaitoinen koko tyttö loppupäivän. Rasittavaa.

HALTIA tsemppiä ja voimia!!! Pian tuo tauti sun muu on muisto vain. Ihana ku teil on leikittäjiä, mäkin huomaan miten tyttö tykkää "ikäisestään" seurasta mut noita tuttuja muksuja ei oikeen oo täs lähipiirissä.
 
No huh olipa taas operaatio päästä kirjautumaan tänne sivuille....Mutta joka tapauksessa heipat pitkästä aikaa kaikille! Tämä kone ei nyt jostain syystä anna mun lukea vanhempia postauksia läpi : /
Sen verran sain kuettua, että ainakin jotkut ovat sairatelleet, joku muuttanut ja joku vissiin jopa raskautunut luomusti, onnea vain! Ja sairastelijoille: toivottavasti ootte jo parantuneet =)

Meillä on tänään sitten 1-vuotis synttäripäivä!!! Voi että miten vuosi on mennyt nopeasti. Vähän haikeudella mietin, miten sitä vuosi sitten tähän aikaan "kärsittiin" supistuksista ja oottelin miestä kotiin, että voitiin lähteä sairaalaan. Mutta kun homma meni niinkuin meni, niin olen ikionnellinen ettei sitä tarvitse tänä vuonna kokea ja meillä nyt on ihana pieni miehenalku kotona :heart:

Pikkuherra seisoo nyt tuetta ja on ottanut muutaman askeleenkin, mutta jos johonkin haluaa mennä, hakee kyllä kävelykärryt matkaan mukaan. Ja "mies" kun on, niin kaikki koneet, ajoneuvot ym enemmän ja vähemmän ääntä pitävät ovat ihan ykkösiä! Konekirjoja luetaan innolla ja pyöräily omalla kolmipyöräisellä on tosi hauskaa. Rattaatkin on jätetty jo jonkin aikaa kotiin, kun ollaan "pyöräilty" aamupäivällä puistoon.

Meillä on vasta ensi viikolla tuo 1v neuvola, joten mitään mittoja en nyt osaa heittää. Jos vaikka tulen sitten kertoilemaan, kun ne on tiedossa ;) Päivärytmi meillä on nykyään aika vakio: aamulla herätään n 7-8, päikkärit 12-15, iltaunille n 20-21. Ja vieläkään en ole jaksanut unikouluja pitää, joten herra nukahtaa edelleen tissille ja roikkuu siinä enemmän ja vähemmän...Pitäis kai ottaa itseä niskasta kiinni!

Pojalla on edelleen vain neljä hammasta, joten eipä kauhean karkea ruoka edelleenkään uppoa. Kiva mennä noilla 5kk soseilla vieläkin, mutta minkäs teet kun toinen oksentaa kaikki klöntit ulos. Hapanmaitotuotteita ollaan jo syöty jonkin aikaa, mutta tavallinen maito juotuna saa vatsan löysälle. Oonkin nyt laittanut puuron joukkoon aaamuisin hiukan, että tottuis. Ja raejuusto on ihan pop!

Minuakin on kovasti mietityttänyt noi hoidot. Meillä ois pakkasessa vielä muutama alkio, mutta mies on edelleen sitä miletä, että kaksi riittää ja tiedän, että hän on ihan oikeassa...mutta kuitenkin asia vähän kaihertaa. Raskauksien kulun kun ottaa huomioon, hän on enemmän kuin oikeassa. Ehkäpä tämä onkin vain tällaista luopumisen tuskaa, jolle en oikein vielä halua antaa tilaa. Jännää on myös, että mulla ei oikeastaan ole koskaan ennen ollut mitään vauvakuumetta, mutta nyt en voi edes miettiä mahdollisuutta, että en enää koskaan saa omaa pientä vastasyntynyttä tuhisevaa nyyttiä rinnan päälle nukkumaan...:( No joka tapauksessa emme tässä vaiheessa muutenkaan olisi alkoita kokeilleet, vaan pidän nyt hoitovapaata ja menen töihinkin, katsellaan sitten myöhemmin asiaa uudelleen...

