Häät ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häät09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häät09

Vieras
Heippa vaan!

Olemme tulevan miehenki kanssa sopineet häiden ajankohdaksi 9/2009. Nyt kuitenkin tilanne näyttä siltä, että saamme perheenlisäystä huhti-toukokuun vaihteessa. Ihana ja odotettukin asia tietenkin saada esikoiselle toveri, mutta hieman yllättävä. Onko teillä itsellänne tai ystävänne kautta kokemusta, miten häät onnistuvat pienen vauvan kanssa. Tuottaako imetys/syöttö ongelmia, onko juhlissa ollut tarjolla alkoholia, onko morsian nauttinut alkoholia yms. Kertokaa, jos tiedätte jonkun viettäneen tuoreena äitinä häitänsä, miten on mennyt. Kiitos jo ennakkoon!

Mukavaa kesän jatkoa!

Meiän esikoinen oli 4kk ikänen kun me mentiin naimisiin. Mitään ongelmaa ei ollut vauvan suhteen, koska joi pullosta korviketta, ja innokkaasti vauvaa hoitivat siskoni ja äitini! Sit se varmaan ois ollutkin monimutkasempaa, jos vauva olis suostunu syömään vaan tissiä...

Meillä oli alkoholiakin tarjolla, minä tai mieheni emme juoneet, ne vieraat joi jotka joi, eihän siitäkään mitään haittaa ollut kun ei siellä kukaan ruvennut humaltuneenakaan mitään örveltämään.

Meidän tyttö oli häiden aikaan jo 11kk. Häissä lasta hoisi siskoni miehensä kanssa, he hoitivat syötöt ja muut. Yön tyttö nukkuin äitini ja isäni kanssa. Hommat sujui ihan kivasti ja illalla nautin myös alkoholia. Kermaliköörit jouduin kerran vessassa käydä pumppaamassa pois kun tissit rupes pingottamaan.

Sinulla on etuna se, että morsiammena voit suunnitella ne hääsi ihan siihen malliin kuin haluat ja ottaa vauvan ja syötöt ja syöttöpaikan suunnitelmissa huomioon. Jos aiot imettää, niin kannattaa ottaa sekin huomioon hääpukua valitessa, ettei suorituksesta tule liika vaikeaa ;)

Tää kuulostaa varmaan kauhealta, mutta haluaisin häissäni nauttia alkoholia. En tietenkään "ryypätä", mutta kuitenkin onnittelumaljat yms. Voisihan häitä teitenkin siirtääkin, onhan tässä jos 5 vuotta odoteltukin=), mutta olen syksy ihminen ja haaveillut aina rusko häistä, joten häitä varmaan tulisi siirtää vuodella. Ensimmäinen lapsemme oli sopeutuvainen ja joi tarvittaessa pullosta, eikä yöllä herännyt lainkaan. Hoitajiakin lapsille varmasti olisi. Mutta kyllä silti arveluttaa, että voiko nauttia päivästä täysin rinnoin vaan stressaako vauvan perään...

Me siirrettiin häitä, koska esikko olis vielä niin pieni, että mua hirvitti lähinnä kaikki ulkonäkö, laihdutus yms. paineet. Saatiin siinä vielä toinenkin lapsi perään ja mentiin naimisiin kun nuorempi oli 1,5v. Ja mummot hoiteli lapsia häissä ja sain ottaa sen alkumaljan sun muut(en myöskään halunnut olla kännissä, mutta ei esim. imetyksen takia ollut paineita). Meille se oli sopiva ratkaisu siirtää hiukan häitä :) Mun mielestä oikeastaan vain te itse tiedätte milloin on se oikea hetki pitää häät!

Meillä lapsi oli häiden aikaan alle 2 kk ja hyvin sujui. Vauva oli koko aamun morsiamen mukana kirkolle asti, jossa vauva siirtyi kummitätien (läheisiä) hoiviin. Pulloruokinnalla kirkosta alkaen ja morsian nautti kyllä alkumaljan ja ruokaviininkin. Lypsyllä kävin pari kertaa, mutta kyllä vieraat sen käsittää. Hääyön pari vietti kahden, vauva kummitädillä ja hyvin oli sujunut!

Meidän esikoinen oli 8kk kun menimme naimisiin. Mitään ongelmaa ei ollut. "vauva" meni sylistä syliin koko juhlan ajan ja minä kyllä join alkoholia, kun oli useita silmäpareja vahtimassa/hoitamassa vauvaa ja äitini otti hoitovastuun kokonaan. Sitten kun vauva väsyi niin äitini lähti hotelliin nukkumaan lapsen kanssa ja me jäimme vielä juhlimaan ja hääyötä viettämään eri pakkaan. meillä poika söi jo purkkiruokaa ja joi korviketta, joten ei ollut mitään ongelmia syömisen suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja häät09:
Tää kuulostaa varmaan kauhealta, mutta haluaisin häissäni nauttia alkoholia. En tietenkään "ryypätä", mutta kuitenkin onnittelumaljat yms. Voisihan häitä teitenkin siirtääkin, onhan tässä jos 5 vuotta odoteltukin=), mutta olen syksy ihminen ja haaveillut aina rusko häistä, joten häitä varmaan tulisi siirtää vuodella. Ensimmäinen lapsemme oli sopeutuvainen ja joi tarvittaessa pullosta, eikä yöllä herännyt lainkaan. Hoitajiakin lapsille varmasti olisi. Mutta kyllä silti arveluttaa, että voiko nauttia päivästä täysin rinnoin vaan stressaako vauvan perään...

ei kuulosta hirveeltä! Kuohuvat yms. juhlajuomat taitaa ihan perinteisesti kuulua nuihin hääkuvioihin. Opetat vauvan ottamaan maitoa myös pullosta ja hommaat sille luotettavan hoitajan. Sinulla ja miehellä on täysi oikeus nauttia häistänne niinkuin itse haluatte. Onnellisina vanhempina olette varmasti vain parempia vanhempia lapsillenne.

Hei, kiva kuulla, että muutkin ovat menneet naimisiin pienen lapsen vanhempina. Meillä suku on myös sellainen, että vauva kyllä kulkisi sylistä syliin ja anoppi varmasti mielellään lähtisi lasten kanssa nukkumaan (oman äitini haluan juhlivan aamuun =)). Toisaalta tämä olisi ratkaisu myös siihen, että appivanhempani suhtautuvat alkoholiin kielteisesti. Eli kun kissa lähtee pois kotoa, hiiret hyppivät pöydällä =) Ja eihän tätäkään päätöstä tarvitse tehdä nyt heti, mutta ajankohdasta ja paikasta riippuen hyvissä ajoin pitää varata.

Me teimme lopullisen päätöksen häiden pitämisestä vasta n. kuukautta ennen häitä. Tosin juhlat olivat vain n. 50 hengelle, mutta kummasti sitä kuukaudessakin ehti pienen vauvan kanssa järjestellä. :-)

Yhteistyössä