Alkuraskaus ja vatsanpolttelu! Apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ällövaroitus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ällövaroitus

Vieras
Onko kellään ollut alkuraskaudessa vatsan polttelua? Ei ole koko päiväistä vaan tulee satunnaisesti. Koko päivän röyhtäyttää ja välillä on karmean paha ja oksettava olo. Maha siis on välillä kuin tulessa. Tämä ei ole koko mahalla vaan usein myös muuallakin. Makuu asentoon en voi käydä kun heti nousee hapot kurkkuun. Olen kärsinyt jo jonkin aikaa pahoinvoinnista ja en ole voinut syödä juurikaan. Ällövaroitus: uloste on mustan vihertävää. Olen ajatellut sen johtuvan siitä kun en ole voinut juurikaan syödä muuta kuin mehukeittoja, maitoa ja vichyä.

Vinkkejä mikä voisi helpottaa oloa? Voiko olla ihan vaan närästystä vaan jostain muusta johtuvaa?

Nyt rv 6+6. Tätä on ollut jo muutaman päivän. Pahoin olen voinut jo reilusti yli viikon.

Hapot siellä polttelee varmaanki. Kokeile närästyslääkettä... Rennie ainakin pitäis olla sellanen, mikä käy myös raskaana olevalle. Ehkä saisit syötyäki sitte paremmin ja se helpottais oloa. Voimia!

Närästykseltähän tuo kuullostaa, kyllä sitä esiintyy myös alkuraskaudessa. Kannattaa varmaan kysellä ihan neuvolassa ja/tai apteekissa löytyiskö jotain vahvempaa. Ja suosiolla jättää pois semmoisia aineita, jotka närästystä aiheuttaa kuten esim. kahvi tai kovin rasvainen tai tulinen ruoka.

Mulle joku Gavisconia (?) suositteli jos rennie ei auta, kuulemma voi ottaa raskaana. Tuo vain valitettavasti on nestemäistä joten alkuraskauden pahoinvoinnissa ei tullut mieleenkään mitään litkuja hörppiä *puistatus*. Välillä sitten menikin 6 rennietä putkeen ja vettä perään jotta ei heti tulleet ylös ja jonkin verran helpotti. Nyt kun pahoinvointi on ohi niin närästyskin on toistaiseksi takanapäin. Jos tuokaan ei auta niin varmaan lääkärin puoleen kannattaa kääntyä...

Alkuperäinen kirjoittaja Haave:
Mulle joku Gavisconia (?) suositteli jos rennie ei auta, kuulemma voi ottaa raskaana. Tuo vain valitettavasti on nestemäistä joten alkuraskauden pahoinvoinnissa ei tullut mieleenkään mitään litkuja hörppiä *puistatus*. Välillä sitten menikin 6 rennietä putkeen ja vettä perään jotta ei heti tulleet ylös ja jonkin verran helpotti. Nyt kun pahoinvointi on ohi niin närästyskin on toistaiseksi takanapäin. Jos tuokaan ei auta niin varmaan lääkärin puoleen kannattaa kääntyä...

Meinasin suositella tätä - sitä löytyy kyllä pureskelutablettina, joten se on ok. Mulle tepsii, toisin kuin rennie.

Gaviscon sisältää alumiinihydroksidia, kattokaa nyt hei vähän mammat mille myrkyille sikiönne raskausaikana altistatte! Ruokasooda tehoaa närästykseen ja on täysin luonnollinen ja harmiton vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja V***u mitä neuvoja täällä!;30165095:
Gaviscon sisältää alumiinihydroksidia, kattokaa nyt hei vähän mammat mille myrkyille sikiönne raskausaikana altistatte! Ruokasooda tehoaa närästykseen ja on täysin luonnollinen ja harmiton vaihtoehto.

Ihan on neuvolalääkäri suosittellut Gavisconia raskausajan närästykseen.

Yhteistyössä