Tehtiin koko perheen eka "lomamatkakin" muutama viikko sitten. Olimme Ylläksellä ruskaa ihastelemassa. Matka tehtiin yöjunalla ja ihmeesti muksut nukkui siinä kolinassa ja tärinässä. Itse en kyllä unta saanut kuin ajoittain...Auto otettiin mukaan ja saatiin sitten paikan päälläkin katseltua seutua. Ihan kiva oli saada vähän vaihtelua arkeen ja lapsista oli hauska päästä gondolihissiin, patikoida ym. Mutta kyllä musta tämä lasten kanssa matkustaminen on stressaavampaa kuin kotonaolo, joten ei sitä niin lomaluksi voi kutsua ;)

Sori, että nyt tuli ihan omaa höpinää koko juttu, mutta tosiaan en ole pystynyt lukemaan vielä teidän kuulumisianne (joita on muuten jäänyt lukematta aikas paljon...) koetan paremmalla onnella sitten kun sivut aukeavat!

Nyt oikein ihania syyspäiviä kaikille ja hyviä vointeja! Minä lähden suunnittelemaan meidän miehen alulle 1v kakkua. Aattelin vähän jonkinlaista viidakkokakkua...saas nähdä miten onnistuu...

Terv. Kesäsiili ja herra 1 vuotta!!!!
 
Onnee KESÄSIILIN 1v herralle!! :heart:
Kiva kuulla teidänki kuulumisia! Hmm.. harmi tota syöntiä. Mä luulen et tuo oksennus herkkyys vaan on jollaki tiukemmassa, ei niinkää hampaista riippuvaa (ei o meilkää ku kaks alhaalla). Esim mun systerin poika tottu kokkareisiin tosi hitaasti ja vieläki (6v) oksentaa tosi herkästi monissa tilanteissa. Mut yleensähän se on ohimenevää. Kyl se siit, ajan kans :) Pääasia et kasvaa!
 
Onnittelut KESÄSIILIn pikkumiehelle! :cool: Niin ne lapset vaan kasvaa. Minne se eka vuosi katosi? itsekin olen ihan ihmeissäni, että oikeasti 2kk päästä meilläkin on 1v synttärit :0 Meidänhän pitää perustaa kohta uusi pino tuonne taaperopuolelle. Niin oudolta tuntuu. Ja vauvakuume vaan kasvaa :ashamed:

Meillä on ollut tänään ihan ihme kitinää koko päivän. Poika on vaan könynnyt kiukkuisena lattialla ja roikkuu lahkeessa ihan alvariinsa niin, ettei pysty mitään tehdä. Eilinen yö sitten kanniskeltiinkin n 21-00 kun poika kipristeli niin kovin. Veikkaan noita maitotuotteita. En oo tänään sit taas antanut ja ei oo kitissyt. Tein mannapuuron kauramaitoon, mutta poika suorastaan yökki sille. Sosekeitto puolestaan taas oli hittituote kauramaitoon tein senkin.

Nyt siirryttiin miehen lääkityksessä suonensisäisistä suunkautta otettaviin antibiootteihin. Maanantaina aamulla sitten kontrolli. Kaikki alkaa siis mennä parempaan suuntaan. On vaan jotenkin tosi outo olo itsellä, kun kuukauden verran eletty ihan kotihiirielämää apteekin ja kaupan väliä kulkien (ja välillä puiston) suorastaan jotenkin pelottaa, ja on vaikea tarttua yhtäkkiä kaiken tekemättömän kimppuun. Mutta kuten sanottua, eiköhän tämä tästä, jos vähän yrittää optimismia viljellä.

Tuli ahmittua taas tosi pitkästä aikaa puolikas suklaalevy ja on niin sanoinkuvailemattoman ällö olo. Nyt lueskelemaan.
 
