Alkuraskauden ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Tietääkö onko normaalia: olen viikolla 8 ( 7+1 ) ja työpäivän aikana mahastani tulee aina tosi turvonnut ja kova. Aamulla housut on ok, mutta kun lähden töistä, housut ei mene kiinni. Tietääkö kukaan mistä voi johtua? Pitäskö johda enemmän...työni on aika fyysistä ja jaloilla koko päivä

minulla ihan samoja ongelmia ollut. Viikkoja nyt 10 ja heti alkoi tuo oireilu. Laitoin pompulan nappiin ja sain lisää tilaa ja yhdet vähän isommat housut oli jemmassa.

[QUOTE="hei";27987283]minulla ihan samoja ongelmia ollut. Viikkoja nyt 10 ja heti alkoi tuo oireilu. Laitoin pompulan nappiin ja sain lisää tilaa ja yhdet vähän isommat housut oli jemmassa.[/QUOTE]

Vinkki, miksiköhän ei oo tullu mieleen itselle...:) mutta kukaan ei ilm tiedä syytä mistäjohtuu...?? Kohdun kasvusta kun ei vielä johdu...onko vaan muuttunut aineenvaihdunta

Täällä ollut samaa ongelmaa jonkun aikaa. Olen nyt viikoilla 9+3. Käsittääkseni johtuu ihan vain raskauden mukana tuomista hormoonimuutoksista ja toki syömäsi ruuat vaikuttaa myös. Mut siis ilmaa ja nesteita ne on, mitkä sinne kroppaan kerääntyy. Helpotusta voi saada tosiaan juomalla enemmän vettä, syömällä vähemmän suolaa ja pullamössöhiilareita, suosimalla kokojyvätuotteita ja liikkumalla (tosin suosittelen metsälenkkejä, jolloin voit vapaasti päästellä kaasuja ;) ). Itse otin mammahousut käyttöön ajoissa, sekin helpottaa mahan turvotukseen kun mikään ei paina.

Yhteistyössä