alkuraskaus ja jatkuva pahoinvointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Veljen vaimolla on jatkuva pahoinvointi päällä,yötä päivää.On siis alkuraskaus meneillään.Ei pysty syömään eikä juomaan kunnolla vaan tahtoo tulla ylös.
Voiko olla jokin syy tähän jatkuvaan pahoinvointiin,siis tarkotan muu kuin hormoonit...???

ihan normaaliahan tuo on.. menee ohi jossain vaiheessa raskautta. itsellä ainoa mikä auttoi oli JATKUVA SYÖMINEN (vaikka oksentaisikin puolet tai enemmänkin niin jotain jää kuitenkin sisälle :) )

useimmiten syynä on vaan hormonit, siis jos jatkuu ja jatkuu...itelläni ekasta lapsesta oksensin rv11-24 ja toisesta rv8-16.toisesta sain suppoja, joita annetaan silloin kun mikään ei meinaa sisällä pysyä ja käytin niitä miltei viikon..ja sitten aloin taas pärjätä vähän paremmin.

Mutta synnärille kannattaa soittaa jos edes vesi tms juotava ei pysy sisällä, ettei vaan kuivu.

mutta voihan kyse olla oksennustaudistakin...se ei kyllä viikkoja kestä, mutta saattaa myös aiheuttaa kuivumista, joten pitäisi ottaa yhteyttä lääkäriin.

niin ja se piti sanomani, että koitin syödä pieniä aterioita 2h välein, mutta oksensin aina viimeistään tunti sen jälkeen...että lääkitys tuli todellakin tarpeeseen kohdallani.

ittelläni ei ekassa raskaudessa pysyny sisällä kun mustaherukka mehu. paino putos yli 10 kg.......... mut ei ne neuvolassa siihen mitenkään reagoineet. toisessa raskaudessa paino tippui ekat 6 kk ja sit tasottu olotila ja paino nousi lopulta siihen lähtöpainoon.

Kysymyksi ensikertalaiselta...:-D

Voiko alavatsan kuumotus olla oire ovulaatiosta tai onkohan mahollisesti jo merkki raskaudesta? Olen siis kierrossani just jossain ovulaation kohilla ja eilen tuli voimakas lämmön tunne alavatsaan, ei kipeä tai menkkamainen ollenkaan, mutta todella lämmin tunne... ja välillä tuntunut myös tänään... Eilen illalla oli lisäksi kuumeinen olo ja ilman mitään haju tai ällötys syitä yökännyt useesti... Tätä on nyt ollu vuorokauden kylläkin vasta... Ennen en ole moista kuumotusta tuntenut ja epätietoinen että voiko oireet tulla heti kun hedelmöitys tapahtunut vai ei?

Mies mainitsi paripäivää sitten touhuilijen jälkeen että tunnuin erillaiselta kuin normaalisti ja itse tunsin kanssa että ihan kuin paikat tuolta sisältä olisi ollu turvoksissa ja jotenkin jäykemmät... hmm... merkki ovulaatiosta silloin?

Ja sit vileä tosta kohdunnipukasta, missäs se kyseinen nipukka on? Kertooko se jotain mahollisesta raskaudesta? miten pääsisin siihen käsiksi:-D...

Kiitos jo etukäteen minua valistaville...

Ja leppoisaa X-mas time kaikille!!!

mulla oli ekassa tosi kova pahoinvointi.saatoin oksellella jo kesken syömisen. ja muutenkin kun jotain oli syönyt/juonut niin se tuli melkein saman tien pois mulla oli silloiselle harjoittelupaikalle n. 5min kävelymatka oli liikennevalot johon joudion pysähtyyn ku jo alko aamupalat tuleen ylös kiva siinä sit kyökkiä :ashamed:
tätä kesti rv 5-12

nuurimmaisesta ei ollut enään niin paha oksetti mut ei tarvinnu jatkuvasti oksennella oli vaan pahaa oloa toisin se sit kesti rv 5-20 :|

Yhteistyössä