Voi että, onnittelut Kesäsiilin isolle pienelle miehelle! :flower: :) Niin se aika rientää! Mäkin luulen, ettei karkeiden ruokien syömisessä niinkään tärkeää ole hampaiden määrä, vaan kakomisrefleksin herkkyys. Meillä tosiaan aloitettiin sormiruokailulla 6 kk:n iässä, kun ekat hampaat oli vasta puhkeamassa. Ihan nätisti alkoi silloin jo niellä pieniä pehmeitä paloja. Oletteko kokeilleet sormiruokaa?

haltia: Kurjaa, että maitotuotteista tuli vatsanväänteitä. Meillä ei ole vielä mitään ihmeellistä, vähän ehkä paukkuja tullut enemmän. Tänään annoin puolikkaan Piltti-purkillisen aprikoosirahkaa, saa nähdä aiheuttaako mitään.

Meillä meni toissa yö ihan plörinäksi. Poika nukkui tosiaan vain 1 päiväunet, ja heräili illalla tunnin välein! :kieh: Kun menin itse nukkumaan, otin pojan viereen, että edes mies saisi nukuttua. Poika oli tosi levoton koko loppuyönkin, vaikkei varsinaisesti kitissyt. Viime yö meni sitten taas kuin unelma, kun päivällä nukkui kahdet unet. Huokaus.

Tänäänkin otti kahdet vähän lyhyemmät unet, ensin rattaissa kaupungilla puoli tuntia ja nyt sängyssä tunnin. Voi olla, että päiväunien kestoa pitäisi lyhentää, eikä niinkään määrää. Katsotaan nyt mitä tuleva yö tuo tullessaan.

Ostettiin pojalle sellainen taaperokärry ja se on kyllä suosittu! :) Toinen vähän ärsyttävämpi suosikki on rappusten turvaportti, jota poika käy heiluttamassa ja jyskyttämässä jatkuvasti.

Onko kukaan muuten ostanut polkupyörään lastenistuinta? Meillä on nyt hankinnassa, koska tykkäämme liikkua paljon pyöräillen. Kypärä jo ostettiin, ja istuimeksi mietittiin Hamaxin Sleepya. Sitä saa kallistettua hieman takakenoon, jos lapsi nukahtaa.

Leipätaikina on kohoamassa, nyt leivän tekoon!
 
Voi elämä.. Just ku menee uniaika nappiin nii joku pässi alkaa porata yläkerrassa. Eikö noita vois tehdä päivällä :kieh:

PANTSU joo, mäkin muuten siinä siirtymävaih. hoksin,(sattumalta) et parit lyhkäset unet oli ihan parhaat kun yhdet ei vielä kantaneet. Sit kahdet "pitkät" teki öistä levottomia. Pitiki tästä viimeks kirjottaa.
Joo, ei olla ostamassa turvaistuinta vaan sellanen kärry pyörän perään. On turvallisempi ku istuin..tästä on ihan tutkittuakin juttua. Tosin, ei oo vielä ajankohtasta, ehke keväällä sitten.

HALTIA ihana et mies pääsee ees "normielämään". On varmaan jo jotenki tosiaan tottunu tohon "sairastupailuun". Ja heh.. mulla suklaankulutus on kans aika kamalaa. Mietin jo, et mun päivien ruokavalio on leipää-puuroa-raejuustoo-suklaata. Ei ihme jos välillä väsyttää/tökkii. Ei hirveesti taas tullu syötyä mitään kunnon evästä saati kasviksia : /
Hö.. harmi jos toi maitohomma tekee mahajuttuja. Meillä neiti kaasuaa päivittäin vaikkei söis mitään kummosia. Olen antanu välillä jopa noita maitotuotteita vaikka se allergia onkin. Eipä tuo sen enempää/vähempää piere.. Omituinen maha. Ääh.. aina sitä jotain. No, jospa se teilläkin tottuis ajastaan.

Meillä taas eilisenä kitinäpäivänä tyttö nukku kohtuu pv unet, 2h ja sammui kun unelma yöunille. Nukku heräämättä 11.5h, joi maidon ja nukku vielä 1.5h. Tänään sit unet päivällä 2.5h (!!) Never before.. :) EIpä kyl ollu kitinääkään siinämäärin!!

