P
"PINGPONG"
Vieras
Mulle tuo idea kuulosti vaan liian holhoavalta, ja olen sitä mieltä, että aikuisten pitäis kuitenkin osata itse kontrolloida omaa juomistaan niin, etteivät örvellä kenenkään häissä.
Olen samaa mieltä että aikuisten pitäisi osata itsekontrollia, ja nimenomaan juhlissa. MUTTA kun se käytännössä epäonnistu toistuvasti tietyillä henkilöillä. Ja kun se asia ei parane millään yleisillä puheilla tai idealismilla ,niin silloinhan voisi yrittää käytännössä tehdä asialle jotain, eikö vaan ? Ja kun tiedetään miten käskyihin, etenkin ylhäältäpäpäin tuleviin suhtaudutaan näissä asioissa, voisi kokeilla jotain erilaista, minkä voisi kovapäinenkin mieltää helpommin yhteiseksi hyväksi ja missä olisi mieluusti huumormieltäkin mukana. Kun vielä vältetään isoa älämölöä mahdollisesta "jäähystä/tauosta/vichypullollisesta jne.", niin ei nolata ketään, eikä tunnelman tarvitse notkahtaa. Humalaisille on joskus aivan helv**in vaikea puhua järkeä. Joskus se taas onnistuu, kun on ystävällinen ja vähän lapsellinen jutuistaan.