KAUNISKUU Ihanaa, jos syy teidän ongelmiin selvisi. Vaikka maitoallergia on tietysti vähän hankala, niin helpottavaa varmasti jos ongelmat vähenee tämän myötä. Mitä se "oikea" lääkäri muuten sanoi? alkaako maidoton kuuri? Ja kyllä mustakin tuo sun kuvailema iho-ongelma kuullostaa tavallisesta poikkeavalta. Miehelläni on paha atooppinen ihottuma ja pienenä ollut maitoallergia, ja hyvin saman tyyppiseltä kuullostaa, vaikka en tiedä voiko sitä aikuisen ihoon mitenkään verrata. Mä muuten just eilen katsoin ruokien aineita sillä silmällä, että jos kokeilee maidotonta diettiä. Ainakin Reilu-paahtoleipä näytti olevan maidotonta. Kai se on lähinnä kysymys, että tietää oikeat tuotteet, paljonhan niitä maidottomia on. Tedän tyttöhän vaikuttaa aktiiviselta. Koskakohan meillä aletaan pyöria masulta selälle. Itsekin yritän nykyään pitää vavaa useita kertoja päivässä makuultaan, että saisi harjoitela uusia taitoja, nyt huomasin ekaa kertaa, että vauva on sen verran saanut voimaa, että tulee kohta hoitopöydältä alas, jos ei valo jatkuvasti. Ja meillä on sitteri. Se on hyvä silloin, kun touhuan esim keittiössä, ja vauva on hereillä, nostan sitterin pöydälle, ja vauva jaksaa seurailla pitkään. Siinä vauva myös joskus nukahta, ja periaatteessa pääsisin suihkuun kun vauva olis sitterissä vieressä, vielä tosin vauva ei ole siinä niin kauaa viihtynyt. Mutta mun mielestä se ei ole erityisen kehittävä - välillä vaan arkea helpottava, sellainen vauvan laskupaikka.
Niin tuo masennus, ikävintä siinä on just se, että on paha mieli, kun on tätä vauvaa NIIN hartaudella toivotu ja tehty, ja nyt on sitten masis (välillä). Ja pahamieli mulla on myös sen takia, että silloin kun ei ollut itsellä vauvaa, mä ajattelin, että älytöntä kun toiset masentelee, vaikka on saanut vauva, kun itse ei saa millään. No sellaista se vaan on, että kaikki tunteet on tietysti sallittuja, ja tietyssä tilanteessa tuntuu erilaiselta. Vaikka tuota pientä rakastaa ja välittää yli kaiken, niin silti sitä väsymyksen keskellä tuntuu, että voimat loppuu. Kyllä äidin rakkaus silti on ihan ihmeellistä. Ennen mua ei olis kahden tunnin yöunien jälkeen nostanut sängystä pommikaan - kummasti sitä vaan nykyään nousee ja aloittaa aamutouhut, pakkohan se on. Ja melkein ärsyttää kun vauva on NIIN hyväntuulinen ja yhtä hymyä, kun itsellä olo on kuin jyrän alle jäänyt. Ja joo myös mulla on ollut pisin aika poissa vissiin jotain 2h. En ole oikein osannut pumpata maitoa, niin ei ole ollut mitenkään helppoa lähteä pois, täytyis vissiin opetella. Nyt kun sisko sai työpaikan tästä miedän viereiseltä koululta, niin lupautui lapsenvahdiksi, jos tarvii. Pääsee helposti koulun jälkeen tunniksi tai pariksi, jos halutaan miehen kanssa käydä jossain, tai jos minä haluan mennä vaikka jumppaan !! Ihanaa.
ANSELMIINATAR en ole vielä ollut missään vauvakerhossa, en ole tiennyt oikein kuinka vanhan kanssa noihin perhekerhoihin voi mennä. Meidän lähellä olis avoin päiväkoti. Olen myös toisaalta niin vääsynyt, ettei päivällä aina jaksa mitään ohjelmaa. Tuo on kyllä totta, että kotiin kannattaa vieraita kutsua. Samaa olen minäkin tehnyt, nyt vaan joululomien jälkeen kaikilla on kiire omien töidensä parissa. Ja joo, luulen, että siellä kerhossa huutaa muutama muukin lapsi =) silti tietysti jännittävää. Sitten voi varmaan mennä vaan toiseen huoneeseen odottelemaan, että vauva rauhoittuu. Mua jännitti, kun oli viikonloppuna kaverin häät, että jos vauva saa kirkossa raivokohtauksen, kovasti tuputin vaan tuttia, ja olin valmis ryntäämään ulos, jos huuto alkaa. Vauva tyytyi onneksi vaan känisemään.
TIINULI Kuullostaa kyllä rankalta teidän alkutaival, mutta onneksi valoa tunnelin päässä, ja elämä ilmeisesti alkaa voittamaan. Varmasti kannattaa rauhassa odotella, että sekä sinulla, että vauvalla on voimat kasassa. Musta alkaa itsestäkin tuntua vasta nyt, että elämä voittaa - vauva on isompi, ja ei niin hauras kuin vastasyntyneenä, ja hormoonit on sentään vähän tasoittunut. Liikkuminen on helpompaa ja arki jo sujuu tavalla tai toisella. Kai se alku menee aina enemmän tai vähemmän sumussa, ja vauvahumussa. Voimia teillekin :hug:
BARTSU vauva jo huutaa, mutta sen verran, että ihanalta kuullostaa jooga. Mitä kautta sen löysit? Itsellekin joku tuollainen olis ihana.
Vauva nukahti eilen "yöunille" kahdeksalta, josta seurauksena heräsi n klo 4 ja sen jälkeen ihan virkeänä. mulla on taas väsyneempi olo kuin koskaan, ja nyt kun vauva hetkeksi torkahti roikun täällä netissä :ashamed: kuitenkin tuntuu tärkeältä saada se oma hetki edes netissä olemiseen sitten ja teidän kanssa jutteluun. Nyt kuuluu tietenkin jo itkua :kieh: joten tässä se meikäläisen lepohetki. Huomenna mennään vauvan kanssa kylään ystävän luo, jolla 8kk vauva ja 4v isosisko, ihanaa, vaikka väsyttäis eikä jaksais lähteä, tiedän sen silti piristävän, kun saa hetken vertaistukea ja aikuisseuraa.
huh, mikä romaani tuli, Mukavaa päivää, toivottavasti vauvat on iloisia.