Hmm. hassua, on se jännä miten noita kitinöitä tulee pistettyä aina jonku "piikkiin", alkuun syytin hampaita (ei vieläkään ole läpiasti puhjennu!), sit syytin mahaa (kun piereskelikin kokoajan), mut ehkä päällimmäisin syy on kuitenki unien vääränlainen tasapaino. Ihan 100%:sti ku ei oo vakiintunu varmaan nämä yhdet unet, ja muutama huonompiuninen päivä niin se kumuloituu muutaman päivän kitinäksi. Sit taas kun unet balansissa niin tyttö on ihan erimaata.
 
Pojalla nousi illalla yhtäkkiä 39,6 asteen kuume! :( Oli iltapäivällä vähän lämmin, muttei silloin tullut mieleen mitata kuumetta, koska oli ihan normaalinoloinen. Illalla kitisi normaalia enemmän ja oli syliä kaipaavan oloinen. Nukkumaanmennessä olikin sitten ihan tulikuuma. Mitään flunssa tms. oireita ei ole. Täytyy seurailla, miten kehittyy. Panadolia annoin.

Kauniskuu: Ne perässävedettävät on vaan niin suolaisen hintaisia, ettei meillä ainakaan ole varaa. : / Täytyy ajella varovaisesti.
 
PANTSU Toivottavasti kuume menee pian ohi, ja syy selviää. Tuntuupa nyt pinossa olevan paljon sairasteluja. Ilmeisesti syksyn tulo näkyy tässä.

PYÖRÄILYSTÄ Me ollaan ostettu pyöräilykypärä pojalle kesällä ja kirppikseltä ostin sellaisen perus oranssin istuimen. Tänä kesänä ei pojan kanssa vielä montaa lenkkiä tehty, kun istuminen ja oleminen alkoi olla jämäkkää vasta näin loppukesästä. Nyt ollaan muutaman kerran pyöräilty pikkulenkki ja ihan hyvin on mennyt. Ajateltiin, että investoidaan uuteen istuimeen (just tuota samaa Hamax Sleepyä olen katsonut) ensi keväänä, kun pyöräily tulee enemmän ajankohtaiseksi. Olen katsonut niitä perässä vedettäviä kärryjä, ja varmaan on turvallisia, mutta Helsingin keskustassa ja tässä lähimaastossa en oikein usko, että on kovin kätevä. Ne ei näy kauhean hyvin autojen takaa, vaikka olisi turvaviiri ja täällä on melkoista puikkelehtimista, joten varmaan pysytään siksi tuossa istuimessa. Jos pitkiä maasto- tai maantielenkkejä tekis niin sitten varmaan investoitais sellaiseen. Niin ja katsotaan sit uudestaan, jos on joskus 2 lasta, niin mahtuvat samaan kärryyn.

Oltiin tänään pojan kanssa kaupungilla tapaamassa ystävääni pitkästä aikaa, ja oli ihanaa. Shoppailin itselleni hameen, pojalle ei löytynyt toppahaalaria ja käytiin ravintolassa. Poika ihastui bussissa kaasuilmapalloon, kun vireisiin rattaisiin oli pojalle kiinnitetty, joku mainospallo. Mua niin säälitti kun poika huito sen pallon perään ja itki, kun niin halusi sillä leikkiä, ja se toinen äiti vain mulkoili tosi pahasti ja mun oli pakko kieltää poikaa leikkimästä sillä. En ymmärrä miten toiset vanhemmat on niin nuivia ja latistavia. Itse ainakin haluaisin niin ylläpitää tuota lapsen jatkuvaa kiinnostusta ja tutkimusintoa. Ihanaa, miten toinen niin vilpittömästi tahtoo tutustua kaikkeen.

Maidoista on nyt sit ollut pientä taukoa, ja ihan hyvin näyttää yöt sujuvan. No ehkä tää on tälläistä alkua, että menee massu sekaisin. Täytyy varovasti kokeilla hetken päästä uudestaan.

Jotain vielä piti kertoa tai kommentoida, mutta enpä muista enää.
 
PANTSU hemmetti. Toiv. ei oo tätä rokkoa. Meilläki kuume nous hetkessä ilman mitään muuta syytä, just tonne lähelle 40 :( No, tästäki selviää..

