Hei vaan!
Hui kauhistus, mikä määrä tekstiä!
Ihanaa, että keskustelu käy aktiivisena.
Mulla meni viikonloppu kokonaan nimijuhlatuoksinoissa. Lauantaina tuli mun sisko (pojan kummitäti) auttamaan siivouksessa ja leipomisessa. Olikin tosi suuri apu. Eilen sitten vietettiin itse juhlia. Koko päivän ravasi vieraita. Poika sai hienoja lahjoja, mm. mobilen, soittorasian ja vauvakirjan, jota aloin täytellä jo eilen. Nimeksi tuli Pauli Martti Johannes. Tänään onkin pojalla ensimmäiset nimpparit. :heart: Hienosti Pauli jaksoi koko päivän. Illalla olikin ihan väsy, nukahti yöunille jo klo 21 ja heräsi ekan kerran vasta klo 03!
Paljon olitte puhuneet omasta ajasta ja jaksamisesta. Kovin tutulta kuulostaa. Vaikka meillä mies onkin kotona, musta tuntuu, että omaa aikaa on silti vähän. Mies tekee graduaan, joten en joka vaipanvaihtoon ym. viitsi häntä pyytää. Mies käy 4 päivänä viikossa salibandytreeneissä ja muinakin päivinä harrastaa liikuntaa. Kyllä sitä välillä tekisi mieli marttyroida, kun itse hädin tuskin ehtii iltaisin vetää 15 min. jumpan... Mutta urheilu on henkireikä miehelle, ja sen avulla hän jaksaa myös tukea mua. Jaksamista kaikille ja rohkeasti vaan neuvolassa puhumaan ahdistuksesta. :hug:
haltia: Hyvä, että päätit ottaa omaa aikaa.
Rohkeasti vaan suunnittelemaan kivoja juttuja, mitä voitte tehdä yhdessä perheenä ta kaksin miehen kanssa. Mun mies lähtee ensi torstaina Englantiin. Minä päätin, etten todellakaan jää yksin kotiin, vaan lähden vanhempieni luo Tampereelle. Niinhän se on, ettei sitä oikein voi toista kieltääkään, vaikka itsekin tekisi mieli lähteä jonnekin ulkomaille.
Keväälle ollaan suunniteltu yhteistä Lapin reissua (poika tulee toki mukaan). Maaliskuussa on mun synttärit ja silloin ajattelin mennä ekaa kertaa viihteelle ystävien kanssa. Tosin, alkoholia en varmaan ota, mutta hauskaa voi pitää ilmankin.
Maaliskuun lopulla on miehen synttärit ja ajattelin, että silloin olisi kiva juhlistaa myös meidän puolivuotishääpäivää mökillä. Appivanhemmat voisivat vahtia Paulia sen verran, että ehdittäisiin syödä ja saunoa ihan kaksisteen.
Häämatkalle meidän oli tarkoitus suunnata tämän vuoden puolella, mutta se varmaan lykkääntyy, kun mies ei ole kovasta hakemisesta huolimatta saanut töitä.
Toisaalta tuntuu myös, että sinne olisi kiva mennä ihan kaksisteen, enkä mä ehkä ole valmis jättämään alle vuoden ikäistä lasta pitkäksi aikaa hoitoon.
Ilmavaivoista: Kirjoittelinkin jo aiemmin, että meillä kakka on aina vihreää, kun pojalla on paljon ilmavaivoja. Kannattaa siis
Kesäsiili tarkastella olisiko teilläkin kyse siitä, etenkin, jos masuun menee syödessä paljon ilmaa.
Nenä rohisee meilläkin. Siihen on auttanut pään kohottaminen ja NaCl-huuhde. Pauli nukkuu mun vieressä, mutta olen laittanut petauspatjan alle kaksi tyynyä, jotka tekevät hyvän "liukumäen". Ei ole liian pehmeä alusta, kun petari on välissä. Kuiva sisäilma myös vaikuttaa limakalvoihin. Kannattaa kokeilla kuivattaa pyykkiä makuuhuoneessa tai laittaa märkä pyyhe yöksi patterin päälle.
Mä en ole poikaa
rasvaillut mitenkään. Sairaalassa ja neuvolassakin sanottiin, ettei kannata totuttaa ihoa rasvaukseen, koska sitten sitä saa olla tekemässä koko loppuiän. Vain jos iho on niin kuiva, että halkeilee tai menee rikki, voi laittaa voidetta. Atooppinen iho on tottakai sitten asia erikseen. Muutaman kerran olen pepun alueelle ja taipeisiin laittanut öljyä tai Bapanthenia, ja niillä on rauhoittunut. Ilmakylpyjä olen myös harrastanut.
Jahas, pitäisi alkaa valmistautua kaupungille lähtöön. Poika on nukkunut pitkään, saa nähdä riittääkö unta vielä vaunuissa...
-Pantsu ja Pauli 8 vkoa 1 pvä