alkoholi ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja malla & p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

malla & p

Vieras
iltaa

kuinka paljon haittaa alkoholista on jos imetän saman illan aikana? yksi tai kaksi lasia viiniä ok? alkoholihan ei suoranaisesti niin vahvana mene maitoon, mutta jonkun verran kuitenkin. lisäksi ajattelin juoda tosi paljon vettä...

mikä olisi suositeltu rajoitus, muuten kuin tietty "ei yhtään alkoholia"

kiitti

Maidossa on saman verran alkoholia kuin veressä, eli jos sulla vaikka muutaman lasillisen jälkeen on 0,5 promillea, niin maidossa saman verran. Eli 0,05%. Eli häviävän pieni määrä. Eli sen puolesta voi maidon antaa vauvalla bileillankin jälkeen, mutta humalassa ei saa käsitellä lasta.

Joka tapauksessa pari lasia viiniä ok.

Mielestäni paras ohje on se, että jos tarjoillaan vaikka kutsuilla voi ottaa pienesti.

Kun taas- jos äiti itse humalahakuisesti yrittää selvittää paljon saa juoda, niin silloin ei kannata juoda ollenkaan!!
Humalahakuisuus on huono asia.

Muuten pieni naukku vaikka shampanjaa kutsuilla ei ole huono asia.

ap kysyi parista lasista viinä..Minä ainakin menisin ihan perseet olalle parista lasista viiniä. Oon kylläkin aika pieni kokoinen ja lisäksi en juo ollenkaan alkoholia, joten ei ole keho tottunut.
Vanhasta muistista vain kokemus siitä kun jo yhdestä lasista viiniä toksikoiduin :/

Taas jos keho on tottunut niin että 2 lasia viiniä ei tee mitään..kannattaa ehkä jättää kokonaan juomatta..Koska silloin äitin keho on tottunut mutta maitoon menee enemmän vaikka äiti ei edes tunne olevansa humaltunut.

Mutta jos rehellisesti siis ei ole humalahakuinen ja on senverran tomera tytsy, että 2 lasia viiniä ei kaada, niin go ahead!

Maidossa ei ole vikaa vaikka olisit humalassa. Raja menee sinä, ettei lasta imetetä, eikä hoideta humalassa.

Mitään rajaa "maidon puolesta" ei siis ole. Ainoastaan se, ettei lasta saa imettää jos on humaltunut. Näin itsestäänselvyyksiä kirjoittellen..

Ja lasillisella viiniä yleensä tarkoitetaan 12cl, eikä suinkaan tuopillista. Tuskin 24 cl kukaan vielä humaltuu kovinkaan vahvasti... Alkon sivuilta löytyy tosiaankin faktaa aiheesta. Minä ainakin uskon siihen ja suljen silmäni ja korvani kaikkien muiden "oikealta tiedolta"!!

olen siis alkuperäinen kysyjä. en todellakaan ole "vetämässä perseitä olalle" tms, mietin olisiko muutamasta pienestä lasillisesta mitään haittaa vauvalleni. en tule humalaan moisesta, ja siihen se jäisikin. lisättäkoon vielä että joisin ruuan kanssa, enkä heti kaikkea kerralla vaan illan mittaan, elikkä humalaan ei moisesta voi edes tulla. se on eri asia jos vetäsee kaiken kerralla, luulisin, ei kokemusta.

kiitos asiallisista vastauksista!