HALTIA joo,samaa oon miettiny. MUutenki lasten luontainen into kaikkeen "tapetaan" jossain vaiheessa (jostain syystä?..kulttuuri..? ) , ei sitä tarviis ainakaan ehdointahdoin heti tehdä. Tylsää. Mut joo, toi on totta.. jos lapsi yhtään ilakoi tms. niin joku katsoo juurikin, että eikö tuo äiti yhtään kiellä tms. Sit eriasia jos oikeesti on tilanne missä pitää olla ja hillitä intonsa tai on vaarallista, en todellakaan mitää täysin "vapaata" kasvatusta kannata, sen verran korjaan..

Ja joo, toi on totta,ei ehke kätevin missään keskustassa, siis se kärri. Me ajateltiinki just lenkkejä yms varten..
 
Ei ainakaan vielä näy rakkuloita suussa tai jaloissa. Aamulla oli taas 38,8 kuumetta. Voi olla vauvarokkokin, senhän näkee oikeastaan vasta myöhemmin. Yö oli ihan kamala, enpä ole ollut näin väsynyt sitten pikkkuvauva-ajan. |O

Totta, se perässävedettävä kärry ei kaupungissa ole ehkä kovin kätevä. Meilläkin varmaan suurin osa pyöräilystä on ns. asiointia, eli mennään just kaupungille. Käytettynä niitä kärryjäkin varmaan löytyisi halvemmalla.

haltia: Kiva, että pääsitte pojan kanssa tuulettumaan. :) Mä tein myös eilen löytöjä, ostin pitkästä aikaa rintaliivit. Investoin vielä toisiin imetysliiveihin, kun edelliset alkaa vedellä aivan viimeisiään. Ajattelin, että on tässä kuitenkin pari kuukautta vielä imetystä jäljellä. Löysin tunikankin ja toiset tavalliset rintsikat.

Toi on kyllä tylsää, että toiset vanhemmat suhtautuvat niin "omistushaluisesti" lastensa tavaroihin. Siis silloinkin, vaikka lapsi itse haluaisi jakaa. Eipä se ilmapallo varmaankaan olisi siitä rikki mennyt, jos Pessi olisi sitä saanut vähän lähempää ihailla. : / Jotenkin tuntuu hölmöltä, että pienestä pitäen opetetaan siihen, että omat tavarat on omia, eikä niitä tarvitsekaan jakaa.

Ah, aamukahvia!
 
PANTSU juu, meillähän oli kesällä se vauvarokko, ja olin kyllä ihan ihmeissäni ne ensimmäiset päivät, kun yhtäkkiä nousi korkea kuume, eikä mitään muuta. Näpyt, kun nousi, niin johan arvasin, ja sitten se kuumekin laski yhtä nopeaan, kuin oli tullutkin. Ihania ostoksia olet tehnyt. Tulee aina jotenkin ihmismäinen olo, kun saa jotain itselleenkin :)

No nyt taas tuolla kompuroidaan, ilmeisesti taaperokärry ei käänny, joten mentävä on.
 
Terveiset lääkäristä. Pojan silmät menivät päivän aikana niin hurjannäköisiksi, että päätimme varata vielä illalle lääkärin. No, silmätulehdusdiagnoosi oli selvä, mutta bonuksena oikeasta korvasta löytyi korvatulehdus! Lääkärikin ihmetteli, kun poika oli niin hyväntuulinen ja virkeä! :O Saatiin antibiootit silmiin ja korvaan. Selvisipä syy kuumeseenkin. Naapurin pojalla on räkätauti ja äidillä angiina, ja olimme heillä perjantaina leikkimässä. Jotenkin vähän epäilin, josko Paulillakin olisi muutakin kuin pelkkä silmätulehdus. Toivottavasti tämä yö olisi jo vähän rauhallisempi, kun lääkkeet alkavat vaikuttaa. Poika ainakin simahti ihan hetkessä sänkyyn.

Nyt vaan on mulla jo nielussa sellainen tunne, että tauti on tulossa päälle. Mieskin valitteli päänsärkyä ja väsymystä. Noh, siinäpä sitten sairastetaan koko perhe. : /
 
Huoh, tuntuu, ettei tää päivä lopu ikinä. En tiedä mikä pojalla on, mutta on niin dramaattinen niin dramaattinen taas vaihteeks. On ihan on/off ja mitään välimuotoa ei oo. Ihan jatkuvasti vaatii huomiota ja on purkamassa kaiken esim vaatekaapeista, eteisen laatikoista, kirjat hyllyistä, lelukopat, dvd:t jne. Enkä jaksa kieltää tai estää, jos siten viihtyy hetken itsekseen, koska pääasiassa huutaa, itkee, ja roikkuu lahkeessa. Hampaita ei oo tulossa, kuumetta ei oo (yskää kyllä edelleen ja rohisevaa limaa) mutta en oikein keksi mitä voisin tästä "syyttää". En vaan ymmärrä mistä nyt kiikastaa. Unissa ei oo tapahtunut juuri mitään muutosta, paitsi, että yöt menee välillä aamuyöstä ihan pelkäksi hyssyttelyksi, nukutteluksi ja imettämiseksi, mikä ärsyttää myös ihan älyttömästi. Maidosta tää nyt ei mun mielestä johdu. Vatsanväänteet on nyt vähentynyt ja annoin aamulla vähän luonnonjogurttia ja illalla vähän kipristeli, mutta nukahti kuitenkin. Oon tällähetkellä jotenkin niin väsynyt tähän jatkuvaan viihdyttämiseen ja lohduttamiseen (poikahan on siis maailman suloisin, aurinkoisin ja aktiivisin, taitavin yms kun on sillä päällä, mutta sitten kun ei niin ihan myrskyn merkki) Olen ihan loppu myös siihen, että kun syliin pitää päästä, mutta sitten siinä ei jakseta olla, eli kokoaika pyristellään sit jonkun asian perään, esim porkkana näkyy pöydällä niin johan kääntyy kaarelle sen perään, mut jos lasken lattialla sitä syömään niin parahtaa itkuun ja konttaa lahkeeseen. No mä olisin nyt ihan valmis sellaiseen järjestelyyn, että pojalla olis joku hoitaja kerran tai kaks viikossa, jonkun muutaman tunnin kerrallaan, mutta en oikein tiedä mistä sellaisen hoitajan sais. Siis sais olla suunnilleen vakkarihoitaja, että mä voisin käydä esim jumpassa. No täytyy miettiä näitä järjestelyjä ja toivottavasti tää nyt on joku herkkyyskausi vaan, mutta en oikein keksi mitä tää nyt sit olis, kun hetkisitten meni ihan hyvin. Vai alkaaks taas nyppiä, kun ei pääse kävelemään, vaikka kuinka haluis ja pitää kontata tai mennä kärryn kanssa.

Plääh, taidan mennä laittamaan pyykkejä, kun poika kerran nukkuu eikä tällähetkellä inise.
 
PANTSU Voi ei, toivottavasti Paulin tauti menee nopeasti ohi. Toivottavasti ette kovin pahasti ainakaan sairastu. Näitä syysflunssia on kyllä ihan hirveästi nyt liikkeellä. Onneksi varasitte ajan lääkäriin ja saitte lääkkeet, niin pääsee poika paranemaan. :heart:
 
Joo, onneksi mentiin lääkäriin jo tänään, eikä jätetty huomiselle. Mentiin suosiolla yksityiselle, ja homma oli apteekkikäynti mukaanlukien hoidettu 45 min.! Eiköhän ne antibiootit auta nopeasti. Tosin nyt poika nukkui vain 20 min. ja heräsi itkemään. :( Mietityttää miten ihmeessä mä saan huomenna yksin laitettua silmätipat? 2 tunnin välein pitäisi laittaa...

haltia: :hug: Voi että! Ettei teillä olisi jotain flunssan jälkitautia? Voi olla joku vaihe, niitähän tulee ja menee. Hoitaja voisi olla hyvä idea, jos kaipaat omaa aikaa. Meillä on myös tuota, että aamuyöt on tosi rikkonaisia. En tiedä olisiko jotain liikkumaanoppimiseen liittyvää?
 
Niin ja vielä piti siitäkin jatkaa, että kaiken tämän haastavuuden lisäksi meillä on mennyt syömiset ihan millaisiksi sattuu. Poika ei suostu enää syömään mitään mitä hänelle syötetään. Täytyy antaa kaikki sormiruokana. Poika on oppinut sylkemään ruokansa pois suusta, jos ei pidä ruuasta tai ei halua, että syötetään. Poika kiipeää pöydälle, nousee syöttötuolissa seisomaan ja raivoaa, jos ei saa pöydällä kauempana olevia asioita. Ja kun itse olen aika neuvoton ja väsynyt tuntuu, että annan liian helpolla periksi, mutta miten "kasvatat" tämän ikäistä, joka ei oikeasti ymmärrä mitä tarkoitat. Ja välillä on itsellä niin paha mieli, kun tiedän, että poika vaan innoissaan on ja tahtoo leikkiä ja tutkia ja touhuta ja seuraa, halailla ja pussailla, mutta kun en vain jaksa olla jatkuvasti kontaktissa vauvaan ja tuntuu, etten ole yölläkään yksin. Ja sitten on niin paha mieli, kun korotan ääntä tai komennan tai "suutun" vaikka en mitään konkreettisesti pojalle tee, mutta lähinnä pahoitan mieleni siitä, että miten voin hermostua rakastakin rakkaampaan ja suloisempaan vauvaani. huoh.
 
PANTSU hyvä et syy kuumeelle löyty mut kurjaa et korvissakin oli tulehdus :( Pöh. Toiv. ei tuu mitää kierrettä..

HALTIA hei..kuin mun "kynästä". Meillä 110% samaa. Ihan täysin. Ollu jonku aikaa, alkoi joskus ennen 8kk.. kuten kirjottanutkin olen. Eikä meilläkää ole syytä. Alkuun syytin jotain hampaita, nyt 5kk, eikä hampaat edelleenkää läpi, joten se siitä. Tyttö tosiaan on niin upea, taitava, huumorinainen jne. (kuten kuvasit) ku kaikki on jees, mut sit yhtäkkiä kaikki on pilalla. Saattaa pillastua ihan yks kaks kesken leikin, alkaa poppia lattialla takauksellaan (niinku polkis jalkaa) ja kiukuta kunnes heittäytyy lattialle huutaan. Ja just tota, kaikki revitään pöydältä, huudetaan jos ei saa, kiivetään pöydälle yms. yms. Ihan just samaa. MUT mä uskon et se on vaan tätä oman tahdon heräämistä. Toisille se tulee sit yli 1v, kuten hiekkiksellä tapaamalleni 1v2kk tytölle. Kuulema vasta nyt alkanu tulla ensimerkkejä kiukustumisista/omasta tahdosta :D Joten, trust me. EIköhä tää oo vaihe. Mäkin oon välillä ihan rikki, yks pv itkin yksin saunassa ku en jaksanu ja olin vaa "karjunu" tytölle ku mikää ei kelvannu. Mikää ei ollu hyvin. Kiukutaan lattialla ja halutaan syliin, sylissä kammetaan kaarelle ja halutaan pois ja taas huutoa lattialla. ARGH. Tuli itelle vaan niin turhautunu olo kun ei osaa "auttaa" mitenkään eikä ymmärrä mikä on vialla. Mut kestetään :)
Mut, niinku tyttöni, sunkin poikahan alko tosi aikaste liikkua ja kiinnostua ympäristöstä esim vaunuissa, nousta istumaan jne. ..muistelen? Ehke tää kaikki pohjaa siihen samaan asiaan. Tulee nää jutut sitämyötä aikasemmin?

Niinhä sitä sanotaan, ettei alle 1v tarvii vielä "kasvattaa", toki kieltää tietysti jos joku ei ole ok. Ja jos joku on EI sen on oltava sitten EI maailman tappiin. Eli johdonmukaisuus rulez. Mut muun sitten voi jättää myöhemmäksi.

Tostapa tuli mieleen, piti jo viimeks sanoa.. muistan ku kuukausia sitte kaipasin sitä et tyttö olis jotenki mun perään tms. Ja mietin miten "ihanaa" ku konttaa luo jne. Nyt noi IHANAT piirteet on just niitä rasittavimpia ja raivostuttavimpia. Tosi hassua :xmas:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä